خانهمقالاتکانال فلکسی کومبی

کانال فلکسی کومبی

کانال فلکسی کومبی

کانال فلکسی کومبی  یکی از پر مصرف ترین انواع کانال فلکسیبل به شمار می رود. ساختار کانال فلکسی کومبی بدین صورت است که از چند لایه ورق پلی استر به همراه ورقه فویلی تشکیل شده است که یک مفتول فنری فلزی نیز این ورقه ها را در جای خود محکم نگه داشته و به آن شکل منعطف و خرطومی شکل می دهد و در نهایت یک لایه ورق پی وی سی بر روی کل این کانال قرار گرفته و در نهایت تشکیل کانال فلکسی کومبی (Combi Flexible Duct) می دهد.

انواع کانال فلکسی کومبی

کانال فلکسی کومبی را می توان در تنوع سایزی بالایی تولید نمود و این تنوع سایزی باعث شده است که بتوان از آن در کاربری ها و فضاهای متعددی استفاده نمود و هیچ گونه محدودیت کاربری و فضایی برای آن وجود نخواهد داشت اما به صورت عمومی این کانال کومبی را در متراژ های 10 متری تولید می نمایند و اگر نیاز به متراژ کمتر و کوتاه تر باشد به آرامی می توان به کمک ابزار ساده آن را در متراژ دلخواه برش زده و مورد استفاده قرار داد.

کانال کومبی همان طور که پیش تر گفته شد به گونه ای طراحی و تولید شده است که دارای انعطاف پذیری بسیار مناسبی می باشد و این انعطاف پذیری موجب استفاده گسترده و همه جانبه از آن در فضاها و کاربری های مختلف و به ویژه فضاهایی شده است که دارای محدودیت فضایی هستند و بسیار صعب العبور می باشند و به همین علت سایر کانال ها نظیر کانال های صلب و کانال های گالوانیزه قادر به قرار گیری و عبور از آن فضاها نمی باشند  بدین ترتیب کانال کومبی با خاصیت انعطاف پذیری بالایی که دارد به آسانی می توان از آن در این گونه از فضاها استفاده نمود بدون آنکه نگران آسیب دیدن و یا صدمه رساندن به آن بود.

کانال فلکسی کومبی به دلیل ساختار چند لایه ای که دارد و همچنین استفاده از متریال های بسیار مقاوم در ساختارش، از مقاومت بسیار بالایی بهره مند می باشد. به گونه ای که در برابر نفوذ تمامی عوامل طبیعی و غیر طبیعی اعم از عوامل طبیعی و آسیب رسان موجود در طبیعت و همچنین کلیه عوامل شیمیایی که به ساختار کانال فلکسی کومبی آسیب وارد می نمایند کاملا مقاوم بوده و همچنین در برابر فشار های جانبی وارده و انواع ضربه، پوسیدگی، فرسایش و… نیز از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد و درواقع این ورقه ها و متریال بکار رفته در ساختار کانال کومبی به نوعی نقش عایق را نیز ایفا می نماید و حتی از انتقال صوت و سروصدا نیز تا حد چشمگیری جلوگیری می نماید.

از کانال فلکسی کومبی در فضاها و کاربری های متعدد و در شرایط گوناگونی استفاده می نمایند، در فضاهایی نظیر انواع آپارتمان ها، فضاهای مسکونی، اداری، ویلاها، بیمارستان ها ومراکز درمانی و بهداشتی، هتل ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری، کارخانه ها و کارگاه ها، آزمایشگاه ها و… در سیستم های سرمایش گرمایش، تهویه مطبوع، جابه جایی و اگزاست هوا و بسیاری از کاربری ها و فضاهای مختلف.

کانال فلکسیبل کمبی

کاربرد کانال فلکسی کومبی

کانال فلکسی کومبی هنگامی که در یک سیستم به جهت انتقال هوا و هوارسانی و تامین هوای مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به قطعات کمکی و جانبی نیز دارد که این قطعات شامل انواع ساپورت ها، دمپر ها، دریچه ها، تبدیل ها، بست ها، رابط ها و… می باشد که هریک را می توان با توجه به نیاز و نوع کاربری به تعداد و اشکال مورد نیاز خود در آورده و مورد استفاده قرار داد. بدین ترتیب هریک از این قطعات در کنار کانال فلکسی کومبی در کارخانه ها و توسط ماشین آلات پیشرفته و مدرن حرفه ای تولید شده و در انواع سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند.

کانال فلکسی کومبی وزن بالایی نداشته و درواقع بسیار سبک وزن می باشد و به همین علت است که می توان آن را به آسانی جابه جا نمود و درواقع دردسر های ناشی از بالا بودن وزن جهت جابه جایی و همچنین حین اجرا و نصب آن وجود ندارد و می توان به سهولت و سادگی و در طی زمان بسیار کوتاهی هریک از این کانال های فلکسیبل را جا به جا و سپس در محل پروژه اجرا و نصب نمود.

کانال فلکسی کومبی در زمان و هزینه ها تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید و درواقع این ویژگی کانال کومبی موجب پر طرفدار شدن و محبوب شدن آن شده است چرا که در هنگام اجرای هر پروژه ای زمانبندی و تامین و کنترل بودجه از مهم ترین عوامل است که همواره مورد توجه قرار می گیرد.

به همین علت است که کانال فلکسی کومبی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر کانال های انتقال هوا که مشکلاتی را پدید می آورند باشد و با رفع و برطرف نمودن هریک از این عوامل و به علت خواصی که دارد مورد توجه و کاربری بسیاری قرار می گیرد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی