خانهمقالاتکانال فلکسی برزنتی

کانال فلکسی برزنتی

کانال فلکسی برزنتی

کانال فلکسی برزنتی در میان انواع کانال هایی که در بازار صنعتی امروزی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار پر طرفدار است چرا که از ویژگی های بسیار منحصر به فردی برخوردار است که آن را از سایر انواع کانال ها بسیار متمایز نموده است.

در ادامه به برسی هر یک از این ویژگی های خاص می پردازیم. کانال فلکسی برزنتی بسیار منعطف است و این خاصیت انعطاف پذیری موجب می شود که به آسانی بتوان آن را به هر شکل و حالتی تبدیل نمود. به همین علت موجب شده است که کاربری گسترده ای داشته باشد چرا که به دلیل خاصیت انعطاف پذیری به هر شکل و حالتی قابل تبدیل بوده و در شرایط و فضاهای مختلفی قابل استفاده می باشد.

بدین ترتیب هم جهت جای گیری در فضاها و شرایط گوناگون، شرایطی که شاید برای سایر انواع کانال ها و لوله ها امکان پذیر نباشد و هم در فضاهایی که نیاز است تعداد بالایی از این لوله خرطومی در آن جای بگیرند قابل استفاده است چرا که به دلیل خاصیت فشردگی جمع و فشرده شده و در نتیجه فضای بسیار کمی را اشغال می کند و به همین علت می توان تعداد زیادی از این لوله خرطومی را در یک فضا مانند فضای انباری و یا ماشین هایی جهت حمل و نقل قرار داد.

از این جهت از برتری های کانال فلکسی برزنتی گفته می شود که اکثرا سایر انواع کانال ها دارای ساختاری صلب و غیر منعطف هستند و به آسانی به شکل و حالت های مختلف قابل تبدیل نیستند. بدین ترتیب نمی توان از آنها در بسیاری از شرایط و فضاها استفاده نمود.

کانال فلکسی برزنتی وزن بسیار سبکی دارد و این وزن سبک به راحت تر و پر سرعت تر پیش رفتن عملیات سیستم کمک بسیار مهمی کرده است. در واقع این لوله از جنس برزنت بسیار سبک به کمک فتول های فلزی که در هم تنیده شده اند ساخته شده است که در نهایت یک ساختار بسیار سبک را به وجود آورده است که حمل و نقل آن را بسیار ساده کرده است و همچنین بر سرعت تولید و اجرای آن تا میزان فراوانی افزوده است.

به طور کلی کانال فلکسی برزنتی یک کانالی است که سرعت تولید و اجرای آن بسیار بالا بوده و در مدت زمان بسیار کوتاهی می توان آن را هم تولید و هم اجرا و نصب نمود. بدین ترتیب دراستفاده از زمان تا میزان بسیار بالایی صرفه جویی می نماید.

و از آنجایی که به هر کسی که در حال اجرای یک پروژه است بسیار اهمیت دارد که در زمان مقرر و بدون دیر کرد کار خود را به اتمام برساند، بنابراین استفاده از لوله خرطومی برزنتی می تواند منجر به صرفه جویی در زمان و بهره وری کامل در استفاده از زمان را داشته باشد.

در حالی که اکثر سایر انواع لوله ها و کانال های هوا سرعت تولید و اجرای آنها بسیار بالا است و علت این موضوع هم پیچیدگی ساختارشان و وزن بالایی است که دارا هستند. در واقع پیچیدگی ساختار موجب می شود که نصب و اجرای آن هم با محدودیت ها و مشکلاتی همراه بوده و نیاز به صرف زمان بالایی داشته باشد.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد کانال فلکسی برزنتی هزینه های بسیار کمی است که در بر می گیرد. در واقع هزینه هایی که جهت تولید این کانال فلکسی و نصب و اجرای آن صرف می شود شامل هزینه های بالایی نبوده و می توان با صرف بودجه ای اندک و هزینه هایی مقرون به صرفه این لوله خرطومی را در محل مورد نظر اجرا نمود و بدین ترتیب در هزینه ها بسیار صرفه جویی می نماید چرا که از دیگر مسائلی که برای مجری هر پروژه ای بسیار حائذ اهمیت است تامین بودجه و صرف هزینه های مقرون به صرفه است که همین مسئله موجب شده است افرادی که صرفه جویی در هزینه ها از اهمیت بسیار ویژه ای برایشان برخوردار است از استفاده از این لوله خرطومی استقبال فراوانی نمایند.

این لوله خرطومی هوا از استحکام بسیار بالایی هم برخوردار است و در برابر انواع فشارهای وارده، ضربه های وارده، فشردگی، خمیدگی و کشیدگی، له شدگی، فرسودگی در اثر مرور زمان، زنگ زدگی، پوسیدگی و… بسیار مستحکم بوده و دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نخواهد شد.

از طرفی از خود مقاومت بسیار بالایی هم نشان می دهد و در واقع مقاومت آن در برابر  عوامل موجود در طبیعت مانند آتش سوزی، تابش مستقیم نور خورشید، حرارت، برودت، گرما و سرمای شدید، رطوبت بالا، خیس شدگی، باران، برف، بادهای شدید، حشرات و حیوانات موذی و مزاحم و… بسیار بالا بوده و هرگز در برابر این عوامل طبیعی دچار آسیب و صدمه ای نخواهد شد. به همین علت می توان با خاطری آسوده این لوله خرطومی را در معرض این دسته از عوامل و در محیط باز و آزاد قرار داد.

همان طور که پیش تر اشاره شد، از کانال فلکسی برزنتی برای انتقال هوا در کاربری های مختلف و خصوصا در سیستم های انتقال هوا استفاده می شود. اما تنها جهت انتقال هوا از این لوله خرطومی استفاده نمی شود بلکه در شرایط و موقعیت های مختلف می توان جهت انتقال انواع گازها، مایعات، مواد و ذرات هم از آن استفاده نمود.

در میان این مواد ممکن است گازهای سمی و شیمیایی، مایعات اسیدی، نفت، بنزین، گازوئیل و… هم وجود داشته باشد که کانال فلکسی برزنتی در موقعیت های مختلفی قصد جا به جایی این مواد را داشته باشد و در این شرایط نیاز است که این لوله خرطومی به ویژگی هایی مجهز باشد که در مقابل این دسته از مواد شیمیایی و اسیدی از خود مقاومت بالا نشان داده و دچار هیچ اآسیب و صدمه ای نشود.

بنابراین بدین ترتیب می توان این گونه بیان نمود ک ه کانال فلکسی برزنتی تقزیبا در برابر  تمامی  عوامل و موادی که ممکن است خطرناک و آسیب رسان باشند از خود مقاومت بسیار بالا و خوبی نشان داده و به همین علت هم از طول عمر بسیار بالایی برخوردار بوده و اگر در هر سیستمی قرار بگیرد به دلیل کیفیت و طول عمر بالا راندمان و کارایی آن سیستم را تا میزان فراوانی افزایش می دهند.

در واقع کیفیت بالای کانال فلکسی برزنتی موجب شده است که در طول عملکرد خود در هر سیستمی به دلیل آنکه مقاومت بسیار بالایی داشته و دچار آسیب نمی شود و بدین ترتیب نیاز به تعمیر، نگهداری و تعویض قطعات پیدا نمی کند و به همین علت در واقع هم در زمان و صرف انرژی صرفه جویی کرده و هم در هزینه چرا که هزینه هایی که ممکن بود در جهت تعمیرات و تعویض صرف شوند، به طور کلی حذف شده و منجر به صرفه جویی بسیار در هزینه ها می شود.

هنگامی که این لوله خرطومی در هز سیستمی مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است خود به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد و یا نیاز به قطعات و لوازم جانبی کمکی هم داشته باشد تا کمک کنند و پروژه را با راندمان و بالا ترین کیفیت به اتمام برسانند. این قطعات شامل موارد مختلفی می شود که در ادامه به اختصار به بررسی هر یک می پردازیم.

ساپورت ها به صورت سقفی و دیواری تولید می شوند جهت اتصال ابتدا و انتهای کانال فلکسی برزنتی به سقف و یا دیوار مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت محکم در محل متصل می گردند. رابط ها جهت اتصال دو لوله خرطومی به یکدیگر به شرط آنکه هم سایز باشند مورد استفاده قرار می گیرند اما جهت اتصال سایزهای متنوع از این لوله خرطومی می توان از تبدیل ها استفاده نمود و در شرایطی ممکن است قصد اتصال کانال های گرد به کانال های چهارگوش را داشته باشید که در این شرایط هم می توانید از تبدیل های چهارگوش به گرد استفاده نمایید.

سه راهی و چهار راهی ها هم از دیگر قطعاتی هستند که در شرایط مختلف در یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. زانویی ها هم جهت اتصال کانال های هوا با زوایای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این بین قطعاتی مانند سه راه شلواره ها زانو تبدیل ها و… هم قطعات کمکی هستند که در پروژه کمک بسیاری به روند اجرایی پروژه می نمایند.

دریچه ها هم که در اشکال و ابعاد مختلف جزو نهایی ترین قطعه های مورد استفاده در یک پروژه هستند که به کمک دمپرها که به صورت دستی و برقی تولید می شوند، سرعت و شدت هوای خروجی از دریچه ها را کنترل می نمایند. تمامی این قطعات درست همانند کانال فلکسی برزنتی با بالاترین دقت و کیفیت و در هر سایز، ضخامت ورق، تعداد و وزن دلخواه ساخته می شوند تا در پروژه مورد استفاده قرار بگیرند.

در شرایطی ممکن است نیاز باشد تا قطعه ای به صورت سفارش و خاص آن پروژه تولید شود که این امکان هم به سادگی فراهم خواهد شد. کانال فلکسی برزنتی با توجه به مزایای فراوان و ویژگی های خاصی که برای آن ذکر شد، می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر کانال ها و لوله های موجود در بازار شود به طوری که در آینده ای نه چندان دور استفاده گسترده از آن بسیار پر طرفدار شده و در بسیاری از پروژه ها دیده شود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی