خانهمقالاتكانال هوا ماينر

كانال هوا ماينر

كانال هوا ماينر

در یک سیستم ماینر كانال هوا ماينر نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید و یک بسیار مهم و اصلی به شمار می رود. به گونه ای که بدون حضور كانال هوا ماينر سیستم نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد. بنابراین انتخاب بهترین نوع كانال ماينر بسیار دارای اهمیت می باشد. هدف اصلی در هنگام استفاده از یک دستگاه ماینر خنک نمودن آن و هدایت حرارت تولید شده به خارج از فضای مورد پروژه می باشد. که این عمل عموما به کمک كانال هوا ماينر و فن های قدی صورت می گیرد.

یکی از انواع عایق دار این محصول، کانال فلکسیبل الاستومری است.

انتقال حرارت دستگاه ماینر

اما به طور کلی عملیات انتقال حرارت تولیدی به سه روش صورت می گیرد.

روش نخست برای مواقعی کاربرد دارد که از چندین دستگاه ماینر در یک فضا استفاده می گردد. بدین ترتیب که تمامی این دستگاه ها به یک عدد پلانیوم باکس ختم می گردند و این پلانیوم باکس از سوی دیگر به كانال هوا ماينر (Miner Air Duct)  متصل شده و در نهایت این کانال هوا نیز از سمت آزاد خود به فن متصل می شود. در این شرایط فن به کار رفته را می توان هم در محیط پروژه قرار داد و هم می توان درخارج از محیط پروژه تعبیه نمود.

در این شرایط به دلیل آن که این هواکش به چندین دستگاه ماینر متصل می گردد بسیار مهم است تا از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و سایز دهانه آن بزرگ باشد. بدین طریق می تواند این سایز مقداری حدودا معادل با 30 سانت باشد.

روش دوم بدین ترتیب عمل می نماید که هر دستگاه ماینر توسط یک كانال ماينر به صورت جداگانه به یک هواکش متصل گشته

مقدار cfm که برای این گونه از سیستم ها در نظر گرفته می شود مقداری پایین و حدودا مابین 700 الی 1500 cfm می باشد.

در این روش به دلیل آن که نیاز به قدرت بسیار بالایی برای فن بین کانالی نیست می توان از سایز کمتر این فن یعنی حدودا برابر با 10 سانت استفاده نمود.

روش نهایی بدین صورت عمل می گردد که در بالای تمامی دستگاه ها یک هود صنعتی قرار داده شود تا این هود در نهایت به فن بین کانالی متصل گشته و بدین طریق هوای گرم را منتقل نماید.

بستگی به شرایط و نیاز پروژه می توان از هریک از این روش ها بهره جست و درنظر گرفتن عاملی که بسیار حائذ اهمیت است استفاده الزامی از كانال هوا ماينر می باشد. حال به بررسی ویژگی های این كانال هوا ماينر می پردازیم.

لوله خرطومی با عایق الاستومری

ساختار كانال هوا ماينر

مسئله ای که در مورد ساختار و ویژگی های كانال هوا ماينر بسیار مهم است و باید در نظر گرفته شود، ساختار و شکل ظاهری آن است که باید حتما به صورت خرطومی شکل باشد یعنی با خاصیت انعطاف پذیری و حالت پذیری بسیار بالا. بدین ترتیب که هوای گرم به هنگام عبور به سادگی و بدون هیچ مانعی به صورت روان و راحت عبور نماید.

مورد دوم عدم آسیب پذیری آن است و منظور آسیب و مشکلی است که در اثر حرارت بسیار بالا ممکن است پدید آید و به همین ترتیب بسیار مهم است تا به گونه ای طراحی گردد که دچار مشکل نگردد. بنابراین استفاده از عایق الاستومری در ساختار این كانال هوا ماينر بسیار موثر و مفید است و مانع از آسیب رسانی به كانال هوا ماينر می گردد. بنابراین با توجه به این جمع بندی ها و با در نظر گرفتن این ویژگی ها، بهترین و مناسب ترین گزینه و نوع كانال ماينر جهت انجام این امر، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری می باشد که علاوه بر خاصیت انعطاف پذیری، دارای ساختار بسیار مستحکم و مقاوم بوده و همچنین وجود عایق الاستومری که از بهترین انواع عایق های حرارتی موجود می باشد.

با توجه به موارد ذکر شده می توان به صراحت گفت که این نوع از كانال هوا ماينر در میان انواع کانال های هوا دارای برتری هایی می باشد که موجب بهبود عملکرد سیستم و افزایش بازدهی و کارایی سیستم می گردد. بنابراین درواقع كانال ماينر با عایق الاستومری می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر انواع کانال های هوا باشد چرا که بسیاری از این انواع موجب پدید آوردن مشکلات و مسائلی می گردند که كانال هوا ماينر این مشکلات را پدید نیاورده و حتی موجب هرچه بهتر کار کردن سیستم و افزایش طول عمر آن گردد.

درواقع ساختار كانال هوا ماينر با عایق الاستومری بدین صورت است که در لایه ورق آلومینیومی به عنوان لایه های خارجی و داخلی استفاده گردیده و عایق الاستومری در میان آن به عنوان یک عایق حرارتی، بروتی و صدا عمل می نماید. تمام این لایه ها به کمک مفتول های فنری فلزی در جای خود استوار و مستحکم قرار گرفته و در نهایت ساختار خرطومی شکل كانال ماينر را پدید می آورد که علاوه بر کارایی بسیار مفید و بالایی که دارد دارای ظاهر بسیار زیبایی نیز می باشد و نیاز نیست تا را در جایی پنهان نمود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی