خانهمقالاتکانال گرد گالوانیزه

کانال گرد گالوانیزه

کانال گرد گالوانیزه

کانال گرد گالوانیزه نوعی از کانال های انتقال هوا است که همواره طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. هنگامی که در ابتدا نیاز به حضور کانال های انتقال هوا در سیستم های تهویه مطبوع حس شد، کانال های چهارگوش گالوانیزه وارد بازار شدند اما با وجود ایرادهای مختلفی که داشتند و مشکلاتی که به وجود می آوردند، کانال‌های گرد گالوانیزه جایگزین آن ها شدند.

ویژگی‌ های کانال گرد گالوانیزه

این نوع کانال های هوا از جنس گالوانیزه تولید می شوند و در واقع استفاده از ورق گالوانیزه در ساختار این کانال، موجب بالا رفتن چشمگیر مقاومت کانال می شود زیرا ورق گالوانیزه بسیار مقاوم و مستحکم است و از کانال در برابر عوامل جانبی وارده نظیر ضربه، فشار، ساییدگی و… کاملا حفاظت می کند.

ورق گالوانیزه را با توجه به شرایط پروژه و نیاز، می توان در ضخامت های مختلفی تولید کرد.

سرعت تولید و اجرای کانال گرد گالوانیزه بسیار بالا است و در کوتاه ترین زمان ممکن می توان این کانال هوا را تولید و سپس در محل مورد نظر پروژه نصب و راه اندازی کرد.

کاربرد کانال گرد گالوانیزه

از عمده ترین کاربردهای کانال لوله خرطومی شفاف می توان به رستوران ها، کافی شاپ ها، سرویس های بهداشتی، کارخانه ها و کارگاه ها، فرودگاه ها، هتل ها، پاساژها و… استفاده کرد. در واقع کانال لوله خرطومی شفاف دارای ظاهری کاملا شکیل و زیبا است و از طرفی می توان آن را در کوره های رنگ پزی به هر رنگ دل خواهی تبدیل کرد و در این شرایط به صورت روکار از آن استفاده کرد. در واقع در این شرایط، این کانال گالوانیزه به عنوان یک عنصر دکوراتیو بسیار زیبا در سقف مورد استفاده قرا می گیرد که استفاده عمده و گسترده آن در کافی شاپ ها و رستوران ها، نمایشگاه ها و… است که به فضا ظاهر بسیار زیبایی می بخشد.

قیمت کانال گرد گالوانیزه

هزینه ثابت و مشخصی نمی توان برای این کانال هوا تعیین کرد زیرا بسته به سایز دهانه کانال اسپیرال گالوانیزه و همچنین متراژ آن، کاملا متفاوت است. اما می توان گفت هزینه نسبتا مناسبی دارد.

لوازم جانبی کانال گرد گالوانیزه

هنگامی که کانال گرد گالوانیزه در یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرد، وابسته به نوع و کاربردی پروژه، ممکن است نیاز به استفاده از لوازم جانبی وجود داشته باشد. این لوازم جانبی هریک ویژگی مخصوص به خود را داشته و در سیستم وظیفه ای را به عهده می گیرند. در واقع مقاومت و استحکام آن ها درست همانند کانال گرد گالوانیزه بسیار بالا است و در ضخامت های مختلفی متناسب با ضخامت کانال تولید می شوند.

این قطعات شامل بست ها، ساپورت ها، رابط ها، انواع تبدیل ها، انواع سه راهی ها، انواع شلواره ها، دریچه ها، دمپرها، کلاهک ها و… است. قطعات به صورت سفارشی هم تولید می شوند. بر حسب نیاز و متناسب با خواست پروژه.

ساپورت ها به صورت دیواری یا سقفی تولید می شوند و در واقع ابتدا و انتهای کانال گرد گالوانیزه را به دیوار یا سقف متصل می کنند. رابط ها کانال ها را با سایزهای یکسان به یکدیگر متصل می کند و جهت اتصال کانال هایی با سایزهای مختلف یا اتصال کانال های گرد به چهارگوش، از تبدیل های گرد به گرد و تبدیل های چهارگوش  به گرد استفاده می شود.

سه راهی ها و چهارهایی ها و شلواره ها در انواع و اقسام گوناگون، جهت اتصال کانال با زوایا و شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دریچه ها در واقع نهایی ترین قسمت یک سیستم تهویه هستند که هوای عبوری را در فضای اتاق پخش می کنند. قدرت و شدت هوای عبوری از دریچه ها به کمک دمپر کنترل می شود. دمپرها به صورت دستی یا برقی تولید می شوند.

ساخت کانال اسپیرال گالوانیزه

خرید کانال گرد گالوانیزه

اگر قصد خرید کانال گرد گالوانیزه را دارید، این کانال برای شما گزینه ای بسیار مطلوب و مناسب خواهد بود. اما بهتر است که در نظر داشته باشید که این کانال نسبت به کانال های خرطومی محدودیتی هایی دارد که البته شما بسته به نیاز خود می توانید بهترین نوع کانال را برای خود انتخاب کنید.

برای مثال کانال گرد گالوانیزه وزن نسبتا بالاتری نسبت به کانال های خرطومی دارد و همین مسئله موجب می شود که حمل و نصب آن نسبتا دشوار باشد. از خاصیت انعطاف پذیری برخوردار نیست و از همین رو فضای زیادی را اشغال کرده و در بسیاری از شرایط با امکان عبور نامناسب، قابل قرارگیری نیست. این کانال هوا از عایق پذیری برخوردار نیست و امکان عایق کردن برای آن وجود ندارد.

اما با تمامی موارد گفته شده، کانال گرد گالوانیزه یکی از بهترین انواع کانال های موجود در بازار است که از دیرباز مورد استفاده و استقبال بسیاری قرار گرفته است. از برتری های این کانال نسبت به کانال های خرطومی می توان به ظاهر شکیل و بسیار مستحکم آن اشاره کرد که تا میزان قابل توجهی از زیبایی بصری هم برخوردار است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

1 دیدگاه دربارهٔ «کانال گرد گالوانیزه;

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی