خانهفروشگاهکانال فلکسیبلکانال فلکسیبل الاستومری

کانال فلکسیبل الاستومری

334,800 تومان2,548,200 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1398 میباشد. لطفا جهت دریافت مشاوره فنی و لیست قیمت جدید با ما در واتساپ در ارتباط باشید.

قیمت محصول برای یک شاخه یا کلاف کامل میباشد.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

کانال فلکسیبل الاستومری در سالهای اخیر یکی از پر طرفدار ترین محصولات در سیستم های تهویه مطبوع و کانال کششی هوا بوده است. این محصول که برای اولین بار در ایران طراحی و تولید شده تمامی مشکلاتی که کانال های فلزی و کانال های فلکسیبل ساده داشته اند را برطرف کرده. از جمله این مشکلات می توان به هزینه ی بالای کانال کشی فلزی و وزن زیاد آن، همچنین به عدم مقاومت کانال های فلکسیبل ساده در برابر افت دمای هوا و ایجاد صدا در محیط اشاره کرد.

کانال فلکسیبل الاستومری ( Flexible Air Duct with Elastomeric Insulator ) محصول پرفروش از دسته کانال های فلکسیبل و لوله های خرطومی هوا می باشد که در صنعت کانال کشی ساختمانی به محبوبیت رسیده است. از آن جا که در سیستم های کانال کشی جهت انتقال و توزیع هوا همواره مسائل و مشکلاتی پیش روی فعالان در این صنعت و مهندسان در زمینه نصب و عایق کاری کلیه لوله های فلکسیبل وجود داشته است، این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است که می توانند از کانال فلکسیبل الاستومری بصورت پیش عایق بهره بگیرند.

این محصول یکی از انواع کانال هایی می باشد که به صورت پیش عایق تولید و عرضه می گردد. داکت فلکسیبل الاستومری، لوله خرطومی الاستومری و یا کانال فلکسیبل رابر از جمله نام های دیگیری هستند که به این محصول گفته می شود. سهولت و راحتی را در نصب به همراه دارد. بنابراین می توان از لوله الاستومری در موارد و پروژه هایی که نیاز به عایق کاری دارند ؛ استفاده نمود. در واقع در این گونه موارد کانال فلکسیبل عایق الاستومری می تواند بهترین انتخاب برای جلوگیری از نفوذ حرارت به خارج باشد.

مزایای کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

  • سازگاری با محیط زیست
  • بهترین جایگزین برای عایق های پشم شیشه و پشم سنگ
  • استفاده به عنوان عایق حرارتی – برودتی
  • عایق صوتی
  • انعطاف پذیری بسیار بالا
  • امکان نصب در سقفهای کاذب کم ارتفاع و مکان هایی که عملیات کانال کشی درشان سخت است
  • وزن بسیار پایین به نسبت کانال های فلزی
  • راحتی و سرعت نصب بالا
  • ارسال سریع و حمل آسان
  • دمای کاری از 30- تا 150+ درجه سانتیگراد
  • عمر بالا
  • عدم ایجاد رطوبت و شبنم در سطح خارجی کانال به علت اختلاف دمای داخل و خارج کانال
  • سطح داخلی صاف و حداقل افت فشار هوا
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • جلوگیری از ایجاد هر نوع آلودگی مانند باکتری، کپک و قارچ
  • مناسب برای استفاده در محیط های درمانی
  • ظاهری مناسب جهت اجرای اکسپوز
  • قابلیت ساخت در قطر های بین 3 تا 60 سانتیمتر

ساختار کانال فلکسیبل الاستومری چگونه است؟

این محصول نوعی کانال فلکسیبل پیش عایق می باشد که با تکیه بر دانش روز مهندسی و هم چنین با جدید ترین تکنولوژی به بازار عرضه می گردد. جنس لوله خرطومی الاستومری از جنس عایق الاستومری می باشد که با یک لایه روکش آلومینیوم لمینت شده است.

در بسیاری از نمونه هایی که از کانال های هوای پیش عایق در صنعت توزیع و انتقال هوا وجود دارد از کانال هایی استفاده می شود که ابتدا تولید و سپس عایق بر روی آن ها قرار می گیرد ولی یک روش نوین از تولید کانال فلکسی الاستومری وجود دارد که در حین تولید کانال الاستومری ؛ 3 لایه که شامل دو لایه فویل آلومینیوم در دو طرف و یک لایه عایق الاستومری در بخش میانی ، توسط یک سیم فنری بصورت مارپیچ قرار می گیرد و به همدیگر بافته می شود. مزیت تولید و ارائه این کانال به این روش آن است که عمر مفید کانال فلکسیبل پیش عایق را افزایش می دهد . علاوه بر آن استفاده از عایق که به صورت غلافی روی کانال فلکسیبل الاستومری قرار می گیرد می تواند برای سلامتی انسان و محیط زیست مضر و خطرناک باشد. تولید کانال فلکسیبل الاستومری بصورت سیستم پیش عایق نیز می تواند حجم لوله را کاهش دهد که این امر خود موجب سهولت در امر حمل و نقل و نگهداری و انبار کردن کانال و هم چنین راحت بودن نصب این محصول می شود.

این کانال در شاخه های 6 متری تولید و عرضه می گردد در حالی که ضخامت عایق مصرفی در تولید کانال فلکسیبل الاستومری 3 میلی متر می باشد. از سوی دیگر این امکان نیز وجود دارد که بنا بر سفارش مشتری ضخامت تولید این کانال فلکسیبل را تغییر داده و می توان در ضخامت های 6 میلی متر و 9 میلی متر این محصول را تولید و ارائه نمود.

این کانال در سایز های متنوع تولید می گردد . تولید این کانال در قطر های 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 9 ، 10 ، 12 ، 15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 35 ، 40 ، 45 ، 50 ، 55 و 60 سانتی متر و در طول 6 متر امکان پذیر می باشد.

قیمت کانال فلکسیبل عایق دار

کاربرد کانال فلکسیبل الاستومری

این کانال فلکسیبل پیش عایق الاستومری همانند سایر مدل های لوله خرطومی هوا و داکت های فلکسیبل حالت انعطاف پذیری دارد و به همین دلیل این کانال می تواند در مکان ها و سیستم های داکت کشی در انتقال و توزیع هوا در مسیر های ناهموار و پر پیچ و خم مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول به دلیل نرمی که دارد در مسیر های ناصاف می تواند استفاده شود و این موضوع از کیفیت انتقال هوا توسط کانال فلکسی عایق الاستومری کم نمی کند. بلکه فعالان در این صنعت هم چنان می توانند از کانال فلکسی الاستومری در اکثر پروژه هایی که نیاز به عایق کاری داکت های انتقال هوا دارند، استفاده بنمایند. و اطمینان صد درصدی از کیفیت کانال پیش عایق داشته باشند.

مزایای کانال فلکسیبل الاستومری

عدم جذب رطوبت و هم چنین عدم ایجاد گرد و غبار در مسیر لوله عبوری از لوله از جمله مزایای کانال پیش عایق الاستومری می باشد . سبکی ، نرمی و قابلیت انعطاف پذیری این کانال هوا نیز موجب می گردد تا در هنگام نصب به هیچ گونه پوشش اضافه نیاز نباشد. این کانال فلکسیبل ساختاری به هم پیوسته یکنواخت دارد در طول لوله که باعث می شود سطح داخلی آن صاف باشد و این مهم ، کاهش افت فشار هوا را در حین عبور از کانال الاستومری را به همراه دارد.

از سوی دیگر فشردگی و بهم پیوستگی بالای این کانال باعث جلوگیری از انتقال صدای جریان هوای عبوری از داخل کانال می شود. در نتیجه کانال فلکسی الاستومری می تواند یکی از بهترین انواع کانال های خرطومی پیش عایق باشد که در صنعت انتقال و توزیع هوا به کار برده می شود.

انواع سنتی این کانال که توسط یه لایه عایق اضافه به دور لوله استفاده میشدند مشکلات فراوانی را برای پروژه ایجاد می کردند. از مشکلات و هزینه های نصب آن تا مشکلات وابسته به متریال عایق آن که عموما از عایق پشم شیشه استفاده میشد. که در دراز مدت دچار خوردگی و پارگی هم میشدند و پخش مواد این عایق در فضا مشکلات تنفسی ایجاد میکرد. اما برخلاف این مشکلات محصول کانال فلکسیبل الاستومری به کلی تمامی مشکلات را حل کرده و جایگاه مناسبی در این صنعت پیدا کرده.

خرید کانال فلکسیبل الاستومری

شرکت ابزارخان تولید کننده ی محصولات کانال فلکسیبل در انواع مختلف میباشد. تمامی محصولات ما با دستگاه های روز اروپا و بهترین کیفیت متریال تولید می شوند. محصول کانال فلکسی الاستومری که از انواع کانال فلکسی پیش عایق است را می توانید از شرکت ابزارخان خریداری کنید. همچنین میتوانید با تماس از طریق پیام به واتساپ شرکت از مشاوره رایگان بهره مند شوید و لیست قیمت کانال پیش عایق دریافت کنید.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

قیمت کانال فلکسیبل الاستومری

قیمت این محصول به نسبت انواع دیگر کانال فلکسیبل بالاتر است و علت آن استفاده از عایق با کیفیت الاستومری است. اما آنچه استفاده از این محصول را افزایش داده قیمت مناسب آن در مقایسه با کانال های فلزی است. مشتریانی که به دنبال یک سیستم با عمر مفید بالا هستند همیشه به دنبال کانال های فلزی می روند اما این محصول با تمامی مزایا و کیفیت بالایی که دارد می تواند در پروژه های کوچک مقیاس جایگزین مناسبی برای کانال های فلزی باشد. همچنین در کنار کانال های فلزی این محصول به دلیل انعطاف خوبی که دارد در انتهای شاخه ها و قبل از اتصال به دریچه ها بسیار مصرف می شود.

برای اطلاع از قیمت های به روز میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید اما برای تعیین قیمت کانال فلکسیبل الاستومری چه عواملی دخیل هستند؟

شاید بتوان اینگونه بیان نمود که نوع و در حال کلی تر جنس کانال فلکسیبل مهم ترین عامل برای تعیین قیمت این محصول به شمار می رود. از سوی دیگر جنس عایق بکار رفته در این محصول می تواند قیمت آن را نیز مشخص نماید.

با توجه به نوع و جنس هر لوله فلکسی، زمینه مصرف آن نیز متفاوت می باشد. به عنوان مثال در برخی موارد نیاز است تا از کانال های خرطومی استفاده شود که نسبت به حرارت و یا حریق بسیار مقاوم باشد و یا در بعضی موارد دیگر مقاوم بودن نسبت به مواد اسیدی و خورنده یک عامل اصلی و اساسی جهت انتخاب مدل خاصی از کانال های فلکسیبل به شمار می رود.

کانال فلکسیبل الاستومری نیز می تواند از جنس های مختلفی باشد که با یک لایه عایق پوشش داده می شود. در واقع لایه خارجی لوله خرطومی هوا های الاستومری در انواع لوله ای و یا در بعضی موارد خاص الاستومری رولی، کاور می گردد. البته لازم به ذکر است که با توجه به درجه مقاومتی که مورد نیاز است؛ ضخامت عایق الاستومری که برای عایق کاری کانال فلکسیبل الاستومریک استفاده می شود نیز متفاوت خواهد بود. همین مورد نیز عامل دیگری برای افزایش و یا کاهش قیمت کانال های فلکسیبل الاستومری به شمار می رود. به عنوان مثال لوله ای که الاستومری با ضخامت 0.5 میلی متر عایق کاری شده است نسبت به لوله خرطومی الاستومری 1.25 میلی متر، قیمتی به مراتب پایین تر را دارا می باشد.

سایز لوله های خرطومی نیز مورد دیگری است که می تواند در تعیین قیمت کانال های فلکسیبل عایق کاری شده لوله ای الاستومری، موثر واقع گردد. بدیهی است که هر چقدر سایز لوله بزرگتر و سطح مقطع بزرگتری داشته باشد؛ عایق بیشتری برای پوشاندن سطح لوله مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری نمود که قیمت کانال های فلکسیبل عایقدار در سایز های بزرگتر، بیشتر می باشد.

در حالت کلی می توان سایز لوله، ضخامت عایق مورد استفاده، جنس و نوع لوله فلکسیبل را مهم ترین موارد در تعیین قیمت لوله های خرطومی الاستومری دانست.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

نصب کانال فلکسیبل الاستومری

با توجه به جنس کانال و شیوه ساخت کانال های فلکسیبل، این نوع از لوله های هوا دارای وزن بسیار سبکی می باشند. همین موضوع سبب می شود تا حمل و نقل، نگهداری و انبار کردن و همچنین نصب این محصول بسیار ساده می باشد. در رابطه با کانال فلکسیبل عایق الاستومری نیز به همین صورت است و می توان بیان نمود که نصب ان در سریع ترین زمان ممکن و به سهولت انجام می پذیرد. البته بهتر است برای نصب این مدل از کانال های خرطومی از یک نیروی متخصص در این زمینه مشاوره و کمک گرفته شود.

نصب کانال های ساده فلکسیبل و کانال هایی که دارای عایق الاستومری نباشند به مراتب ساده تر است. اما در رابطه با نمونه های عایق بندی شده، لازم است تا دقت بیشتری در کار داشت. یکی از مهم ترین مواردی که برای نصب انواع مختلف کانال های خرطومی در نظر گرفته می شود؛ شرایط محیطی و فیزیکی می باشد.

در بسیاری موارد نیاز است تا کانال های هوا از مسیر هایی پرپیچ و خم و بسیار تنگ عبور داده شود. در چنین مواقعی ممکن است مسیر کانال کشی خطوط انتقال هوا دارای موانع به صورت پستی و بلندی هایی نیز باشد. بنابراین نیاز است تا کانال فلکسیبل الاستومری دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار های منفی بیرونی و همچنین ضربه های فیزیکی باشد.

از سوی دیگر شرایط جوی نصب کانال فلکسیبل و مسیر کانال کشی مورد مهم دیگری است که می تواند نصب این محصول را دشوار نماید. به عنوان مثال در برخی موارد همه یا بخشی از مسیر کانال کشی در فضای باز و بدون سرپوش انجام می پذیرد. در چنین مواقعی کانال هایی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته اند و یا در برابر باد و باران واقع شده اند؛ می بایست دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر پوسیدگی باشند. به علاوه اینکه مانع از ورود و نفوذ رطوبت و آب باران به داخل لوله شود. یک کانال فلکسیبل الاستومری می تواند به خوبی این نیاز را مرتفع کند.

فروش کانال فلکسیبل الاستومری

امروزه در سراسر کشور واحد های صنعتی و تولید اقدام به طراحی و تولید انواع مختلف کانال فلکسیبل الاستومری در سایز های متنوع با ضخامت عایق متفاوت، پرداخته اند. مشتریان می توانند به صورت حضوری و یا آنلاین به انتخاب و خرید کانال فلکسیبل الاستومری متناسب با نیاز خود، اقدام نمایند.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
چرا از کانال فلکسیبل الاستومری استفاده کنیم؟

استفاده از عایق در کانال های فلکسیبل باعث عدم ایجاد شبنم و رطوبت در سطح خارجی کانال می شود همچنین عایق الاستومری علاوه بر تمام برتری هایی که نسبت به دیگر انواع عایق دارد باعث حفظ کیفیت و دمای هوا در کانال ها می شود ، عایق الاستومری یک عایق صوتی در مقابل پخش صدای زیاد چیلر ها و یا دیگر دستگاه های هواساز و یا سرمایش و گرمایش در محیط داخلی می شود.

کانال فلکسیبل الاستومری یا کانال فلکسیبل کمبی؟

پیشنهاد می شود به طور کلی برای کلیه کانال های رفت از کانال فلکسیبل الاستومری و برای کلیه کانال های برگشت از کانال فلکسیبل کمبی استفاده کنید. دلیل این پیشنهاد آن است که در سطح خارجی کانال های رفت به دلیل اختلاف دمای هوای داخل لوله با هوای خارج لوله شبنم ایجاد می شود و به مرور زمان باعث نفوذ رطوبت در سقف کاذب و رشد قارچ و باکتری می شود همچنین در کانال های رفت بهتر است از عایق استفاده شود تا دمای هوای تازه حفظ شود. نکته ی آخر اینکه استفاده از کانال فلکسیبل الاستومری تا حد زیادی صدای دستگاه هواساز که به داخل فضا وارد می شود ر کم می کند.

مزیت کانال فلکسیبل الاستومری نسبت به انواع دیگر کانال فلکسیبل عایق دار چیست؟

از میان انواع عایقی که برای کانال های فلکسیبل استفاده می شوند، عایق پشم شیشه و پشم سنگ بسیار برای سلامت انسان خطرناک هستند همچنین به دلیل عدم انسجام بافت این نوع عایق عمر مفید این لوله ها بسیار پایین است. در مقابل دو نوع دیگر عایق الاستومری و عایق IFD نه تنها مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمیکند به دلیل قرارگیری عایق در ساختار لایه های لوله در حین تولید عمر مفید بسیار بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 5

1 review for کانال فلکسیبل الاستومری

  1. محسن

    با فاصله با کیفیت ترین محصول بازار هستش این برند، پیشنهاد میکنم برای تمامی پروژه ها

    • مدیریت سایت

      ممنون از لطفتون

دیدگاه خود را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی