خانهمقالاتکانال فلکسی هوا

کانال فلکسی هوا

کانال فلکسی هوا

کانال فلکسی هوا که همان کانال فلکسیبل است، یک محصول بسیار پر کاربرد و پر مصرف جهت انتقال هوا در انواع سیستم های تهویه مطبوع به شمار می رود. کانال فلکسی هوا (Flexi Air Duct) ویژگی های مثبت و خواص منحصر به فردی دارد که آن را از سایر انواع کانال های انتقال هوا متمایز نموده است.

ویژگی های کانال فلکسی هوا

کانال فلکسی هوا دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد. به گونه ای که به راحتی خم شده و به هر شکل و حالت دلخواهی در می آید. به همین دلیل است که می توان به آسانی از آن در اماکن و فضاهای مختلفی استفاده نمود که قرار گیری در آن ها دشوار است چرا که کانال فلکسیبل هوا به راحتی جمع و فشرده شده و در هر فضایی جای می گیرد.

کانال فلکسی هوا را می توان از جنس های مختلفی تولید نمود که هریک از این متریال های بکار رفته در ساختار آن دارای ویژگی ها و خواصی می باشند که آن را جهت استفاده در یک کاربری خاص آماده می نماید. آلومینیوم، برزنت، پی وی سی و… موادی هستند که نقش بسیار مهمی را در ساختار این کانال منعطف ایفا می نمایند. همچنین می توان هر یک از آن کانال ها را به انواع عایق ها نیز تجهیز نمود. این نوع کانال هوا عایق دار دارای طول عمر طولانی تر و عملکرد بهتری نسبت به سایر کانال های هوا دارد چرا که وجود عایق موجب بالا تر رفتن مقاومت کانال فلکسیبل هوا در برابر بسیاری از عوامل طبیعی و غیر طبیعی و مانع از نفوذ آنها به داخل کانال و آسیب رساندن به آن می شود. در نتیجه تا حد بسیار زیادی بر طول عمر مفید این کانال هوا می افزاید.

جهت مشاهده کانال فلکسیبل آلومینیمی وارد صفحه این محصول شوید.

قیمت کانال فلکسی هوا

کانال فلکسی هوا قیمت زیادی ندارد و با هزینه بسیار پایین می توان آن را تولید و یا تهیه نمود و همچنین هزینه ای که صرف اجرا و نصب آن به کمک نیروی های کمکی می گردد هم بالا نبوده و با صرف هزینه های کمی می توان آن را نصب و اجرا نمود.

این نوع از کانال هوا را حتما باید به کمک نیرو ماهر و حرفه ای متخصص در این زمینه نصب و اجرا نمود چرا که اگر کوچکترین خظایی در هنگام نصب پدید آید باعث به وجود آمدن نقص فنی در کل سیستم می گردد. پس بسیار مهم است تا این عمل توسظ فرد متخصص و با تجربه در این زمینه انجام گردد تا سیستم دچار هیچ مشکلی نگشته و نیاز به تعمیرات پیدا ننموده و در نهایت تا حد بسیار زیادی موجب افزایش طول عمر و بازدهی کانال فلکسیبل هوا در نهایت سیستم گردد.

محصولات و لوازم جانبی که در کنار کانال فلکسی هوا نیاز به حضور آنها است تا سیستم تهویه مطبوع به درستی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد، شامل انوع بست ها، ساپورت ها، رابط ها، تبدیل ها و… می باشد که هریک از آن نقش بسیار پر رنگی را در یک سیستم تهویه ایفا می نمایند و به بهبود روند عملکردی سیستم بسیار کمک می نمایند.

کانال فلکسیبل انتقال هوا

تولید کانال فلکسی هوا

تولید کانال فلکسیبل هوا بسیار مهم است چرا که باید حتما با دقت و کیفیت بسیار بالا تولید گردد. هم خود کانال هوا و هم قطعاتی که در کنار کانال هوا مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که رعایت این امر تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد و کیفیت انواع سیستم های تهویه مطبوع دارد.

کانال فلکسیبل هوا را در تنوع بسیار بالایی از نظر سایز و متراژ می توان تولید نمود و همان طور که پیش تر هم گفته شد از نظر متریال ساخت هم تنوع بالایی وجود دارد و بدین ترتیب همین امر باعث شده است تا گستره استفاده از کانال فلکسیبل هوا نیز هم بسیار گسترده باشد و در تمامی فضا ها و اماکن از جمله مسکونی و آپارتمانی، بهداشتی، اداری، تجاری و… می توان از این کانال فلکسی هوا به آسانی و با سرعت بسیار بالایی استفاده نمود.

بسیار مهم است تا کانال فلکسی هوا از ساختار متشکل شود که بسیار مقاوم باشد و درواقع مفهوم مقاومت منظور در برابر ضربه و فشار و پارگی وهمچنین انواع عوامل طبیعی نظیر نفوذ و ورود انواع حشرات، شرایط جوی و آب هوایی نظیر باد، سرما، گرما، رطوبت، حرارت و… می باشد و همچنین در مواردی که نیاز به عبور مواد شیمیایی از داخل کانال فلکسی هوا است، بسیار مهم است تا این کانال در برابر انواع مواد شیمیایی، اسیدی و… مقاوم باشد تا دچار فرسایش و خورندگی نگردد و از طول عمر و کارایی آن نکاهد.

بنابراین با تمام ویژگی ها و مزیت هایی که برای کانال فلکسی هوا گفته شد، می توان آن را نسل جدید از انواع کانال های تهویه مطبوع و انتقال هوا نامید و به دلیل آن که کانال فلکسی هوا سرشار از مزیت و خالی از هرگونه عیب و ایراد می باشد، جایگزین بسیار مناسبی برای کانال های قدیمی و پر ایراد نظیر کانال های گالوانیزه می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.7 / 5. 3

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی