خانهمقالاتداکت فلکسی فویلی عایقدار

داکت فلکسی فویلی عایقدار

داکت فلکسی فویلی عایقدار

داکت فلکسی فویلی عایقدار نوعی کانال فلکسیبل است که از جنس فویل آلومینیوم تشکیل می گردد. درواقع ساختار آن بدین صورت است که ورقه های آلومینیومی بر روی یکدیگر قرار گرفته و به کمک یک مفتول فلزی فنری این لایه ها در جای خود محکم قرار می گیرند و در نهایت تشکیل داکت فلکسی فویلی عایقدار (Insulated Foil Flexible Duct) را می دهد.

داکت فلکسی فویلی عایقدار چیست؟

داکت فلکسی فویلی عایقدار همان کانال فلکسیبل فویلی است که به عایق تجهیز شده است و کانال فلکسیبل الاستومری نام دارد. درواقع بدین صورت که می توان هنگامی که این کانال فویلی تولید می گردد آن را به عایق بندی نیز تجهیز نمود و درواقع بر مقاومت و استواری آن افزود.

چرا که ورق فویلی خود به تنهایی دارای قابلیت و خاصیتی می باشد که از این کانال هوا در برابر عواملی چون تابش خورشید، اشعه UV، نفوذ رطوبت و حرارت و… محافظت نموده و مانع از نفوذ این عوامل به داخل کانال می گردد. بنابراین مانع از آسیب رساندن به آن نیز می شود و از طرفی وجود عایق در ساختار داکت فلکسی عایقدار موجب دو چندان شدن مقاومت و استواری این کانال انتقال هوا می گردد.

درواقع وجود عایق نیز موجب محافظت بسیار زیاد از کانال هوا شده و علاوه بر محافظت از آن، مانع از انتقال صوت و صدا به فضاهای دیگر می گردد به همین علت جهت استفاده در فضاهایی که نیاز است تا سروصدا منتقل نگشته و سکوت برقرار باشد استفاده از داکت فلکسی فویلی عایقدار کاملا مناسب می باشد.

داکت فلکسی فویلی عایقدار بسیار منعطف و حالت پذیر است به گونه ای که به آسانی به هر شکل و حالتی در آمده و حتی در آن حالت ثابت باقی می ماند. این خاصیت بسیار مناسب استفاده در فضاهایی است که در آنها محدودیت وجود داشته و یا به اصطلاح صعب العبور می باشند. بدین طریق می توان داکت فلکسی عایقدار را در آن فضاها به راحتی جای داد و مورد استفاده قرار داد. در حالی که بسیاری از کانال های انتقال هوای دیگر نظیر کانال های گالوانیزه به علت آنکه دارای ساختاری کاملا صلب و بدون انعطاف می باشند به هیچ عنوان نمی توان در فضاهایی که در آنها محدودیت وجود دارد استفاده نمود.

مزایای داکت فلکسی فویلی عایقدار

علاوه بر مزایای ذکر شده برای داکت فلکسی فویلی عایقدار، این کانال انتقال هوا دارای وزن بسیار کم و سبک می باشد به گونه ای که به علت همین وزن سبک به آسانی می توان آن را جا به جا و حمل نموده و از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نمود و حتی به علت خاصیت انعطاف پذیری و سبکی وزن می توان تعداد بیشتری از داکت فلکسی عایقدار را حمل و جا به جا نمود.

علاوه بر این موارد سرعت تولید داکت فلکسی عایقدار بسیار بالا می باشد به طوری که می توان در زمان بسیار کوتاهی تعداد بسیار زیادی از این کانال انتقال هوا را تولید نموده و مورد مصرف قرار داد و همچنین با سرعت نسبتا بالایی می توان آن را در محل مورد نیاز پروژه اجرا و نصب نمود.

هزینه هایی که صرف انجام یک پروژه تهویه مطبوع، هوارسان و یا سیستم های سرمایش گرمایش به کمک داکت فلکسی فویلی عایقدار می گردد بسیار کم و مقرون به صرفه می باشد به گونه ای می توان توسط یک بودجه بسیار کم و پایین و با صرفه جویی فراوان در مصرف هزینه ها انواع پروژه های تهویه مطبوع را در انواع کاربری ها و فضاها با هزینه های بسیار کمی به اتمام رسانید.

لوله خرطومی با عایق پلی استر

داکت فلکسی فویلی عایقدار تحت هیچ شرایطی موجب نشتی هوا در مسیر خود نیز نمی گردد به همین دلیل در مصرف انرژی نیز تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید. بنابراین می توان گفت که داکت فلکسی عایقدار یک کانال انتقال هوای کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی در تمامی زمینه ها از جمله هزینه های اولیه و جاری و نهایی پروژه ، مصرف انرژی، زمان و… می باشد بنابراین یک گزینه کاملا مناسب و پر کاربرد برای استفاده در انواع سیستم های انتقال هوا محسوب می گردد.

داکت فلکسی عایقدار قابلیت تحمل دمای بالایی نیز دارد بنابراین می توان در فضاهایی که حرارت بسیار بالا وجود داشته و یا احتمال آتش سوزی وجود دارد با خاطری آسوده و بدون نگرانی از رخ دادن آتش سوزی از این کانال انتقال هوا استفاده نمود.

در هنگام اجرای داکت فلکسی فویلی عایقدار بسیار مهم است تا دقت نمود از نیروهای متخصص و حرفه ای جهت نصب آن استفاده گردد تا در روند اجرای داکت فلکسی عایقدار هیچ گونه اختلال و مشکلی رخ نداده و سیستم تهویه به خوبی به فعالیت خود ادامه دهد. نتیجه بسیار مهم اجرای صحیح و اصولی داکت فلکسی عایقدار این است که راندمان کل سیستم کاملا بالا رفته و سیستم تهویه بازدهی بسیار بیشتر و بالاتری از خود ارائه می دهد. به همین علت در مدت زمان طولانی تری به فعالیت خود ادامه داده و موجب افزایش طول عمر سیستم می گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی