خانهمقالاتکانال فلکسی بل هوا

کانال فلکسی بل هوا

کانال فلکسی بل هوا

کانال فلکسی بل هوا  یک نوع بسیار پر کاربرد و پر طرفدار از کانال های انتقال هوا به شمار می رود و به علت ویژگی های منحصر به فرد و متمایزی که دارا می باشد تمامی رقبای خود را در این زمینه پس زده و جایگزین بسیار مناسبی برای انواع دیگر کانال های هوا به شمار می رود چرا که هریک از این کانال های هوا دارای مشکلات و معایبی بودند که موجب کند شدن و یا پدید آمدن اختلال در امر تهویه می گشتند. اما با ورود و حضور کانال فلکسی بل هوا (Flexible Air Duct) به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد موجب پدید آمدن هیچ یک از این مشکلات نشده و موجب تسریع بخشیدن و بهبود عملکرد سیستم تهویه مطبوع می گردد.

کانال فلکسیبل هوا از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که به آسانی به هر شکل و حالتی در آمده و بدین ترتیب می توان از آن در شرایط بسیار دشوار، دارای محدودیت تنگ و… نیز استفاده نمود در حالی که سایر کانال های هوا خصوصا کانال های صلب گالوانیزه و سایر کانال های مقاوم دیگر دارای این قابلیت نمی باشند.

جهت آشنایی با پرفروش ترین محصول این دسته به محصول کانال فلکسیبل الاستومری مراجعه کنید.

به همین علت دارا بودن خاصیت انعطاف پذیری، به راحتی جمع و فشرده می گردد و می توان هنگام انبار نمودن آن تعداد بسیار بیشتری از این کانال انعطاف پذیر را در یک فضا انبار نمود و همچنین هنگام حمل و جابه جایی آن در خودروی حامل، می توان تعداد بیشتری از آن را حمل و جابه جا نمود.

تولید کانال فلکسی بل هوا

کانال فلکسی بل هوا از سرعت تولید بسیار بالایی بهره مند می باشد به گونه ای که می توان در زمان بسیار کوتاهی تعداد بسیار زیادی از این کانال انعطاف پذیر را تولید نمود و همچنین از طرفی به علت ساختار بسیار ساده ای که کانال فلکسیبل هوا دارا می باشد، سرعت اجرا و نصب آن هم بسیار بالا می باشد. از طرفی کانال فلکسی بل هوا دارای وزن بسیار سبک و کمی می باشد که همین وزن سبک نیز می تواند یکی از علل سرعت بخشیدن به اجرای کانال فلکسی بل هوا باشد.

کانال فلکسی بل هوا را می توان در انواع سایزهای متنوع و متراژ های گوناگون تولید نمود و همچنین تنوع بسیار بالایی که برای این کانال فلکسیبل وجود دارد در زمینه جنس و متریال است که می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر جنس تولید نمود. برای مثال برزنت، پی وی سی، پلاستیک، پلی استر، پلی اتیلن و… که هریک دارای خواص و ویژگی هایی هستند که جهت استفاده در کاربری متناسب با ویژگی های خود کاملا مناسب می باشند. علاوه بر این موارد می توان بر کانال فلکسیبل هوا ویژگی ها و خواص مخصوصی را افزود تا جهت استفاده در شرایط دشوار و شرایط گوناگون کاملا آماده باشد. برای مثال می توان خاصیتی را به آن افزود تا در برابر آتش سوزی و حرارت بسیار بالا مقاوم باشد و یا مثلا در برابر فشار، مواد شیمیایی، عوامل و موارد مزاحم و آسیب رسان و… از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده و تحت هیچ شرایطی دچار آسیب و مشکل نگردد بدین ترتیب مقاومت کانال فلکسی بل هوا بسیار بالا رفته و می تواند در طی زمان بسیار طولانی تری به فعالیت مفید خود ادامه داده و بازدهی و کارایی بسیار بالایی را از خود نشان دهد.

لوله فلکسیبل داکت

کانال فلکسی بل هوا عایق دار

کانال فلکسی بل هوا را می توان به انواع عایق ها نظیر عایق الاستوری، پشم شیشه، پشم سنگ، پلی استر، پلی اتیلن و… تجهیز نمود. و درواقع وجه تمایز کانال فلکسیبل هوا با سایر کانال های هوا این مورد است که کانال فلکسیبل هوا را می توان پیش ار آن که به طور کامل تولید شود و یا به طور هم زمان با تولید آن عایق نمود در حالی که این خاصیت برای سایر کانال های هوا خصوصا کانال های گالوانیزه وجود ندارد و تنها زمانی می توان آن ها را عایق نمود که تولید شده و در محل پروژه نصب گردند که البته این مورد مشکلات فراوانی را با خود به همراه دارد که اکثرا منجر به صرف نظر نمودن از عایق نمودن این گونه از کانال های هوا می گردد.

وجود عایق در ساختار کانال فلکسیبل هوا موجب پدید آمدن فواید فراوانی می شود و درواقع مقاومت و استحکام کانال هوا را تا حد فراوانی افزایش می دهد به گونه ای که مانع از ورود و نفوذ هرگونه ماده و عامل مزاحم و آسیب رسان به داخل کانال فلکسیبل هوا شده و در نتیجه این امر، کانال فلکسیبل هوا تا زمان بسیار طولانی به فعالیت خود ادامه داده و موجب افزایش راندمان دستگاه تهویه نیز می گردد.

بنابراین کانال فلکسی بل هوا یکی از بهترین، مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین گزینه ها جهت استفاده به عنوان انتقال دهنده هوا و سایر گاز ها و مواد می گردد و می توان از آن در بسیاری از پروژه ها و کاربری ها بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده نمود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.7 / 5. 3

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی