خانهمقالاتکانال چهارگوش صنعتی

کانال چهارگوش صنعتی

کانال چهارگوش صنعتی

از هنگامی که مسئله تهویه مطبوع و سیستم های سرمایشی گرمایشی در دنیای صنعت و تکنولوژی مطرح شد و دارای اهمیت گشت، نام کانال چهارگوش صنعتی بر سر زبان ها افتاد. بنابراین از گذشته های دور از کانال چهارگوش صنعتی (Industrial Rectangular Duct) جهت تهویه سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گرفته است اما در ابتدا ساخت کانال چهارگوش صنعتی به کمک دست و توسط نیروهای انسانی تولید می گشت که این عمل مشکلات فراوانی را با خود به همراه داشت. پایین بودن سرعت روند کار به علت استفاده از نیروی انسانی، مشکلات و ایراداتی که به علت خطای احتمالی انسانی پیش می آمد و مشکلات و مسائل فراوانی را پس از نصب و در دراز مدت به وجود می آورد که موجب کاهش کارایی و طول عمر کانال و کل سیستم می شد و مشلات به وجود آمده نیز نیازمند تعمیر و نگهداری بود که هم موجب هدر رفتن وقت و انرژی می گشت و هم موجب افزایش هزینه های پروژه و استهلاک سیستم می شد و همچنین نیازمند صرف هزینه های زیاد جهت تولید و تامین نیروی انسانی بود و انرژی بسیاری نیز مصرف می شد.

پس از مدتی با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در سراسر دنیا، ماشین آلات و دستگاه های جدیدی به بازار کار وارد شدند که پس از آن دیگر ماشین آلات جدید و پیشرفته جایگزین نیروی انسانی شد و کانال چهارگوش صنعتی به کمک دستگاه های جدید و پیشرفته آغاز به تولید شدن نمود. استفاده از ماشین آلات در ساخت کانال چهارگوش صنعتی موجب گشته است که علاوه بر کاهش بسیار زیاد هزینه ها در مصرف انرژی نیز بسیار صرفه جویی می گردد.

سرعت ساخت و اجرای کانال چهارگوش صنعتی بسیار بالا رفته و در کوتاهترین زمان پروژه به اتمام می رسد.

همچنین به دلیل آنکه کانال چهارگوش صنعتی به کمک ماشین آلات حرفه ای ساخته و تولید می گردد، با دقت و کیفیت بسیار بالایی تولید می گردد و هیچ گونه ایراد و مشکلی را در روند ساخت به وجود نمی آورد. بنابراین  در دراز مدت پس از نصب و اجرا نیز هیچ مشکلی پیش نیامده و نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی نیز پیدا نمی کند و در نهایت موجب افزایش طول عمر کانال می گردد.

بدین ترتیب در صرف هزینه و انرژی نیز بسیار صرفه جویی می گردد.

کانال چهارگوش صنعتی دارای مزایای بسیار دیگری نیز می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.  دارای ظاهر مقاوم و زیبایی می باشد، در برابر عوامل مختلف از جمله رطوبت، فشار، ضربه، عوامل محیطی و جوی خارجی، باکتری و… از خود مقاومت بالایی نشان می دهد. بسیار قابل دسترس است، هزینه های اولیه و جانبی پایینی دارد، مقاومت بالایی دارد، شکل پذیر است می توان کانال چهارگوش صنعتی را به اشکال مختلفی نیز تولید کرد و با توجه به نیاز و سفارش مشتری و ابعاد و اندازه های دقیقی که در اختیار سازنده قرار می دهد، می توان طرح سفارشی خود را با بالاترین کیفیت دریافت نماید.

کانال چهارگوش صنعتی همان طور که گفته شد دارای معایبی نیزمی باشد و امروزه جایگزین های فراوانی نیز برای آن در بازار امروز موجود می باشد اما هنوز هم در بسیاری از کاربری ها به دلیل در دسترس بودن و ارزان بودن قیمت کانال چهارگوش صنعتی، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز نیز طرفداران خاص خود را داشته و در بسیاری از پروژه ها مهندسان و سازندگان و کارفرماها در پروژه های خود خواستار استفاده از کانال چهارگوش صنعتی می باشند. به همین دلیل شاید نه به شدت گذشته اما هنوز هم بسیار در انواع و اقسام پروژه ها با کاربری های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت کانال چهارگوش صنعتی عدد مشخصی نیست چرا که تنوع بسیار در ابعاد، اشکال، سایز، خواص و ویژگی ها، ضخامت ورق گالوانیزه بکار رفته در تولید آن و… عواملی هستند که نقشی بسیار مهم و تعیین کننده در قیمت کانال چهارگوش صنعتی می باشند و کاملا وابسته به عواملی می باشد که ذکرشد و به همین دلیل متغیر بوده و عدد ثابتی نمی باشد.

همان طور که گفته شد ساخت کانال چهارگوش صنعتی دشوار نیست به آسانی انجام می پذیرد اما باید حتما به کمک نصاب و متخصص این کار انجام پذیرد و تمامی نکات فنی ضروری در اجرای این کانال به درستی رعایت گردد تا هیچ گونه مشکلی در طول روند انجام پروژه به وجود نیاید و همچنین قطعات و لوازم جانبی که پیش تر به آنها اشاره کردیم، همراه با کانال چهارگوش صنعتی توسط ماشین آلات و دستگاه های موجود در کارخانه ها با دقت و کیفیت بسیار بالا ساخته می شوند و در طول روند عملیات کانال کشی و انجام پروژه از این قطعات در تمامی فضاهای مورد نظر و جاهایی که مورد نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرند و حتما نیز باید در جای درست خود قرار بگیرند تا پروژه به درستی و کمال انجام بپذیرد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی