خانهمقالاتقیمت کانال فلکسیبل

قیمت کانال فلکسیبل

قیمت کانال فلکسیبل

امروزه با گسترش و پیشرفت تکنولوژی در دنیای مدرن، استفاده از کانال های فلکسیبل یا همان لوله خرطومی هوا یا لوله فلکسی در واقع یک روش بسیار مناسب برای کانال کشی ساختمان ها، انواع دستگاه داکت اسپیلت و فن کویل هایی است که در سقف جانمایی می گردند. از این رو بررسی قیمت کانال فلکسیبل مورد توجه قرار می گیرد.

با توجه به مقرون به صرفه بودن قیمت کانال های فلکسیبل هوا ، کانال های اگزاست، کانال فنری کولر ، انشعاب های کانال های سیستم تهویه مطبوع داخل ساختمان ( اصلی و فرعی )، کانال تهویه های صنعتی که به عنوان رابط دریچه ( دریچه گرد و دریچه چهارگوش ) به کانال متصل می شوند و …. نیز از جمله مواردی می باشد که در آن کانال های فلکسیبل بهترین گزینه برای استفاده می باشد.

بنابراین این موضوع بسیار منطقی و عقلانی می باشد که با توجه به قیمت کانال فلکسیبل که در سطح مناسب ترین نسبت به سایر نمونه های مشابه قرار دارد؛ در اکثر پروژه های تاسیساتی، مکانیکی و حتی الکتریکی، از این نوع از کندال استفاده می گردد.

با استفاده از داکت فلکسیبل، علاوه بر سهولت و سرعت در نصب و اجرا می توان از تداخلات موجود در مسیر و روند کانال کشی نیز جلوگیری به عمل آورد.

در مقابل باید بیان داشت معایب کانال فلکسیبل نیز در برخی موارد موجب می گردد تا از کانال هوا با مقاومت بیشتر در انواع فلزی مانند لوله اسپیرال بهره برد. اگرچه استفاده از کانال اسپیرال گالوانیزه و همچنین اتصالات کانال اسپیرال در مقایسه با قیمت کانال فلکسیبل بسیار هزینه بر تر می باشد؛ اما لازم است تا در برخی پروژه ها عملیات انتقال هوا با استفاده از نصب کانال اسپیرال انجام پذیرد.

تنوع قیمت کانال فلکسیبل بر اساس نوع آن

قیمت کانال فلکسیبل بر اساس نوع آن نیز متفاوت می باشد. کانال های فلکسیبل انواع متفاوتی را نیز شامل می شود که عبارت است از : کانال فلکسیبل کومبی ، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری، کانال فلکسیبل با عایق ifd، کانال فلکسیبل برزنتی ، لوله خرطومی مکنده ، کانال های آلومینیومی ، پی یو ( PU )، پی وی سی ( PVC )، کانال های نسوز و … . تمامی این محصولات در قسمت فروشگاه در دسترس هستند.

در این میان قیمت کانال خرطومی انتقال هوا که برای کولر به کار برده می شود با توجه به نوع آن بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد. به عنوان مثال قیمت کانال کولر پلاستیکی از قیمت لوله خرطومی کولر که عایق بندی شده باشد ارزان تر می باشد. که می بایست با توجه به شرایط پروژه و موارد موجود جهت خرید کانال فلکسیبل کولر مبادرت نمود و تنها قیمت کانال فلکسیبل را معیار عمل قرار نمی گیرد.

کانال فلکسیبل در هر نوع و مدلی که باشد می توان برای جلوگیری از افت فشار و همچنین کاهش اتلاف انرژی، آن را عایق بندی نمود. کانال فلکسیبل عایق دار که در آن از انواع عایق الاستومری استفاده می گردد از بهترین نوع آن به شمار می رود که البته این مسئله در قیمت کانال های فلکسیبل بسیار موثر می باشد.

افزایش قیمت کانال فلکسیبل عایق دار اگرچه موجب افزایش هزینه های پروژه می گردد؛ اما می بایست به این نکته توجه داشت که استفاده از عایق برای کانال فلکسیبل هوا هزینه های نصب و نگهداری کانال ها و تجهیزات را به طور کلی تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که این افزایش قیمت کانال ها فلکسیبل برای عایق کاری در طولانی مدت می تواند به نفع پروژه تمام شود. زیرا این کار سهم بزرگی در کاهش هدر رفت انرژی دارد و موجب می گردد کیفیت انتقال و گردش هوا در محیط تا مدت ها مانند روز اول باشد. بدون اینکه کوچکترین خللی در عملکرد آن ایجاد گردد.

تنوع قیمت کانال فلکسیبل بر اساس ابعاد و اندازه

قیمت کانال فلکسی علاوه بر نوع و مدل به موارد دیگری نیز وابسته می باشد که از میان آن می توان به اندازه و ابعاد، نوع متریال مصرفی، زمینه کاربرد، ضخامت و … اشاره نمود.

اندازه کانال فلکسیبل هوا در هر نوع که باشد بر اساس قطر دهانه آن  طبقه بندی می گردد. و معمولا بازه 2 سانتی متر تا 100 سانتی متر و در برخی مدل ها تا 120 سانتی متر را شامل می گردد.

واضح است که با افزایش قطر کانال قیمت کانال فلکسی نیز افزایش می یابد. بنابراین هر چه قطر دهانه کانال کوچکتر باشد، قیمت کانال فلکسیبل ارزان تر و به همان میزان هرچقدر کانال های بزرگتری تولید گردد قیمت کانال فلکسیبل نیز افزایش می یابد. زیرا تولید آن زمان و کار بیشتری را در بر می گیرد. از طرفی متریال مصرفی برای آن نیز بیشتر می باشد.

باید به این نکته توجه داشت که برای کاهش صدای تولید شده در هنگام عبور هوا از داخل کانال فلکسیبل لازم است تا در صورت کوتاه بودن طول کانال قطر دهانه آن را افزایش دهند. یا در برخی موارد که کانال طول بلندی دارد و نیاز است تا از میان سایر دستگاه ها و تجهیزات عبور داده شود، سایر لوله خرطومی را کوچکتر در نظر می گیریم.

تاثیر جنس و نوع متریال در قیمت کانال فلکسیبل

جنس و نوع متریال مصرفی در تولید کانال فلکسیبل نیز تا حد زیادی می تواند قیمت کانال فلکسیبل را دستخوش تغییر نماید.

امروزه در کارخانجات تولیدی در تهران و سایر شهرستان ها نظیر اصفهان ، مشهد ، تبریز ، اهواز ، شیراز و سایر شهر های بزرگ صنعتی کشور؛ برای تولید کانال های هوا از بهترین متریال مصرفی استفاده می کنند که البته با افزایش درجه کیفی آن قیمت کانال فلکسیبل نیز افزوده می گردد.

باید در نظر داشت که کیفیت بالای کانال بسیار مهم تر از قیمت کانال فلکسیبل می باشد. بنابراین در بسیاری موارد برای بالا بردن کیفیت و راندمان پروژه و عملیات کانال کشی نیاز است تا از بهترین نوع از کانال هوا بهره برد.

البته با توجه به تنوع در تولیدات بسیار زیاد در زمینه کانال ها، قیمت کانال فلکسیبل بسیار متفاوت می باشد. به عنوان مثال برخی از انواع داکت های فلکسیبل در موارد خاصی کاربرد دارند. و می بایست نوع آن با توجه به شرایط محیط انتخاب گردد.

مثلا در برخی محیط ها به دلیل آن که از کانال ها برای انتقال مواد شیمیایی و سایر آلاینده ها استفاده می شود، نیاز است تا از نوع خاصی از کانال فلکسیبل استفاده گرد تا در برابر اینگونه مواد مقاوم باشد.بنابراین نوع متریال مصرفی در ساختار آن کاملا خاص و منحصر به فرد می باشد و در قیمت کانال فلکسیبل نیز موثر است.

در مواردی دیگر نیز از کانال های فلکسیبلی استفاده می گردد که در برابر حرارت و دمای زیاد مقاومت بیشتری نسبت به سایر نمونه های لوله خرطومی دارند. لوله های پی وی سی از جمله نمونه هایی به شمار می روند که مقاومت دمایی قابل قبولی را ارائه می دهند. به همین دلیل قیمت کانال فلکسیبل پی وی سی  و همچنین نصب و اجرای آن در مقایسه با قیمت کانال فلکسیبل از انواع ساده تر، هزینه بیشتری را در بر می گیرد.

از کانال فلکسیبل برای انتقال پودر و ذرات ریز نیز استفاده می گردد. در بسیاری از کارخانجات چوب بری و کارگاه های نجاری از لوله خرطومی مکنده استفاده می شود که دهانه آن به یک دستگاه مکنده متصل می گردد و با تولید اختلاف فشار، مکش ایجاد شده کلیه ذرات ( شامل خاک اره و ذرات ریز چوبی و … ) را به خارج از محیط انتقال می دهد.

با توجه به شرایط فیزیکی موجود در کارگاه های نجاری و وجود دستگاه ها و تجهیزات بزرگ و متنوع، لازم است تا در بسیاری موارد کانال فلکسیبل از میان تجهیزات زیادی عبور نماید و یا بر روی دیوار در ارتفاع بالاتری نصب گردد و مسیری طولانی از فن مکنده تا محیط خارجی طی نماید.

بنابراین نیاز است تا از کانال فلکسیبل با جنس مرغوبی استفاده گردد تا در برابر کشیدگی و پارگی مقاوم باشد. استفاده از نوع خاصی از کانال هوا که برای منظور ویژه به کار گرفته می شود می تواند قیمت کانال فلکسی را افزایش و یا کاهش دهد.

با توجه به موارد ذکر شده در رابطه با متریال مصرفی و جنس کانال ها می توان اینگونه باید داشت که قیمت کانال فلکسیبل بیشتر از هر فاکتوری وابسته به جنس کانال می باشد.

قیمت کانال فلکسیبل ساده و عایق دار

به عنوان مثال با در نظر گرفتن قیمت کانال فلکسی با عایق الاستومری و قیمت کانال فلکسیبل با عایق پلی استر می توان به این نتیجه رسید که حتی در انواع عایق بندی شده نیز نوع عایق می تواند فاکتوری مهم در تعیین قیمت باشد.

قیمت کانال فلکسیبل در انواع برزنتی، فویلی آلومینیومی، کومبی، کانال فلکسیبل آی اف دی ( IFD )، کانال پی وی سی ( PVC )، کانال پی یو ( PU )، کانال فلکسیبل خرطومی  مکنده و برزنتی معدنی و … همگی با توجه به زمینه کاربر و نوع متریال مصرفی در بازه متفاوتی قرار می گیرد.

اما توجه به این نکته نیز ضروری می باشد که استفاده از کانال فلکسی هوا تا حد بسیار زیادی می تواند مقرون به صرفه تر از سایر نمونه ها و کانال هایی باشد که برای سیستم های هواساز، تهویه مطبوع، اگزاست و … در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است.

مشتریان گرامی می توانند علاوه بر تماس تلفن جهت دریافت مشاوره با متخصصان شرکت پیشگام سپهر، ضمن برخورداری از امکان خرید اینترنتی و خدماتی که برای خرید آنلاین فراهم آمده است به مقایسه  و دریافت لیست قیمت کانال فلکسیبل پیشگام سپهر ( Pishgam Sepehr Flexible Air Duct Price ) بپردازند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 3.7 / 5. 3

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی