خانهمقالاتلوله خرطومی دود

لوله خرطومی دود

لوله خرطومی دود

لوله خرطومی دود نوعی از لوله خرطومی هوا است که جهت انتقال دود در فضاهای گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد.

عمده استفاده از لوله خرطومی دود در کارخانه هایی است که دوده و آلاینده های فراوانی را تولید می کنند و حتما نیاز است تا این آلاینده ها به سمت فضای خارجی ساختمان منتقل گردند.  به همین دلیل می توان جهت انجام این کار از لوله خرطومی دود استفاده نمود.  بر این اساس بسیار بهتر است که فضاهایی که از لوله خرطومی دود استفاده می نمایند حتما در فضایی با فاصله از مراکز مسکونی باشند تا دود منتقل شده به فضای آزاد موجب به وجود آوردن مشکلات ریوی و آسیب به ساکنین اطراف آن نگردد.

لوله خرطومی دود (Smoke Flexible Duct) بسیار سبک است و وزن کمی دارد به همین دلیل می توان به راحتی آن را حمل و جابه جایی نمود و نیاز به نیروی کمکی زیادی نمی باشد.

می توان لوله خرطومی دود را از جنس پی وی سی شفاف تولید نمود تا هنگام عبور هوا و آلاینده ها و دوده ها، به راحتی بتوان داخل آن را مشاهده نمود.

لوله خرطومی دود را در سایزهای گوناگونی می توان تولید نمود و حتی امکان تولید درسایزهای بسیار بالا هم می باشد. برای مثال در کارخانه های صنعتی و کارگاه های بزرگ نیاز است که حتما از سایزهای بالاتر استفاده گردد تا حجم بیشتری از مقدار هوا جا به جا گردد و همچنین باید از جنس ضخیم تری استفاده گردد تا کانال را دچار پارگی و آسیب ننماید.

به طور کلی درساخت لوله خرطومی دود حتما باید از پی وی سی ضخیم و مقاوم استفاده گردد تا در طول مدت عملکرد کانال دچار آسیب و فرسایش نگردد و موجب پایین آمدن کارایی کانال هوا و در نهایت کاهش بسیار زیاد طول عمر آن نشود.

لوله خرطومی دود را می توان در جنس های گوناگون نیز تولید نمود چرا که در بسیاری از فضاها حرارت دود خروجی بسیار بالا است و نیاز به یک جنس مرغوب و با کیفیت جهت تحمل فشار و میزان حرارت عبوری دارد به همین دلیل نیاز است تا از کیفیت بالا و قدرت استحکام بسیار بالایی برخوردار باشند.

هزینه هایی که جهت تولید لوله خرطومی دود صرف می گردد بالا نمی باشد و می توان با صرف هزینه های پایینی این نوع از لوله خرطومی انتقال هوا را تهیه و تولید نمود. همچنین جهت اجرای این لوله های خرطومی نیاز به صرفه هزینه های بالایی نیست و به طور کلی می توان در صرف هزینه ها بسیار صرفه جویی نمود.

لوله خرطومی دود اجازه نفوذ هیچ گونه میکروب و باکتری و حشرات مزاحمی را به داخل کانال نمی دهد و همچنین مانع از نفوذ اسیدها و مواد شیمیایی و… می گردد به همین ئلیل هیچ گونه آسیبی را در این زمینه ها متحمل نمی گردد و در اثر این گونه عوامل طبیعی و شیمیایی دچار فرسایش نمی گردد. بنابراین می تواند طول عمر بالاتری را داشته باشد و در مدت زمان بیشتری بیشترین کارایی و بازدهی را از خود نشان دهد.

اگر لوله خرطومی دود در مقابل عوامل گوناگون به راحتی دچار آسیب و مشکل می شد، در مدت زمان بسیار کوتاهی فرسوده می گشت و از کارایی و بازدهی آن به شدت می کاست و در نهایت موجب آسیب رساندن به کل سیستم تهویه و انتقال دود می گشت و به تبع آن باید هزینه های زیادی صرف تعمیرات و یا حتی جایگزینی لوله خرطومی دود گردد و این امر موجب افزایش بی رویه هزینه های پروژه می گردد. و عواقب نا خوشایندی را با خود به همراه خواهد داشت.

از لوله خرطومی دود جهت انتقال آلاینده های هوا و مواد شیمیایی معلق در هوا هم می توان استفاده نمود چراکه ساختار آن به گونه ای طراحی شده است که در برابر هرگونه مواد شیمیایی، اسیدی، بازی، مواد مضر و … بسیار مقاوم است و با خیالی آسوده می توان از این نوع لوله خرطومی در کارخانه های پتروشیمی و نفت و گاز هم استفاده نمود بدون آنکه نگران فرسوده، پوسیده و آسیب پذیر شدن لوله خرطومی باشیم.

لوله خرطومی دود سرعت تولید بسیار بالایی دارد و در مدت زمان بسیار کمی می توان آن را تولید نمود و همچنین سرعت اجرا و نصب آن هم بسیار بالا می باشد و با صرف زمان خیلی کم می توان آن را نصب و اجرا نمود و در وقت و زمان هم بسیار صرفه جویی کرد اما باید به این نکته توجه نمود که عمل اجرای لوله خرطومی دود حتما باید توسط نصاب متبحر در این زمینه صورت بگیرد تا لوله خرطومی دود دچار مشکل نگردد و دچار عواقب نا خوش آیند ناشی از نصب نا درست و نا صحیح کانال نگردد چراکه این عواقب هم بسیار جبران نا پذیر هستند و هم هزینه های بسیار زیادی را متحمل می گردند که در هر صورت خسارت های فراوانی را به بار خواهند آورد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی