خانهمقالاتلوله فلکسیبل هوا

لوله فلکسیبل هوا

لوله فلکسیبل هوا

لوله فلکسیبل هوا یا همان کانال فلکسیبل از پر کاربرد ترین و پر طرفدار ترین انواع کانال های انتقال هوا به شمار می رود و دلیل پر طرفدار بودن و پر کاربرد بودن لوله فلکسیبل هوا (Flexible Air Duct) ویژگی های به خصوص و مزیت هایی است که نسبت به سایر کانال های هوا دارا می باشد.

لوله فلکسیبل بسیار متنوع است و می توان در انواع و اقسام گوناگونی آن را تولید نمود و این تنوع شامل موارد گوناگونی می باشد. برای مثال کانال فلکسیبل عایق دار یکی از انواع پرمصرف آن است.

انواع لوله فلکسیبل هوا

تنوع در ساخت لوله فلکسیبل شامل ویژگی ها و خواصی می باشد که بر روی لوله فلکسیبل هوا تعبیه می گردد تا آن را جهت استفاده در کاربری های گوناگون آماده نماید. ویژگی هایی که می توان به راحتی به کانال اضافه نمود.

مورد بعدی سایزبندی لوله فلکسیبل است که دارای تنوع بسیار بالاییست و تقریبا در تمامی سایزها می توان آن ها را تهیه نمود و هیچ گونه محدودیت سایزی جهت تولید وجود ندارد. به طور عمومی لوله فلکسیبل هوا را می توان در متراژ های 6 متری و یا 10 متری تولید نمود.

به طور کلی لوله فلکسیبل دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد و این امر از ویژگی ها و مزیت های برتر این کانال است چرا که اکثر کانال های انتقال هوا دارای ساختاری یکپارچه و مستحکم می باشند و هیچ گونه انعطاف پذیری ندارند. کانال های انعطاف پذیر بسیار کاربردی تر هستند به دلیل آن که به راحتی حالت پذیر هستند و در فضاهای مختلف جای می گیرند.

لوله فلکسیبل هوا دارای وزن بسیار کمی است و این وزن کم به دلیل ساختار آن می باشد و این امر موجب سهولت در امر کانال کشی می گردد و کمک بسیاری در جهت تسریع این عمل می نماید.

لوله فلکسیبل هوا عایق دار

یک قابلیت بسیار مهم و اساسی لوله فلکسیبل هوا که موجب تمایز آن با سایر کانال ها شده است این امر است که لوله فلکسیبل قابلیت عایق پذیری دارد و حتی می توان به صورت پیش تولید آن را عایق نمود. در حالی که این امکان برای بسیاری از کانال های هوا امکان پذیر نبوده و اگر هم امکان پذیر باشد کار بسیار دشواریست.

لوله فلکسیبل به دو دسته عایق دار و بدون عایق دسته بندی می گردد. بدون عایق ها که انواع کانال های ساده هوا هستند که تنها ویژگی خاص و یا قابلیت خاص و یا حتی متریال خاصی در ساختار آنها بکار برده شده است که موجب وجه تمایز آنها شده و به هریک این امکان را می دهد تا در کاربری و فضایی متناسب با ویژگی ها خود مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع عایق دارها هم که در تنوع گسترده ای از عایق ها تولید می گردند و هریک در یک کاربری خاص مورد استفاده قرار می گیرند. مجهز نمودن به عایق بندی موجب افزایش مقاومت و استحکام کانال در برابر عوامل گوناگونی می گردد. و حتی مانع از انتقال صوت و حرارت می گردد. بنابراین تعبیه عایق در سیستم کانال های هوا امری بسیار ضروری است چراکه موجب افزایش طول عمر مفید کانال گشته و باعث می گردد تا کانال هوا در مدت زمان کارکرد خود بیشترین بازدهی و بالاترین کارایی را داشته باشد.

قیمت کانال فلکسیبل

نصب لوله فلکسیبل هوا

جهت نصب لوله فلکسیبل هوا هم بسیار بهتر است که توسط نیروی متخصص این کار انجام بپذیرد چراکه امر بسیار حساسی است و نیاز است تا حتما تمامی مواردی که فنی بوده و مختص نصب کانال هوا است با در نظر گرفتن نکات ایمنی و امنیتی رعایت گردد و تا سیستم را دچار هیچ گونه مشکل و ایرادی ننماید چراکه اگر به درستی نصب نگردد موجب پدید آمدن خسارت های جبران ناپذیری می گردد که علاوه بر هدر رفتن زمان و به وجود آمدن اختلال در روند کاری سیستم و نهایتا از کار افتادن سیستم، موجب صرف هزینه های فراوانی جهت تعمیرات و تعویض کانال هوا و سایر قطعات بکار رفته در سیستم تهویه مطبوع می گردد.

لوله فلکسیبل هوا در یک سیستم هوارسان نیاز به قطعات کمکی نیز دارد که این قطعات شامل رابط ها، ساپورت ها، بست ها، تبدیها و… می باشد که هریک متناسب با نیزا پروژه و با ویژگی ها و در ابعاد گوناگون تولید می گردند و با توجه به نیاز پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی این قطعات نیز مانند خود لوله فلکسیبل با دقت و کیفیت بسیار بالایی تولید می گردند و همین امر موجب پدید آمدن قطعات استاندارد و با کیفیت شده و در جهت بالا ردن کیفیت کل سیستم مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله فلکسیبل هوا همان طور که بیان شد دارای مزایای بسیار زیادی است که همین مزایا باعث شده است تا لوله فلکسیبل ارجحیت بیشتری نسبت به دیگر کانال های هوا داشته باشد و در اکثر پروژه های مربوط به کانال کشی هوا و تهویه مطبوع استفاده از این نوع کانال هوا مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد و تمایل سازندگان و مهندسان به استفاده از این کانال بیشتر باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی