خانهمقالاتکانال فلکسیبل با عایق

کانال فلکسیبل با عایق

کانال فلکسیبل با عایق

کانال فلکسیبل یکی از بهترین و پر مصرف ترین انواع کانال های انتقال هوا در همه انواع سیستم های تهویه مطبوع به شمار می رود و درواقع از بهترین انواع کانال های فلکسیبل کانال فلکسیبل با عایق می باشد. این عایق ها جهت استفاده در کانال های هوا در انواع و اقسام گوناگونی وحود دارند. عایق پشم شیشه، عایق پشم سنگ، عایق الاستومری، عایق پلی استر، عایق پلی اتیلن و… که هریک دارای خواص و ویژگی هایی می باشند که از کانال های هوا جهت استفاده در کاربری های گوناگون محافظت می نماید.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

در این میان کانال فلکسیبل با عایق الاستومری (Flexible Duct with insulation) نسبت به سایر عایق ها امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و علت آن هم این مورد است که سایر عایق های بکار رفته در کانال ها، خصوصا عایق های پشم شیشه و پشم سنگ، هنگامی که در هوا معلق می شوند بسیار برای ریه و سلامتی انسان مضر می باشند و عایق های پلی استر و پلی ایتلن نیز هر یک به نوبه خود دارای معایب و مضراتی می باشند. در این میان عایق الاستومری هیگ از ایرادات و مشکلات سایر عایق ها را نداشته و حتی دارای مزایای فراوانی نیز می باشد.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم کانال فلکسیبل همراه با عایق الاستومری این امر است که می توان کانال فلکسیبل را پیش از تولید و یا همزمان با تولید به عایق  تجهیز نمود اما جهت استفاده از سایر عایق ها تنها زمانی می توان کانال فلکسیبل با عایق را مجهز نمود که کانال تولید شده و سپس در سیستم و محل پروژه هم نصب گردد. در این شرایط باید یک فضایی در محل پروژه جهت دسترسی به کانال فلکسیبل عایق دار برای عایق نمودن آن تعبیه نمود که در واقع این فضا ار فضای مفید معماری کاسته و موجب بلااستفاده و هدر رفتن فضای مفید می گردد.

بنابراین در میان کانال های عایق دار، کانال فلکسیبل پیش عایق الاستومری طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب نموده و در اکثر پروژه های کانال کشی و تهویه خصوصا در سیستم های داکت اسپلیت به کرات استفاده می گردد چرا که با توجه به خواص و مزیت هایی که دارد جهت استفاده در سیستم داکت اسپلیت هم یک گزینه بسیار مناسب به شمار می رود.

کاربرد کانال فلکسیبل با عایق

استفاده از این لوله در سیستم های تهویه مطبوع بسیار به صرفه و کاربردی است چراکه وجود عایق در کنار کانال هوا و در نهایت کل سیستم موجب محافظت از کانال فلکسیبل عایق دار در برابر بسیاری از عوامل از جمله فشار، ضربه، نفوذ رطوبت، آب، حرارت و سایر موارد می گردد. همین امر باعث می شود که کانال بازدهی و عملکرد بسیار بالاتری از خود نشان داده و در طی مدت زمان طولانی می تواند با فعالیت با کیفیت خود عمل نماید.

کانال فلکسیبل پیش عایق دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد و به همین دلیل کاملا حالت پذیر بوده و به هر شکل و حالت دلخواهی قابل تبدیل می باشد. بنابراین همین امر موجب کاربری گسترده از این محصول شده است.

این کانال را می توان در انواع سایز ها و متراژ ها تولید نمود تا جهت استفاده در فضاها با شرایط مختلف قابل استفاده باشد. به همین دلیل هم هست که هیچ گونه محدودیت و مانعی جهت استفاده از این کانال وجود ندارد.

این کانال فلکسیبل به علت ساختاری که دارد بسیار سبک و کم وزن می باشد و به همین علت می توان آن را به آسانی جا به جا و حمل نمود. همچنین سرعت تولید کانال فلکسیبل با عایق و همچنین اجرا آن به علت سبکی وزن این لوله بسیار بالا بوده و در طی مدت زمان بسیار کوتاهی هم می توان این محصول را تولید نمود هم می توان نصب و اجرا نمود. به همین دلیل تا حد بسیار زیادی در زمان صرفه جویی می نماید.

کانال فلکسیبل عایق دار

قیمت کانال فلکسیبل با عایق

هزینه هایی که صرف تولید و اجرای آن بالا نمی باشد و با صرف هزینه بسیار کم و پایینی می توان آن را تولید و سپس اجرا و نصب نمود بدیت ترتیب حتما نیاز نیست تا هزینه های بسیار بالایی  صرف گردد تا این کانال تولید و اجرا گردد و جتی هزینه های ناشی از عایق نمودن هم بسیار بالا نمی باشد به همین دلیل تا حد زیادی می توان در مصرف هزینه ها صرفه جویی نمود.

کانال فلکسیبل با عایق با دقت و کیفیت بسیار بالایی تولید می گردد و اگر با دقت و کیفیت بالا هم اجرا و نصب گردد در نهایت یک سیستم بسیار دقیق و جرفه ای با عملکرد بهینه و بسیار بالا به وجود می آید تا زمان بسیار زیادی می تواند به فعالیت خود ادامه دهد. این محصول در میان انواع کانال های هوا از بهترین و به صرفه ترین کانال های هوا به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی