خانهمقالاتکانال فلکسیبل انتقال هوا

کانال فلکسیبل انتقال هوا

کانال فلکسیبل انتقال هوا

کانال فلکسیبل انتقال هوا یک کانال کاملا انعطاف پذیر و سبک است که جهت منتقل نمودن هوا در انواع سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های هوارسان سرمایش گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی از این محصول می توان به عنوان یک عضو کمکی هم جهت انتقال هوای گرم و هم جهت انتقال هوای سرد استفاده نمود.

کانال فلکسیبل انتقال هوا را (Flexible Air Duct) می توان از جنس ها و متریال هی مختلف و متنوعی تولید نمود تا برای استفاده در کاربری ها و فضاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع کانال فلکسیبل انتقال هوا

انواع کانال فلکسیبل انتقال هوا به دو دسته کلی عایق دار و بدون عایق تقسیم بندی می گردد.

  • کانال فلکسیبل بدون عایق شامل کانال فلکسیبل برزنتی، لوله فلکسبل فویلی، کانل انعطاف پذیر پلیمری و… می باشد.
  • کانال فلکسیبل عایق دار انتقال هوا هم به کمک انواع عایق ها نظیر عایق پشم شیشه، پشم سنگ، پلی استر، پلی اتیلن و… تولید می گردد.

هریک از این انواع کانال فلکسیبل دارای خواص مختلفی می باشند، برای مثال یکی از آن ها جهت انتقال هوای داغ مورد استفاده قرار می گیرد، دیگر جهت انتقال گاز های سمی و… اما در این میان انواع عایق دار این لوله های خرطومی بسیار پر مصرف تر و پر کاربرد تر می باشند و علت آن هم عمر طولانی آن ها و محافظت بسیار زیاد از کانال هوا در برابر عوامل گوناگون می باشد.

کانال فلکسیبل عایق دار علاوه بر آن که از کانال در برابر تمامی عوامل محیطی و خارجی آسیب رسان محافظت نموده و موجب طول عمر و بهبود عملکرد سیستم می گردد، مانع از انتقال صوت هم شده و سروصدا ر امنتقل نمی نماید.

بنابراین نوع عایق دار این کانال هوا در میان انواع کانال های انتقال هوا بسیار پر طرفدار تر می باشد. کانال فلکسیبل انتقال هوا بسیار سبک هستند و همین وزن کم باعث شده که نیروی زیادی جهت جابه جا نمودن آن ها نیاز نباشد. همچنین با سرعت بسیار بالایی تولید می گردد و در محل پروژه نیز نصب می شود.

کانال فلکسی بل عایق دار

قیمت کانال فلکسیبل انتقال هوا

کانال فلکسیبل انتقال هوا در مقابل کانال های گالوانیزه از نظر قیمت، سرعت اجرا و تولید، وزن پایین، تنوع استفاده، صرفه جویی در انرژی و… بسیار بهتر و به صرفه تر است و به همین دلیل است که در دنیای امروزی استفاده از این کانال تا حدودی جایگزین کانال های گالوانیزه شده است.

همچنین کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها جهت استفاده در سیستم های داکت اسپلیت است چرا که عایق الاستومری هم دارای مزیت ها و برتری های فراوانی نسبت به سایر عایق ها می باشد.

تنوع بسیار بالای کانال فلکسیبل از نظر جنس، متریال، سایز، متراژ و… موجب استفاده گسترده از آن در تمامی فضاها مانند هوای رفت و برگشت، اگزاست هوا و انتقال هوا و تهویه هوا در فضاهایی مانند انواع مراکز بهداشتی و درمانی، فضاهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، فرهنگی، هنری، مذهبی و… شده است.

هنگامی که از کانال فلکسیبل انتقال هوا در یک سیستم هوارسانی استفاده می گردد نیاز است تا از لوازم کمکی دیگری هم استفاده گردد، تا در کنار این کانال هوا به تکمیل پروژه بپردازند. این قطعات شامل ساپورت ها هستند که در دو نوع سقفی و دیواری وجود داشته و کانال فلکسیبل را به دیوار و یا سقف وابسته به نیاز متصل می نمایند. رابط ها که دو سر کانال های مختلف را به یکدیگر متصل می نمایند، بست ها یا همان کلمپ ها که کانال هوا را در جای خود محکم می نماید، زانویی ها و تبدیل ها و… که هریک وابسته به نیاز و نوع کاربری در کنار کانال فلکسیبل و به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از این قطعات را می توان در سایز ها و ابعاد مختلف و به کمک ماشین آلات با کیفیت و دقت بسیار بالایی تولید نمود و در پروژه تهویه مورد استفاده قرار داد.

نصب و اجرای کانال فلکسیبل انتقال هوا باید با دقت بسیار بالا انجام گردد تا مانع از عملکرد بهینه این سیستم نگردد و کانال فلکسیبل بتواند در مدت بیشتری و بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد. بنابراین حتما باید توسط فرد متخصص و حرفه با سابقه در این زمینه عملیات نصب و اجرای آن انجام گردد تا در نهایت هم در زمان و هر در هزینه های پروژه تا حد بسیار یادی صرفه جویی نماید.

در دنیای صنعتی و مدرن امروزی استفاده از کانال فلکسیبل انتقال هوا یک مزیت بسیار بزرگ به شمار می رود چرا که ویژگی های خاص و مزیت های این کانال سبب وجه تمایز آن با سایر کانال ها هوا شده است و در بسیاری از پروژه هایی که نیاز به تهویه دارند استفاده از این کانال خرطومی انتقال هوا شدیدا پیشنهاد می گردد تا موجب بهبود و کیفیت روند هوارسانی در کل فضا گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی