خانهمقالاتکانال فلکسی بل انتقال هوا

کانال فلکسی بل انتقال هوا

کانال فلکسی بل انتقال هوا

کانال فلکسی بل انتقال هوا یکی از چندین نوع کانال های انتقال هوا می باشد که به علت خواص بسیار پر کاربرد و پر مزیت آن تبدیل به بهترین و پر طرفدار ترین انواع کانال های هوا شده است.کانال فلکسیبل انتقال هوا که به آن کانال فلکسیبل نیز می گویند نسبت به سایر انواع کانال های هوا خصوصا کانال های گالوانیزه دارای برتری هایی می باشد.

جهت آشنایی با نوع عایق دار این محصول وارد صفحه کانال فلکسیبل الاستومری شوید.

مزایای کانال فلکسی بل انتقال هوا

اولین برتری کانال فلکسی بل انتقال هوا (Air Transfer Flexible Duct) خاصیت انعطاف پذیری آن است که برای سایر انواع کانال های هوا خصوصا کانال های اسپیرال این خاصیت وجود ندارد و اکثرا دارای ساختاری کاملا صلب و سخت می باشند. این درحالی است که خاصیت انعطاف پذیری برای کانال های هوا بسیار مهم است چرا که موجب می گردد تا به راحتی خم و راست شده، فشرده گردد و به هر حالت و شکلی در بیاید. بنابراین در بسیاری از فضاها و شرایط قابل استفاده می باشد.

مورد برتری بعدی کانال فلکسی بل انتقال هوا نسبت به سایر کانال های هوا امکان عایق پذیری آن است که خاصیت بسیار مهمی هم می باشد چرا که می توان آن را قبل از آنکه تولید گردد و یا حتی همزمان با تولید توسط ماشین آلات می توان آن ها را عایق نمود. ولی برای سایر کانال های هوا و خصوصا کانال های گالوانیزه تنها در این شرایط می توان عمل عایقکاری را انجام داد که کانال هوا تولید شده و در محل پروژه اجرا گردد، سپس باید یک فضایی را در نظر گرفت تا به کمک آن فضا به کانال دسترسی داشته و آن را عایقکاری نمود.

این عمل علاوه بر آن که زمان بسیاری را هدر می دهد، از فضای مفید معماری هم جهت دسترسی به کانال استفاده نموده و درواقع موجب اتلاف فضای مفید هم شده و حتی موجب بالا رفتن هزینه های پروژه نیز می گردد. بنابراین از چند نظر موجب ضرر می شود. بنابراین در این شرایط بسیاری از مهندسین از عایق نمودن این کانال ها صرف نظر می نمایند. در حالی که وجود عایق در ساختار کانال علاوه بر محافظت بسیار از کانال و ممانعت از ورود عوامل و مواد طبیعی و غیر طبیعی آسیب رسان به کانال، مانع از انتقال صوت و صدا شده و درواقع دارای خاصیت مفید چند جانبه برای کانال هوا می باشد.

کانال فلکسی بل انتقال هوا را می توان از هر نوع متریال و جنسی تولید نمود و حتی می توان آن را به صورت ساده و یا عایق دار نیز تولید نمود و برحسب نیاز در هر پروژه و متناسب با ویژگی ها و شرایط فضای پروژه نوع مورد نظر را تولید و مورد استفاده قرارداد. حتی می توان کانال فلکسیبل انتقال هوا را به ویژگی هایی نیز تجهیز نمود تا کاملا متناسب با شرایط محیطی پروژه باشد.

تولید کانال فلکسی بل انتقال هوا

کانال فلکسی بل انتقال هوا از هر جنس و هر متریالی که تولید گردد دارای وزن بسیار پایین و سبکی خواهد بود و به همین علت مشکلات ناشی از وزن بالا در هنگام جا به جایی و یا نصب را نخواهد داشت و همین سبکی وزن نیز موجب سرعت گرفتن عملیات اجرای کانال فلکسیبل انتقال هوا می گردد. اما به طور کلی سرعت تولید و اجرای کانال فلکسی بل انتقال هوا بسیار بالا می باشد به گونه ای که می توان در طی زمان بسیار کوتاه تعداد بسیار زیادی از کانال فلکسیبل انتقال هوا را تولید و سپس مورد استفاده قرار داد.

خرطومی برزنتی

همچنین اجرای کانال فلکسی بل انتقال هوا امر دشواری نمی باشد به این علت که هم ساختار ساده و غیر پیچیده ای دارد و هم وزن پایینی دارد به همین علت نیاز به وجود تعداد زیادی از نیروی نصاب نبوده و تنها با تعداد اندکی نیروی نصاب و با رعایت تمامی نکات اجرایی و فنی می توان آن را اجر نمود. اما رعایت نکات فنی و اجرایی برای کانال فلکسیبل انتقال هوا بسیار مهم است چرا که با رعایت این نکات، مانع از آسیب پذیر بودن کانال فلکسیبل انتقال هوا شده و به همین علت کانال فلکسیبل انتقال هوا بسیار دیرتر خراب و فرسوده شده و در طی عملکرد خود نیاز به تعمیرات و نگهداری و یا تعویض قطعات پیدا ننموده و در نتیجه کارایی و عملکرد سیستم را تا حد بسیار زیادی بالا برده و در نهایت موجب افزایش طول عمر کل سیستم می گردد.

کانال فلکسیبل انتقال هوا با مزایا و ویژگی های بسیار مثبت و پر کاربردی که دارد میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر انواع کانال های هوا که دارای مشکلات و معایب فراوانی می باشند، بوده و درواقع بسیاری از مسائل و مشکلات پدید آمده ناشی از استفاده آنها را برطرف نماید. به همین علت است که امروزه با پیشرفته شدن دنیای صنعت و تکنولوژی، استفاده از کانال فلکسی بل انتقال هوا بسیار همه گیر و گسترده شده و شاهد استفاده روز افزون از آن در بسیاری از پروژه های تهویه مطبوع می باشیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی