خانهفروشگاهلوله خرطومی هوالوله خرطومی PVC

لوله خرطومی PVC

600,000 تومان6,462,000 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1398 میباشد. لطفا جهت دریافت مشاوره فنی و لیست قیمت جدید با ما در واتساپ در ارتباط باشید.

قیمت محصول برای یک شاخه یا کلاف کامل میباشد.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

لوله خرطومی PVC یکی از بهترین و پر طرفدار ترین انواع کانال های خرطومی در زمینه تهویه مطبوع است.

با توجه به تنوع بالایی که در زمینه انواع کانال های هوایی که در سیستم های تهویه وجود دارد، ممکن است انتخاب کمی سخت باشد اما با وجود کانال های خرطومی، انتخاب بسیار راحت تر خواهد بود. در ادامه به بررسی ویژگی های این کانال هوا می پردازیم تا بهتر متوجه دلیل این مسئله شوید.

ویژگی های منحصر به فرد لوله خرطومی PVC

این کانال خرطومی همان طور که از نامش مشخص است، از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. این بدین معناست که به راحتی و حتی به کمک نیروی دست، قادر به شکل پذیری و حالت پذیری خواهد بود. از همین رو می توان آن را به هر شکل و حالت دل خواهی تبدیل کرد و در هر فضا و موقعیتی مورد استفاده قرار داد. این در حالی است که برای سایر انواع کانال های هوای موجود در بازار، خصوصا کانال های اسپیرال که دارای ساختاری صلب و غیر منعطف هستند، این امکان فراهم نبوده و نمی توان آن ها به شکل و حالت های مختلف تبدیل کرد و در فضاهای صعب العبور قرار داد.

لوله خرطومی PVC در سایزهای متنوعی قابل تولید است و می توان تقریبا گفت که هیچ محدودیت و مانعی برای تولید آن در سایزهای مختلف وجود ندارد. از همین رو می توان برای کاربری های متنوع و شرایط و متراژهای فضایی بسیار گوناگونی از این لوله خرطومی استفاده کرد. از فضاهای کوچک مثل سرویس های بهداشتی و مغازه ها گرفته تا فضاهای بسیار بزرگ تر مثل فرودگاه ها و هتل ها.

درمورد متراژ این لوله خرطومی هوا اما محدودیت وجود داشته و تنها در طول های شش متری قابل تولید هستند. از همین جهت اگر نیاز به متراژ بیشتری از این کانال فلکسیبل باشد، می توان تعداد بیشتری از آن ها را به یکدیگر به کمک رابط ها متصل کرد و اگر نیاز به متراژ کوتاه تری وجود داشته باشد، به راحتی می توان این لوله خرطومی را به کمک کاتر برش زد و به متراژ کوتاه تری تبدیل کرد.

لوله خرطومی پی وی سی

مقاومت لوله خرطومی PVC

لوله خرطومی PVC از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که در برابر انواع ضربه، فشار، کشش، پارگی، پوسیدگی، زنگ زدگی و… از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد و از طرفی در برابر عوامل طبیعی همچون باد، باران، سرما، گرما، رطوبت، حرارت، آتش سوزی، تابش مستقیم نور خورشید و… کاملا مقاوم است و در برابر این دست از عوامل دچار آسیب و مشکلی نمی شود. به همین دلیل با خاطری آسوده می توان از این لوله خرطومی در فضای بیرون و در معرض شرایط جوی و آب و هوایی مختلفی استفاده کرد بدون آن که نگرانی از آسیب دیدن آن وجود داشته باشد.

حتی این لوله خرطومی به ویژگی هایی تجهیز می شود که در نتیجه آن در برابر عوامل شیمیایی، سمی، مثل گازها و مایعات سمی، بنزینی، نفتی، گازوئیلی و… کاملا مقاوم بوده و دچار خوردگی و آسیب نخواهد شد.

این مقاومت بسیار بالای لوله خرطومی PVC منجر به طول عمر بالا و همچنین کاهش وقت و هزینه شده است. چرا که هزینه های ناشی از نگهداری، تعمیر و یا تعویض قطعات عملا برای مدت بسیار طولانی حذف خواهد شد و در نتیجه وقت و انرژی که نیاز به صرف نگهداری از آن ممکن بود بشود هم حذف شده است.

طول عمر بالای این لوله خرطومی یک علت دیگری هم دارد و آن هم یک پارچه و یک دست بودن لایه خارجی لوله خرطومی PVC است که در واقع لایه سطحی و هم داخلی آن به گونه ای طراحی و تولید شده است که عاری از هر گونه شکاف و درزی است و این مسئله موجب می شود که هیچ ماده آسیب رسان خارجی به داخل لوله خرطومی وارد نشود. از طرفی همان طور که گفته شد این ویژگی درمور سطح داخلی لوله خرطومی هم صادق است و هیچ ماده ای از داخل لوله به بیرون نشت نکرده و این عامل علاوه بر آن که موجب می شود که تمامی مواد به صورت کامل و به سرعت به سمت هدف خود بروند، موجب جلوگیری از هدر رفت انرژی هم می شود. سطح داخلی لوله خرطومی PVC در واقع عاری از هر گونه پست و بلندی هم هست و به طور کامل صاف و صیغلی است. این عامل هم مورد دیگری است که موجب جلوگیری از گیر کردن مواد و یا کند شدن سرعت حرکت مواد از داخل لوله خرطومی می شود و به نحوی در زمان هم صرفه جویی می گردد.

تا این جا متوجه شدیم که لوله خرطومی PVC یک کانال هوایی است که در زمان، وقت و انرژی بسیار صرفه جویی می کند. مسئله زمان برای بسیاری از افراد کاملا حائذ اهمیت است و بسیار مهم است که به موقع و پروژه آماده باشد. از همین رو، این کانال خرطومی کاملا جهت استفاده این دسته از افراد مناسب است.

از طرفی لوله خرطومی PVC در صرف هزینه ها هم کاملا صرفه جویی می کند زیرا هزینه ای که جهت تولید و نصب این لوله خرطومی صرف می شود، شامل هزینه های بالایی نبوده و با صرف هزینه های اندکی می توان آن را تولید و در پروژه مورد استفاده قرار داد و از طرفی همان طور که پیش تر هم اشاره شد، هزینه های اضافی عملا برای این لوله خرطومی حذف شده است. بنابراین یک لوله کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است. از آن جایی که اکثر افراد صرفه جویی در هزینه ها با توجه به بودجه برایشان بسیار اهمیت دارد، این لوله خرطومی یک گزینه بسیار مناسب و اقتصادی خواهد بود.

درمورد صرفه جویی در زمان که صحبت شد، ذکر این نکته هم الزامی است که سرعت تولید و اجرای این لوله خرطومی بسیار بالا است و در واقع با صرف زمان بسیار اندکی و به سرعت می توان آن را تولید و نصب کرد. از آن جایی که این لوله خرطومی از ساختار بسیار ساده ای هم بهره می برد و از همین جهت سرعت تولید آن بسیار بالا است و از وزن سبکی هم برخوردار است. از همین رو به سرعت و سادگی می توان آن را حمل و سپس در محل پروژه راه اندازی نمود.  سادگی ساختار آن هم موجب شده است که جهت نصب نیازی به نیروی انسانی نصاب نبوده و به سادگی و سرعت نصب شود. از همین رو در هزینه های ناشی از نیروی نصاب هم کاسته می شود.

از لوله خرطومی PVC به ویژه در سیستم های تهویه مطبوع جهت انتقال هوا استفاده می شود اما این لوله خرطومی از کاربری های دیگری هم برخوردار بوده و علاوه بر هوا، جهت انتقال مایعات، انواع گازها، ذرات ریز و… هم مورد استفاده قرار می گیرد و این قابلیت برایش وجود دارد که به ویژگی های مختلفی تجهیز شود تا برای استفاده در کاربری ها و شرایط مختلف آماده باشد.

از لوله خرطومی PVC در فضاهای مختلفی مثل کارخانه ها، کارگاه ها، صنایع مختلف، هتل ها، استخرها، ورزشگاه ها، آپارتمان ها و اماکن مسکونی، سرویس های بهداشتی، فروشگاه ها و… مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر کاربری و متراژ هیچ نوع محدودیتی برای آن وجود ندارد.

با توجه به ویژگی ها و مزیت‌هایی که لوله خرطومی PVC دارا است و به صورت جزئی تری به آن ها پرداخته شد می توان به این نتیجه گیری دست یافت که این لوله خرطومی در میان انواع کانال ها از ویژگی های کاربردی تری برخوردار است.

خرید لوله خرطومی پی وی سی

لوله خرطومی پی وی سی  متشکل از نوارهای پی وی سی و مفتول های فنری فلزی می باشد بدین صورت که مفتول های فنری این نوار های پی وی سی را در جای خود نگه داشته و به این لوله خرطومی حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری می بخشد. محصول (PVC Flexible Duct) را می توان در تنوع بالایی از نظر سایز، ضخامت و متراژ تولید نمود و این تنوع به علت تنوع کاربری این کانال بوده و می توان از آن در انواع فضاها و مکان های متنوع استفاده نمود.

لوله خرطومی پی وی سی چیست ؟

این محصول یکی از انواع پرکاربرد کانال فلکسیبل می باشد که ساختاری خرطومی شکل و بسیار مقاوم دارد. از این داکت فلکسیبل در زمینه های بسیاری استفاده می گردد.

البته با توجه به نوع مصرف این محصول، ضخامت و سایز آن نیز متفاوت می باشد.

علاوه بر تنوع در سایز و ضخامت لوله خرطومی پی وی سی، تنوع در رنگ و شفافیت لوله خرطومی هوا نیز وجود دارد. می توان در رنگ های مختلف و متنوعی آن را تولید نموده و همچنین به صورت شفاف، نیمه شفاف و یا کدر می توان آن را تولید نمود. از نوع شفاف و نیمه شفاف آن در کاربری هایی که نیاز به عبور ذرات و اجسام از داخل آن است مورد استفاده قرار می گیرد تا ذرات به هنگام عبور کاملا قابل رویت و مشاهده باشند.

میزان دمایی که این لوله خرطومی در آن بازه دمایی می تواند به آسانی و بدون آن که کوچکترین آسیبی به آن وارد گردد در آن فعالیت نماید بازه دمایی 20- الی 80+ تا 100+ درجه سانتیگراد می باشد.

انواع لوله خرطومی پی وی سی

لوله خرطومی PVC را می توان بر اساس سایز، رنگ، ضخامت و … در دسته بندی های گوناگونی طبقه بندی نمود.

به عنوان مثال این نوع از لوله خرطومی در قطر های 3، 4، 5، 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12، 14، 15، 17، 20، 22.5، 30،35، 40، 45، 50، 55، 60، 65، 70، 75، 80 و 90 سانتی متر تولید می گردد.

این محصول همچنین در رنگ های مشکی، سفید و … ارائه می شود. به علاوه اینکه نمونه هایی از مدل شفاف این کانال خرطومی نیز بسیار پرکاربرد می باشد.

تولید لوله خرطومی پی وی سی

لوله خرطومی PVC متشکل از یک رشته فیلم پی وی سی می باشد که به وسیله یک فنر فولادی تقویت می گردد. در واقع تعبیه این رشته فولادی که به صورت مارپیچی در میان ساختار این لوله خرطومی قرار می گیرد؛ علاوه بر اینکه بر استحکام و مقاومت آن می افزاید، می تواند خاصیتی ارتجاعی و کاملا نرم و انعطاف پذیر را به آن ببخشد.

این محصول در ضخامت های متفاوت بسته به نوع مصرف و در شاخه های 6 متری تولیدی و به بازار مصرف ارائه می گردد.

لازم است تا بدانیم که دمایی که این لوله خرطومی می تواند تحمل کند نیز بسیار زیاد و قابل توجه می باشد. ظرفیت دمایی این محصول از 20 درجه سانتی گراد زیر صفر آغاز و تا حدود 80 درجه بالای صفر ادامه می یابد.

البته این در حالی است که به طور مداوم از این لوله استفاده می شود. به بیان دیگر، اگر کارکرد این محصول به صورت دائمی نباشد؛ می توان مقاومت دمایی آن را تا حدود 100 درجه بالای صفر نیز اندازه گیری نمود. که این میزان از مقاومت در برابر حرارت، بسیار قابل توجه می باشد.

کاربرد لوله خرطومی پی وی سی

شاید بتوان اینطور بیان نمود که لوله فلکسی پی وی سی از جمله پرکاربردترین نوع در میان انواع مختلف کانال های خرطومی به شمار می رود.

در واقع ساختار مقاوم این لوله موجب می گردد تا بتوان از آن در بسیار از صنایع مختلف جهت انتقال هوا و همچنین مواد ریزی مانند ذرات پودری و گرد و غبار نیز استفاده نمود.

به طور عمده از این محصول به عنوان لوله خرطومی مکنده در کارگاه های نجاری و کارخانه های چوب بری، کارخانه های تولید سنگ، صنعت نساجی، اتاق های پاک و آزمایشگاه ها، معادن، صنعت خودروسازی، ساختمان سازی، نفت و گاز و پتروشیمی و … می توان استفاده نمود.

همچنین از این لوله برای کانال کشی انواع سیستم های تهویه مطبوع و اتصال به هواساز ها، فن ها و … نیز استفاده می شود.

مزایای لوله خرطومی پی وی سی

قیمت لوله خرطومی پی وی سی

لوله خرطومی پی وی سی نسبت به سایر انواع کانال های انتقال دهنده هوا دارای مزیت ها و برتری هایی می باشد که بررسی هریک از این مزیت ها می پردازیم.

این محصول در برابر مواد شیمیایی و اسیدی کاملا از خود مقاومت نشان می دهد بنابراین جهت استفاده به عنوان حمل کننده و انتقال دهنده مواد اسیدی، شیمیایی، انواع روغن، بنزین و یا گازهای اسیدی کاملا مناسب بوده و می توان بدون آنکه کوچکترین آسیب و یا صدمه ای به آن وارد گردد از آن به عنوان حمل کننده مواد اسیدی و شیمیایی استفاده نمود. این محصول دارای وزن بسیار سبکی می باشد و به همین علت وزن پایین و کم می توان به آسانی آن را از یک مکان به مکانی دیگر منتقل نمود و درواقع سرعت جا به جایی آن هم بسیار بالا می رود به گونه ای که در زمان کاملا صرفه جویی نموده و در طی زمان کوتاه ترین می توان تعداد بسیار بیشتری از این لوله خرطومی را به سرعت جا به جا نمود.

این لوله خرطومی دارای سطح داخلی کاملا صاف و یکدست می باشد و این عامل باعث می گردد تا گرد و خاک داخل آن جمع نشده و تمیز نمودن آن بسیار آسان باشد. همچنین موادی که از داخل این کانال خرطومی هوا عبور می نمایند به آسانی، به سرعت و به صورت روان و آسان عبور می نمایند و در مسیر خود به هیچ مانعی برخورد نمی نماید.

لوله خرطومی پی وی سی علاوه بر مواد اسیدی و شیمیایی که گفته شد در برابر رطوبت، سایش، تابش آفتاب، انواع فشار های جانبی وارده، خمیدگی، کشیدگی، تراکم و… نیز کاملا مقاوم و آسیب ناپذیر می باشد.

این لوله علاوه بر حمل و جا به جایی هوا و انواع گازها، پودر، ذرات گوناگون و… را در کاربری ها و فضاهایی نظیر کارخانه های نجاری، چوب، سرامیک، سنگ و کاشی، کارخانه های صنعتی، در آزمایشگاه ها و اتاق های تمیز، معادن، انواع ساختمان ها و… می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و درواقع به همین علت است که گفته می شود کاربری آن کاملا چند جانبه و بسیار متنوع می باشد.

لوله خرطومی پی وی سی را می توان به دستگاه هایی نظیر پلنیوم باکس ها، هواساز، فیلتر باکس و… تجهیز نمود تا در فضاهایی نظیر اتاق های تمیز مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین به عنوان سیستم مکش و اگزاست در صنایع مختلف نظیر صنایع فلزات، پلاستیک، چوب و… به صورت متنوع و گسترده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مهم ترین خاصیت این محصول انعطاف پذیری و شکل نرمی می باشد که در ساختار آن دیده می شود. در واقع همین خاصیت ارتجاعی موجب می گردد تا مقاومت لوله فلکسی در برابر فشار های بیرونی و کشیدگی و … بسیار افزایش یابد.

بنابراین می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که این لوله در برابر ضربه ها و فشار های فیزیکی به سادگی دچار گسستگی و یا پارگی و خراش نمی گردد.

علاوه بر این موضوع، به دلیل حالت پذیری زیادی که در این لوله هوا وجود دارد؛ کانال کشی آن نیز بسیار ساده می باشد.

خاصیت دیگری که این لوله خرطومی دارا می باشد؛ سطح داخلی صاف و صیقلی است که این امکان را به صاحبان پروژه های مختلف می دهد تا از این محصول بتوانند جهت انتقال مایعات روغنی مانند نفت و بنزین و … نیز استفاده نمایند.

در واقع جداره داخلی صاف این محصول سبب می شود تا انتقال مواد از داخل آن به راحتی و در کوتاهترین زمان بدون هیچ مشکلی صورت پذیرد.

به علاوه اینکه این ویژگی مهم، از تجمع هرگونه آلودگی ناشی از جمع شدن باکتری ها، قارچ ها و … جلوگیری می نماید.

ظرفیت دمایی بالا، مقاومت در برابر مواد اسیدی و خورنده، تراکم پذیری بالا، تحمل فشار زیاد و …. نیز از دیگر مزایای این لوله خرطومی پرکاربرد به شمار می رود.

قیمت لوله خرطومی پی وی سی

لوله خرطومی پی وی سی هزینه هایی بالایی را شامل نمی گردد و درواقع هنگامی که در پروژه مورد استفاده قرار می گیرد هزینه هایی که صرف تولید، تهیه و سپس اجرا و نصب آن مصرف می شود هزینه های بسیار بالایی نبوده و می توان با صرف بودجه بسیار مناسب و محدود انجام پروژه به کمک این لوله خرطومی را به اتمام رسانید. به همین علت است که گفته می شود این محصول کاملا در هزینه های اولیه، جاری و نهایی پروژه صرفه جویی می نماید و درواقع یک گزینه بسیار مناسب جهت استفاده در پروژه های کم بودجه می باشد.

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند بر روی قیمت کانال خرطومی پی وی سی تاثیر گذار باشد.

به عنوان مثال سایز لوله فلکسی PVC یکی از فاکتور هایی می باشد که تغییرات عمده ای در قیمت این محصول ایجاد می نماید. بدیهی است که لوله خرطومی سایز 90 از سایز های کوچکتر مانند لوله پی وی سی سایز 20 و 30 سانتی متر، قیمت بیشتری خواهد داشت.

البته این تفاوت قیمت به دلیل افزایش و کاهش در میزان مواد اولیه مصرفی در ساخت لوله فلکسی، زمان، ماشین آلات، تجهیزات، نیروی انسانی و … می باشد که برای تولید لوله هوا به کار گرفته می شود.

موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند قیمت این محصول را دستخوش تغییراتی نماید. مواردی مانند ضخامت لوله فلکسی پی وی سی، متراژ، مرغوبیت مواد اولیه، رنگ، شفاف و یا غیر شفاف بودن آن و …. .

خرید لوله خرطومی پی وی سی

با توجه به مزیت های ذکر شده برای لوله خرطومی پی وی سی می توان گفت که یک گزینه بسیار مقرون به صرفه و کاربردی و همچنین جایگزینی بسیار مناسب برای سایر کانال هایی است که دارای این برتری ها نبوده و معایبی نیز دارا می باشند. برای سفارش این محصول می توان به صورت حضوری و غیر حضوری ب تولید کنندگان و شرکت هایی که در زمینه پخش و فروش  انواع لوله های خرطومی فعالیت دارند، در تماس باشید. اما با توجه به سریع و به صرفه بودن خرید های اینترنتی، می توان با انتخاب محصول مورد نظر خود از طریق وبسایت فروشگاهی لوله های فلکسیبل، اقدام به خرید هر نوع از کانال و یا لوله انتقال هوا نمایید. یکی از مزیت های بزرگی که خرید آنلاین نسبت به خرید حضوری دارد؛ این است که در خرید های اینترنتی شما می توانید چندین محصل را بررسی و با یکدیگر مقایسه نمایید. به این ترتیب با اطلاع کامل از ویژگی های مختص به هر محصول خردی خورد را انجام می دهید.

کاربرد لوله خرطومی PVC چیست؟

لوله خرطومی PVC که با نام لوله خرطومی مکنده نیز شناخته می‌شود ، در طیف زیادی از صنایع کاربرد دارد. هر کجا که سیستم مکش و یا دهش برای هدایت گاز ها، سیالات و مواد پودری لازم باشد این محصول کاربرد دارد.

ویژگی های خاص لوله خرطومی PVC چیست؟

– مقاومت در برابر انواع ضربه، فشار، کشش، پارگی، پوسیدگی و زنگ زدگی
– مقاوم در برابر شرایط محیطی مثل باد و باران، سرما و گرما، رطوبت، حرارت، آتش سوزی و تابش مستقیم نور خورشید
– مقاوم در برابر عوامل شیمیایی و سمی نظیر گازها و مایعات سمی، بنزین، نفت و گازوئیل
– طول عمر بالا

لوله خرطومی PVC در چه صنایعی بیشترین کاربرد را دارد؟

این محصول در صنایع کشاورزی و دامداری، جهت انتقال کاه و مواد مشابه ریز دانه بسیار پر کاربرد است. همچنین در کارگاه های نجاری جهت جمع آوری خرده چوب ها بسیار پر کاربرد است. مسلما کاربرد های بیشتری از لوله خرطومی مکنده وجود دارد که اینجا فقط دو مثال آن نام برده شده.

آیا لوله خرطومی مکنده همان لوله خرطومی PVC است؟

بله اما از آن جایی که لوله خرطومی PVC شامل طیف زیادی از انواع لوله می شود، لوله خرطومی مکنده نوعی از لوله خرطومی PVC است که متشکل از یک رشته فنر فولادی در داخل لایه پی وی سی به صورت مارپیچ قرار گرفته.

تفاوت لوله خرطومی PVC و لوله خرطومی PU در چیست؟

تفاوت این دو محصول در مواد اولیه آن می‌باشد که باعث می‌شود لوله خرطومی PU (پلی اورتان) مقاومت خیلی بالاتری در مقابل سایش و در نتیجه عمر مفید بالاتری خواهد داشت. شما میتوانید بسته به نوع مصرفتان با توجه به اختلاف قیمت این دو محصول انتخاب درست را داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.4 / 5. 7

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله خرطومی PVC”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی