خانهمقالاتکانال اسپیرال ابزارخان

کانال اسپیرال ابزارخان

کانال اسپیرال ابزارخان

کانال اسپیرال ابزارخان یکی از انواع کانال های انتقال است که در سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. این کانال از ویژگی های متفاوتی برخوردار است که آن را از سایر کانال ها متمایز کرده و حتی می تواند جایگزین مناسبی برای سایر انواع کانال های موجود در بازار تهویه و صنعت باشد.

در گذشته که بخث تهویه مطبوع تازه به میان آمده بود، کانال های چهارگوش گالوانیزه مورد استفاده قرار می گرفتند و هنوز هم همچنان در برخی از موقعیت ها و پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند اما به دلیل مشکلات مختلفی که به وجود می آورندند، رفته رفته کانال های اسیپرال که مقطعی دایره ای شکل داشتند، جای آن ها را گرفتند و مشکلات کانال های چهارگوش را برطرف کردند.

تنوع کانال اسپیرال ابزارخان

کانال اسپیرال ابزارخان را در سایزهای متنوع و مختلفی قابل تولید است و از این جهت در کاربری ها و فضاهای متنوعی هم قابل استفاده خواهد بود. از کاربری هایی با متراژ بالا گرفته تا کاربری ها و فضاهایی با متراژ پایین. همگی را دربر گرفته و هیچ گونه محدودیتی جهت استفاده از این کانال در فضاهای مختلف وجود ندارد. اما این کانال را نمی توان در متراژ دلخواه تولید کرد و تنها امکان تولید در متراژهای ۳ متری وجود دارد. در صورت نیاز به استفاده از متراژ بالاتر می توان از رابط ها استفاده کرد و کانال ها را به یکدیگر اتصال داد تا به متراژ دلخواه رسید.

سرعت تولید و اجرا کانال اسپیرال ابزارخان

سرعت تولید و اجرا در کانال اسپیرال ابزارخان بسیار بالا است و در کوتاه ترین زمان می توان تعداد بالایی از کانال اسپیرال گالوانیزه را تولید کرد و سپس به دلیل ساختار ساده و سهولت در استفاده، با سرعت بالایی می توان این کانال را در محل پروژه مورد نظر اجرا و راه اندازی کرد و نیاز به نیروی نصاب زیادی وجود ندارد. بنابراین به این ترتیب هم در زمان صرفه جویی می شود و هم در هزینه هایی که ممکن بود در جهت استخدام نیروی نصاب اضافه تر صرف شود.

به این ترتیب در بازه زمانی کوتاهی می توان این کانال هوا را تولید و اجرا کرد. برای افرادی که پروژه های تهویه را اجرا می کنند، زمان مسئله بسیار مهمی است و همواره در تلاشند تا پروژه ها را به موقع و در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسانند.

مقاومت و استحکام بالا کانال اسپیرال ابزارخان

وجود ورق گالوانیزه در ساختار کانال اسپیرال ابزارخان موجب بالا رفتن مقاومت و پایداری کانال در برابر عوامل مختلف می شود. ورق گالوانیزه از کانال دربرابر عوامل طبیعی نظیر تابش مستقیم نور خورشید، سرما و گرما، رطوبت، حرارت، شرایط جوی و اقلیمی مختلف و… حتی عوامل غیر طبیعی و شیمایی نظیر مواد شیمیایی، نفتی، گازی، گازهای سمی، گازوئیل، بنزین و… هیچ کدام هیچ گونه آسیبی را به کانال وارد نمی کنند. آسیب های جانبی وارده نظیر فشار، ضربه، برخورد و… هم همگی موجب آسیب رساندن به کانال نشده و درنهایت این مسائل نشان از استحکام و مقاومت بسیار بالای کانال است که در نهایت دوام و پایداری بالای کانال را در بر دارد. طول عمر بالا نیاز به تهیه کانال جدید را از بین برده و موجب صرفه جویی بالا در هزینه ها و انرژی خواهد شد.

ورقه های گالوانیزه در ضخامت های مختلفی بر حسب نیاز قابل تولید هستند و همزمان با تولید کانال اسپیرال ابزارخان مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت کانال اسپیرال ابزارخان

قیمت این کانال بالا نیست و با صرف هزینه ای اندک می توان آن را تولید کرد و حتی با صرف هزینه های پایین می توان آن را در پروژه مورد استفاده قرار داد. بنابراین از این طریق هم تا میزان بالایی در هزینه های اولیه و جاری پروژه صرفه جویی می کند. مسئله صرفه جویی در هزینه ها مسئله بسیار مهمی است که برای هر مجری پروژه در نظر گرفته می شود زیرا افراد همواره در تلاشند تا هزینه های پروژه ها را تا حد ممکن کاهش دهند و موجب بالا رفتن هزینه های پروژه نشوند.

ساختار شکیل و زیبای کانال اسپیرال ابزارخان

کانال اسپیرال ابزارخان از ظاهری بسیار شکیل و زیبا برخوردار است. این در حالی است که سایر انواع کانال ها ظاهر چندان زیبایی ندارند و همیشه افراد سعی در پنهان کردن این کانال ها دارند. اما کانال اسپیرال دارای ظاهری زیبا و متفاوت است و دیگر نیازی به پنهان کردن کانال ها نبوده و حتی می توان از آن به عنوان یک عنصر تزئینی سقف استفاده کرد. کانال ها به صورت روکار در سقف مورد استفاده قرار می گیرد و ظاهر زیبایی به سقف می بخشد. حتی می توان این کانال را در کوره های رنگ به رنگ های مختلفی درآورد و به صورت رنگی مورد استفاده قرار داد که جلوه خاصی به فضا می بخشد.

از این سبک می توان در فضاهایی مانند رستوران ها و کافه ها، نمایشگاه ها و… استفاده کرد.

کانال کشی هوا

لوازم جانبی کانال اسپیرال ابزارخان

کانال اسپیرال ابزارخان هنگامی که در یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است نیاز به قطعات کمکی مختلفی جهت تکمیل پروژه داشته باشد. این قطعات در کنار کانال موجب بهبود بخشیدن به عملکرد کل سیستم تهویه می شوند. در ادامه به معرفی تعدادی از این قطعات می پردازیم. ساپورت ها که به صورت سقفی یا دیواری ابتدا و انتهای کانال را به سقف یا دیوار متصل می کنند. رابط ها همان طور که پیش تر گفته شد، برای اتصال دو سر کانال هم سان مورد استفاده قرار می گیرند. کلمپ ها و بست ها کانال را در جای خود ثابت نگه داشته و مانع از شکم دادن کانال می شوند. تبدیل ها، زانویی ها، شلواره ها، سه راهی ها و چهار راهی ها همگی قطعاتی هستند که بر حسب نیاز در پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. دریچه ها قسمت های نهایی سیستم تهویه هستند که هوا را در فضا پخش و تقسیم می کنند. به کمک دمپرهای برقی یا دستی میتوان میزان شدت و سرعت هوای خروجی از دریچه ها را تنظیم کرد.

تمامی این قطعات با کیفیت بالا و ر ضخامت ورق متنوع متناسب با نیاز پروژه تولید می شوند و در پروژه و سیستم مورد استفاده قرار می گیرند. حتی قطعاتی را هم به صورت سفارشی می توان تولید کرد و در پروژه مورد استفاده قرار داد.

به طور کلی کانال اسپیرال ابزارخان از ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فردی برخوردار است و برتری های فراوانی نسبت به سایر انواع کانال های هم رده خود دارد به همین علت می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای دیگر انواع کانال های موجود در بازار باشد. امروزه در بسیاری از پروژه ها خصوصا انواع پروژه های تهویه مطبوع از این کانال به صورت گسترده استفاده می شود و بسیار هم پر طرفدار است. افراد در تلاش هستند تا کانال اسپیرال ابزارخان را جایگزین سایر انواع کانال هایی کنند که پیش از این استفاده می کردند زیرا آن ها مشکلات و دردسرهایی را به وجود می آورند که در کانال اسپیرال هیچ یک از این مشکلات وجود نداشته و حتی مزایای بسیاری را هم با خود به همراه دارد که به همین دلیل پیش بینی می شود رفته رفته این کانال جایگزین سایر انواع کانال های موجود در بازار شود به طوری که استفاده از آن ها به طور کلی منسوخ شده و کانال اسپیرال ابزارخان کاملا جایگزین تمام و کمال آن کانال ها و لوله های انتقال هوا در سیستم تهویه شوند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی