خانهمقالاتکانال اسپیرال اصفهان

کانال اسپیرال اصفهان

کانال اسپیرال اصفهان

از سال های گذشته و از زمانی که برای فضاهای مختلف سیستم های تهویه مطبوع استفاده شد، صحبت استفاده از کانال های انتقال هوا به میان آمد. کانال های گالوانیزه جزو ابتدایی ترین کانال هایی بودن که جهت انتقال هوا مورد استفاده قرار می گرفتند و می توان گفت که امروزه همچنان هم این کانال ها مورد استفاده قرار می گیرند اما از آن جایی که این دسته از کانال ها مشکلات و معایبی را با خود به همراه داشتند، کانال اسپیرال جایگزین این دسته از کانال ها شد. کانال اسپیرال اصفهان یکی از بهترین و پر مصرف ترین کانال های موجود در بازار امروزی است.

کانال اسپیرال چیست؟

کانال اسپیرال در واقع نوعی از کانال انتقال هوا است که در سیستم های مختلف تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. کانال های اسپیرال به کمک ورقه های گالوانیزه در هم تنیده می شوند و در نهایت یک کانال با مقطع دایره ای را تشکیل می دهند.

کانال های اسپیرال در بسیاری از پروژه های مختلف از پروژه های بزرگ مثل کارخانه ها، هتل ها و فرودگاه ها گرفته تا پروژه های کوچک مثل سرویس های بهداشتی و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرند در ادامه به بررسی کانال اسپیرال اصفهان و سایر شهرهای دیگر و همچنین ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن ها می پردازیم.

ویژگی های کانال اسپیرال اصفهان کدام است؟

کانال اسپیرال اصفهان بسیار مقاوم است و دلیل این مقاومت بالا استفاده از ورق گاوانیزه در ساختارش است. ورقه های گالوانیزه در ضخامت های مختلفی تولید می شوند و انتخاب مقدار این ضخامت کاملا وابسته به نیاز پروژه و کاربری آن است. ورق گالوانیزه در واقع از کانال در برابر شرایط مختلفی از جمله عوامل طبیعی مثل تعییرات ناگهانی اقلیمی و آب و هوایی، تابش خورشید، باد و باران، طوفان، حرارت و رطوبت بالا، گرما و سرما و… محافظت می کند و مانع از آسیب رساندن به کانال می شود بنابراین از این کانال با خاطری آسوده می توان در فضای بیرون و در معرض عوامل طبیعی استفاده کرد.

حتی عوامل شیمیایی نظیر مواد نفتی، گازی، سمی و… هم قادر به آسیب رساندن به کانال اسپیرال گالوانیزه نیستند چرا که ورق گالوانیزه از کانال در برابر این دسته از مواد شیمیایی هم محافظت می کند و مانع از آسیب رساندن به کانال می شود. بنابراین می توان با خاطری آسوده از کانال اسپیرال اصفهان در برابر هر گونه ماده شیمیایی استفاده کرد.

این مقاومت و استحکام بالا موجب شده است که طول عمر و دوام کانال بسیار بالا باشد و بتوان در طی بازه زمانی طولانی تری از کانال استفاده کرد در نتیجه احتیاج به تعمیر یا تهیه کانال جدید را تقریبا به صفر می رساند و در نهایت در هزینه های احتمالی و صرف وقت و انرژی تا میزان بسیار بالایی صرفه جویی می کند. طول عمر بالای کانال های اسپیرال یک مسئله بسیار مهم درباره این دسته از کانال ها هستند که مورد توجه بسیاری از مجریان و صاحبان پروژه قرار می گیرد.

کانال های اسپیرال را می توان در سایزهای بسیار متنوعی تولید کرد و در واقع همین علت هم است که موجب گستردگی در کاربری این کانال شده است. اما معمولا برای متراژ کانال های اسپیرال عدد مشخصی معادل با ۳ متر در نظر گرفته می شود که اگر نیاز به مقدار بیشتری از این کانال باشد، به کمک رابط ها می توان تعداد کانال های بیشتری را به یکدیگر متصل کرد تا به طول دل خواه رسید.

ظاهر شکیل و زیبای کانال های اسپیرال یکی از مهم ترین نقاط قوت آن ها است که موجب تمایز آن ها از دیگر کانال های انتقال هوا شده است. از همین جهت به سادگی می توان از این کانال به صورت روکار و اکسپوز در فضاهای مختلف خصوصا فضای رستوران ها و کافه ها استفاده کرد. این امکان برای کانال های اسپیرال وجود دارد که در کوره رنگ به رنگ های مختلفی در آیند تا در فضاهای مختلف به عنوان یک المان تزئینی مورد استفاده قرار بگیرند و فضای در اختیار را بسیار زیباتر جلوه دهند. در واقع خصوصیت ظاهری زیبا و شکیل یک ویژگی بسیار منحصر به فرد است که برای سایر انواع کانال ها وجود نداشته و همین علت آن را از دیگر کانال ها جدا می سازد.

سرعت تولید و اجرای کانال اسپیرال اصفهان بسیار بالا است. به طوری که در بازه زمانی بسیار کوتاهی می توان تعداد بالایی از کانال اسپیرال اصفهان را تولید کرد و سپس در محل پروژه نصب و راه اندازی کرد. این سرعت بالا موجب صرفه جویی بسیار در زمان می شود و از آن جایی که زمان یک مسئله بسیار مهم برای هر شخصی است که پروژه ای را بر عهده دارد، کانال اسپیرال گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

اتصالات و لوازم جانبی کانال اسپیرال

هنگامی که کانال اسپیرال اصفهان در یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرد، بر حسب شرایط ممکن است به قطعات و اصالات مختلفی نیاز داشته باشد. در ادامه به معرفی و توضیح برخی از این قطعات می پردازیم. ساپورت ها که به صورت دیواری و سقفی تولید می شوند، ابتدا و انتهای کانال اسپیرال اصفهان را به دیوار یا سقف بر حسب نیاز متصل می کنند. رابط ها همان طور که گفته شد دو سر یکسان کانال ها را به هم متصل می کنند و جهت اتصال کانال هایی  با سایز های دهانه مختلف و یا اتصال کانال های چهارگوش به گرد، از تبدیل چهارگوش به گرد استفاده می شود. زانویی ها جهت اتصال کانال ها با زوایای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. زانو تبدیل ها، زانو ۹۰ درجه، ۳۰ درجه، ۶۰ درجه، ۴۵ درجه و… انواع مختلف زانویی ها هستند که بر حسب نیاز به اشکال و زوایای مختلفی تولید می شوند و در پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. سه راهی ها هم جهت اتصال سه سر کانال مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت سه راه تبدیل هم قابل تولید هستند. دریچه ها در واقع آخرین اتصال موجود در یک سیستم هستند که هوا را در فضا پخش می کنند. شدت و سرعت هوای خروجی از دریچه ها به کمک دمپرهای دستی و برقی قابل تنظیم هستند. شلواره ها، کلاهک ها و… همگی اتصالات و تبدیل هایی هستند که در یک پروژه بر حسب نیاز مورد استفاده قرار می گیرند. همگی با ضخامت دل خواه و با کیفیت برابر با کیفیت کانال اسیپرال اصفهان قابل تولید هستند. حتی در صورت نیاز قطعاتی به صورت سفارشی و مخصوص پروژه مد نظر هم امکان تولید است.

همان طور که مشاهده کردید می توان گفت که کانال اسپیرال اصفهان یکی از بهترین انواع کانال های انتقال هوا در میان انواع کانال های موجود در بازار است. البته که ممکن است کمی و کاستی هایی نسبت به کانال های فلکسیبل و خرطومی داشته باشید اما باز هم به دلیل وجود مزیت های فراوان و ویژگی های منحصر به فردی که دارا است، در میان انواع کانال های موجود در بازار کانال بسیار با کیفیت و مرغوبی به شمار می رود.

کانال اسپیرال اکسپوز

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی