خانهمقالاتنحوه ساخت کانال اسپیرال

نحوه ساخت کانال اسپیرال

نحوه ساخت کانال اسپیرال

نحوه ساخت کانال اسپیرال شاید برایتان جالب باشد. کانال اسپیرال کانالی است که در انواع سیستم های مختلف تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کانال اسپیرال در میان انواع کانال های موجود در بازار صنعت تهویه، یکی از بهترین ها به شمار می رود. کانال اسپیرال نسبت به سایر انواع کانال ها از مزایا و برتری هایی برخوردار است که همین موضوع موجب شده است تا بسیاری از افراد به فکر استفاده از این کانال به عنوان جایگزینی برای سایر کانال ها استفاده شود.

نحوه ساخت کانال اسپیرال چگونه است؟

اگر بخواهیم نحوه ساخت کانال اسیپرال را برای شما شرح دهیم باید بگوییم که کانال اسپیرال در کارخانه به این شکل تولید می شود که ورقه های گالوانیزه به شکل مدور و لایه ای در هم پیچیده و تنیده می شوند و در نهایت در یک مقطع دایره ای شکل کانال اسپیرال را شکل می دهند. ورقه گالوانیزه به کار رفته در ساختار کانال اسپیرال را می توان در ضخامت های مختلفی بر حسب نیاز تولید کرد. کانال اسپیرال را می توان در سایزهای متنوعی تولید کرد اما عموما تنها در طول ۳ متری قابل تولید است.

تنوع سایز در کانال اسپیرال بسیار بالا است و همین مسئله موجب می شودد که بتوان از این کانال در فضاها و شرایط مختلف استفاده کرد.

کاربرد کانال اسپیرال در فضاهای مختلف

از کانال اسپیرال در فضاهای مختلف و متنوعی از جمله رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها، تالار ها، فرودگاه، پاساژ، فروشگاه و… استفاده کرد. در واقع تنوع استفاده از این کانال بسیار بالا است و می توان گفت که هیچ گونه محدودیتی جهت استفاده از این کانال در فضاهای مختلف وجود ندارد.

ویژگی منحصر به فرد کانال اسپیرال

یک ویژگی متفاوت و منحصر به فرد که در نحوه ساخت کانال اسپیرال وجود دارد ظاهر شکیل آن است. کانال اسپیرال ظاهر بسیار زیبایی دارد که این ویژگی برای سایر کانال های انتقال هوا وجود ندارد. بنابراین از این ویژگی می توان استفاده کرد و آن را به صورت روکار در فضا مورد استفاده قرار داد. در واقع در این شرایط کانال اسپیرال به عنوان عضوی از دکوراسیون داخلی فضا مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در فضای کافی شاپ ها یا نمایشگاه ها می توان کانال اسپیرال را به صورت روکار در فضا قرار داد و دیگر احتیاجی به پنهان کردن کانال ها نخواهد بود و در این شرایط حتی نمای بسیار زیادی را در سقف فضای شما به وجود می آورد.

حتی می توان کانال اسپیرال را در کوره های رنگ پزی به رنگ های مختلف تبدیل کرد تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

مزایای استفاده از کانال اسپیرال در کنار نحوه ساخت کانال اسپیرال کدام است ؟

کانال اسپیرال از مزایای بسیاری برخوردار است یکی از مهم ترین این مزایا استفاده از ورقه گالوانیزه در نحوه ساخت کانال اسپیرال است که کانال را در برابر بسیاری از عوامل مقاوم می کند. عواملی مثل تابش مستقیم نور خورشید و اشعه فرابنفش، سرما، گرما، رطوبت، حرارت، حشرات موذی و… هیچ کدام هیچ آسیبی را به کانال وارد نمی کنند و همین مسئله موجب بالا رفتن مقاومت کانال و در نتیحه افزایش طول عمر می شود. طول عمر بالا یک مزیت بسیار مهم محسوب می شود زیرا برای صاحبان پروژه طول عمر بالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و عملا در هزینه ها، انرژي و زمان تا میزان بسیار زیادی صرفه جویی می کند.

به دلیل نحوه ساخت کانال اسپیرال، از نظر هزینه در واقع هزینه هایی که ممکن بود در راستای تعمیر کانال یا حتی تهیه کانال جدید صرف شود رسما حذف می شود و زمان و انرژی ای که قرار بود برای تعمیر و نگهداری از کانال مصرف شود هم تقریبا حذف خواهد شد. صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه یکی از مهم ترین ویژگی های این کانال محسوب می شود.

از دیگر مسائلی که بازگوی صرفه جویی در زمان برای این کانال است می توان به سرعت بالا در تولید و اجرای کانال اشاره کرد. کانال اسپیرال را در مدت زمان بسیار کوتاهی می توان تولید و سپس در محل پروژه نصب و اجرا کرد. این ویژگی تا حد بسیار زیادی در زمان صرفه جویی کرده و موجب می شود تا بتوان پروژه را در کوتاه ترین زمان ممکن و در زمان موعد آماده کرد.

قطعات و لوازم جانبی مورد استفاده کانال اسیپرال

کانال اسیپرال در یک پروژه هنگامی که مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است به صورت تنها استفاده شود و یا نیاز به استفاده از قطعات جانبی و کمکی هم باشد. این قطعات بر حسب نیاز در سایز، ابعاد، تعداد و ضخامت ورق دل خواه و بر حسب نیاز می توان تولید کرد. حتی قطعاتی را هم می توان به صورت اختصاصی و سفارشی برای پروژه ای خاص تولید کرد. در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. تمامی قطعات درست همانند کانال اسپیرال گالوانیزه با کیفیت بسیار بالا تولید می شوند و همگی این قطعات در کنار کانال اسیپرال به عملکرد بالای سیستم کمک کرده و کارایی سیستم را تا حد بسیار زیادی  افزایش می دهد.

این قطعات شامل موارد مختلفی  می شوند که در ادامه به معرفی هریک و کارایی آن ها در کنار کانال اسپیرال می پردازیم.

کانال اسپیرال تبریز

رابط ها قطعاتی هستند که دو سر کانال هم سایز اسپیرال را به یکدیگر متصل می کنند. اگر قصد داشته باشید که دو سر غیر همسان کانال را به هم متصل کنید یا یک سر گرد کانال را به سر چهارگوش کانال دیگری متصل کنید می توانید از تبدیل ها و تبدیل چهارگوش به گرد استفاده کنید. زانویی ها جهت اتصال دو سر کانال به صورت زاویه دار مورد استفاده قرار می گیرند که در زوایای مختلفی تولید شده و به صورت زانو تبدیل هم قابل تولید هستند. سه راهی ها و چهارهایی ها جهت اتصال سه یا چهار کانال مورد استفاده قرار می گیرند. سه راه تبدیل و چهار راه تبدیل، سه راه شلواره و چهار راه شلواره از دیگر انواع سه راهی ها و چهار راهی ها هستند.

ساپورت ها به صورت سقفی و دیواری تولید می شوند و جهت اتصال کانال به سقف یا دیوار در قسمت ابتدایی و انتهایی کانال مورد استفاده قرار می گیرند. دریچه ها آخرین عضو یک سیستم تهویه مطبوع هستند که در نهایت هوا را در فضا پخش و تقسیم می کنند. میزان شدت و سرعت هوای خروجی از دریچه ها به کمک دمپرها تنظیم می شوند. دمپرها به صورت دستی یا برقی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. کلاهک ها نوع دیگری از قطعات کمکی هستند که در یک سیستم مورد استفاده قرار می گیرند.

همگی این قطعات در کنار کانال اسپیرال کمک می کنند تا یک سیستم یک پارچه با کارایی بسیار بالا به وجود آید. همانند نحوه ساخت کانال اسپیرال ، این قطعات نیز نحوه ی ساختشان کاملا مکانیزه ، سریع و با کیفیت است.

با توجه به مزایا و ویژگی هایی که برای این کانال گفته شد می توان به این نتیجه گیری دست پیدا کرد که این کانال یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع کانال های موجود در بازار است که قادر به جایگزینی برای سایر انواع کانال ها خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی