خانهمقالاتلوله خرطومي cnc

لوله خرطومي cnc

لوله خرطومی cnc

لوله خرطومي cnc  یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع کانال های انتقال هوا محسوب می‌شود که به دلیل برتری‌هایی که نسبت به سایر انواع کانال های هوا دارا است، موجب شده است تا نسبت به انواع دیگر کانال های انتقال هوا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه به مقایسه انواع کانال های هوا با لوله خرطومي cnc می پردازیم تا این مسئله کاملا شفاف و واضح گردد.

انعطاف پذیری لوله خرطومي cnc

این لوله خرطوی دارای ظاهری خرطومی شکل است به این صورت که درست همانند یک خرطومی به منعطف بوده و حتی تنها به کمک نیروی دست می توان آن را به هر شکل و حالتی تبدیل کرد. همین مسئله مزیت بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. تصور کنید قصد دارید سیستم تهویه فضایی را راه اندازی کنید و در سقف آن فضا محدودیت ها و موانعی جهت عبور کانال هوا وجود دارد. حال اگر از کانال های صلب و یکپارچه که از خاصیت انعطاف پذیری برخوردار نیستند برای آن فضا استفاده کنید قطعا بلا استفاده خواهد بود زیرا امکان عبور از آن شرایط پیچیده و دشوار برای کانال وجود نخواهد داشت این در حالی است که لوله خرطومي cnc به آسانی و به هر شکل و حالتی که نیاز باشد در آمده و در فضا قرار می گیرد.

از دیگر مزیت های خاصیت انعطاف پذیری این مورد است که کانال خرطومی را می توان به راحتی جمع و فشرده کرد و به این صورت فضای بسیار کمی را اشغال خواهد کرد. این در حالی است که کانال های صلب را به همان شکل در فضا باید انبار کرد که فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند.

تنوع سایزی

لوله خرطومي cnc را می توان در سایزهای بسیار متنوعی بر حسب نیاز، از سایزهای کوچک برای فضاهایی با متراژ پایین گرفته مثل مغازه ها، سرویس های بهداشتی و… تا فضاهایی با متراژ بالاتر و بزرگتر مثل کارخانه ها، فرودگاه ها، هتل ها و… تولید کرد و در واقع هیچ گونه محدودیت سایزی برای این لوله خرطومی وجود ندارد. این در حالی است که سایر انواع کانال های موجود در بازار را تنها می توان در سایزهای محدودی تولید کرد تنوع سایزی به این شکل وجود نخواهد داشت. اما در مورد متراژ این لوله خرطومی باید گفت که تنها در متراژ مشخصی قابل تولید است و امکان تولید در متراژ دل خواه عمدتا وجود ندارد اما از آن جایی که به راحتی می توان به کمک کاتر آن را به متراژ پایین تر تبدیل کرد یا به کمک رابط متراژ بلندتری از این لوله خرطومی را به وجود آورد، بنابراین هیچ محدودیتی درمورد متراژ لوله خرطومی هوا هم وجود نخواهد داشت.

مقاومت و پایداری

لوله خرطومي cnc از مقاومت و پایداری بسیار بالایی برخوردار است و به همین علت طول عمر بسیار بالایی هم دارد چرا که در برابر عوامل گوناگون به آسانی دچار آسیب و مشکل نشده و در نتیجه برای مدت زمان طولانی تری می توان از آن استفاده کرد.

در واقع این کانال خرطومی در برابر عوامل جانبی مانند انواع فشارهای وارده، ضربات جانبی، کشش، فرسودگی، پارگی و… از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده و دچار هیچ مشکلی نمی شود. از طرفی در برابر عوامل دیگری همچون عوامل طبیعی و آب و هوایی مثل باد، باران، طوفان تگرگ، برف، حشرات مختلف، تابش مستقیم نور خورشید و… حتی عوامل شیمیایی مثل انواع باکتری ها و قارچ ها، مواد سمی، گازی، نفتی، گازوئیلی و سایز مواد شیمیایی و سمی هم از خود کاملا مقاومت نشان می دهد و علت این موضوع این است که اگر قرار باشد از لوله خرطومي cnc جهت انتقال مواد، گاز یا مایعات شیمیایی استفاده شود، به ویژگی هایی تجهیز می شود که در برابر این دسته از مواد شیمایی از خود مقاومت بالایی نشان داده و در نتیجه هرگز دچار آسیب و مشکلی نشود.

لایه خارجی این لوله خرطومی به صورت کاملا یکپارچه و یکدست تولید می شود و شما هرگز هیچ گونه درز و شکافی در سطح آن مشاهده نخواهید کرد در نتیجه هیچ گونه ماده خارجی آسیب رسانی به داخل کانال فلکسیبل نفوذ نخواهد کرد و در این راستا کانال دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نخواهد شد.

صرفه جویی در هزینه ها

لوله خرطومي cnc را می توان یک لوله خرطومی کاملا مقرون به صرفه نامید زیرا در مصرف هزینه ها تا میزان بسیار زیادی صرفه جویی می کند. برای بررسی علت این امر می توان گفت که هزینه هایی که در جهت تولید این کانال هوا و سپس مورد استفاده قرار دادن آن در پروژه صرفه می شود، هزینه های بسیار مناسب و معقولی هستند که همین موضوع موجب حفظ بودجه و صرفه جویی در هزینه های اولیه و جاری پروژه می شود. در حالی که بسیاری از دیگر کانال های انتقال هوا هزینه های بسیار بالایی را جهت تولید و اجرا شامل می شوند و از آن جایی که برای هر کارفرما و مجری پروژه ای صرفه جویی در هزینه ها یک امر جدی و مهم محسوب می شود، بنابراین استفاده از لوله خرطومي cnc که در هزینه ها تا میزان زیادی صرفه جویی می کند، یک گزینه کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی محسوب می شود.

از طرفی از آن جایی که از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار است، در طول استفاده نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی پیدا نمی کند و در نتیجه هزینه هایی که در راستای تعمیرات و تعویض کانال ممکن بود تحمیل شود، علنا حذف می گردد.

صرفه جویی در زمان

لوله خرطومي cnc را می توان در کوتاه ترین زمان ممکن تولید و مورد استفاده قرار داد. در واقع سرعت تولید و سپس اجرای آن بسیار بالا است و علت این موضوع سادگی ساختار این لوله خرطومی است که ساختار پیچیده ای نداشته و به سرعت می توان آن را تولید نمود. بدین ترتیب تا میزان بسیار زیادی در زمان تولید و اجرا پروژه صرفه جویی می کند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

همان طور که درمورد لایه خارجی و سطحی کانال خرطومی گفته شد، لایه داخلی آن هم کاملا صاف و عاری از هرگونه درز و شکاف است و در این راستا لوله خرطومي cnc به هنگامی که مواد مختلفی را از داخل خود عبور می دهد، به دلیل عدم وجود هر گونه درز و شکاف، مواد از کانال نشت نکرده و به صورت کاملا یکدست و به طور کامل به سمت هدف خود روانه می شوند بدون آنکه ذره ای از ماده تلف شود. در نتیجه موجب صرفه جویی در انرژی خواهد شد.

سادگی ساختار

لوله خرطومي cnc از ساختاری بسیار ساده ای تشکیل می شود و همین موضوع در سرعت بخشیدن به تولی آن نقش مهمی را ایفا می کند و از طرفی اجرا و نصب آن هم به دلیل سادگی ساختار، بسیار آسان خواهد بود و از همین جهت نیاز به نیروی انسانی زیادی جهت نصب و راه اندازی نخواهد داشت و همین مسئله از طرفی دیگر موجب صرفه جویی در هزینه ها و حذف هزینه های ناشی از استخدام نیروی انسانی بالا می شود.

قطعات جانبی و اتصالات

لوله خرطومي cnc هنگامی که در پروژه مورد استفاده قرار می گیرد، بسته به نیاز پروژه ممکن است به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد یا نیاز به قطعات جانبی و کمکی داشته باشد. قطعات بسیار متنوع و متفاوتی در بازار موجود هستند که همگی در کیفیت و دوام بسیار بالایی در کنار این لوله خرطومی مورد استفاده قرار می گیرند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی