خانهمقالاتلوله فلکسیبل داکت

لوله فلکسیبل داکت

لوله فلکسیبل داکت

لوله فلکسیبل داکت یا همان کانال فلکسیبل که بیشتر در بازار با این نام مطرح و شناخته می گردد یکی از بهترین انواع کانال های انتقال هوا در انواع سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های سرمایش گرمایش محسوب می گردد. لوله فلکسیبل داکت (Flexible Duct) به دلیل وجوه تمایزی که با سایر کانال های هوا دارد موجب شده است تا در بسیاری از پروژه های هوارسانی از این کانال هوا بیشتر از سایر کانال های هوا استفاده گردد.

اگر به دنبال خرید پروفروش ترین نوع این محصول هستید به صفحه کانال فلکسیبل الاستومری مراجعه کنید.

ویژگی های لوله فلکسیبل داکت

در ادامه به بررسی این موارد و ویژگی ها می پردازیم.

لوله فلکسیبل داکت دارای خاصیت ارتجاعی بسیار قوی و زیادی است به گونه ای که به آسانی به هر شکل و حالتی در می آید و می تواند در فضاهایی با شرایط صعب العبور و دشوار جهت عبور و جایگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در حالی که این خاصیت برای اکثر سایر کانال های انتقال هوا وجود ندارد. خصوصا برای کانال های گالوانیزه که دارای ساختاری بسیار صلب و مستحکم می باشند. به همین علت ترجیح استفاده از کانال هوا در چنین شرایطی لوله فلکسیبل داکت می باشد.

لوله فلکسیبل امکان عایق پذیری در شرایط بسیار آسان و به سهولت هرچه تمام تر انجام می گردد. بدین ترتیب که همزمان با تولید لوله فلکسیبل داکت می توان آن را مجهز به انواع عایق ها نمود در حالی که انجام این عمل برای سایر کانال های هوا و خصوصا کانال های گالوانیزه عمل بسیار دشواری محسوب می گردد. بنابراین در پروژه ها و فضاهایی که نیاز است تا حتما عایق بندی بر روی کانال هوا قرار بگیرد تا از آن در برابر بسیاری از عوامل محافظت نماید استفاده از لوله فلکسیبل داکت کاملا پیشنهاد می گردد.

لوله فلکسیبل داکت را می توان در تنوع جنس و متریال بسیار بالایی تولید نمود و حتی می توان ویژگی های منحصر به فرد و خاصی را به آن افزود تا جهت استفاده در کاربری ها با شرایط مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و بدین ترتیب می توان بر روی لوله فلکسیبل ویژگی هایی تعبیه نمود تا کاملا جهت استفاده در آن شرایط خاص مناسب بوده و مورد استفاده قرار بگیرد.

کانال فلکسیبل فویلی

در حالی که این تنوع در متریال و ویژگی های تعبیه شده بر روی لوله فلکسیبل داکت خاصیتی است که برای سایر انواع کانال های هوا وجود نداشته و درواقع این تنوع و این قابلیت برای آنها امکان پذیر نمی باشد. به همین علت نیز اگر در پروژه ای نیاز به شرایط خاصی باشد استفاده از لوله فلکسیبل شدیدا توصیه می گردد.

لوله فلکسیبل داکت در زمینه دیگری نیز دارای تنوع می باشد که این زمینه سایز دهانه این کانال می باشد. که می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایزی آن را تولید نموده و مورد استفاده قرار داد. اما از نظر متراژ لوله فلکسیبل را تنها می توان در طول های 6 متری تولید نمود. از نظر وزن نیز می توان در وزن های مختلفی این کانال را تولید نمود چرا که برای مثال برای پروژه های عظیم تر با حجم کاری بیشتر نیاز به وزن بالاتری از لوله فلکسیبل داکت می باشد.

این نوع کانال انعطاف پذیر دارای وزن سبکی می باشد به گونه ای که از هر نوع متریال و ماده ای که تولید گردد وزن آن بالا نرفته و همچنان کاملا سبک و کم وزن می باشد. همین وزن سبک باعث می شود تا جا به جایی و نقل و انتقال آن به سرعت و سهولت هرچه تمام تر انجام بپذیرد و درواقع سرعت انجام کار تا حد فراوانی افزایش می یابد.

نصب لوله فلکسیبل داکت

یکی دیگر از عواملی که در سرعت انجام پروژه ها توسط کانال های فلکسیبل تاثیر گذار است سادگی ساختار آن است که در هنگام اجرا و نصب نیاز به عملیات پیچیده ای نبوده و می توان هم در کوتاه ترین زمان ممکن آن ها را تولید نمود و هم به سرعت آن ها نصب و اجرا نمود اما در هنگام اجرا باید دقت شود تا در کمال دقت و کیفیت اجرا گردد تا سیستم را دچار هیچ گونه آسیبی نگرداند. این دقت و کیفیت در هنگام اجرا منجر به طولانی تر شدن عمر لوله فلکسیبل و درنهایت کل سیستم تهویه گشته و مانع از آسیب رساندن به آن می گردد.

قطعات کمکی که در هنگام اجرا و راه اندازی لوله فلکسیبل داکت در یک سیستم نیاز به استفاده بوده و تنها به کمک آنها می توان یک سیستم تهویه را راه اندازی نمود شامل قطعاتی نظیر انواع بست ها، انواع رابط ها، انواع تبدیل ها، ساپورت ها، دریچه ها، دمپر ها و … می باشد که هریک با توجه به در نظر گرفتن نیاز پروژه در ابعاد، اشکال و تعداد مختلف در کنار لوله فلکسیبل داکت مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین در میان انواع کانال های هوا، این نوع کانال منعطف دارای طرفداران بسیاری می باشد و در اکثر پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. به همین علت بسیار پر کاربرد می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 3

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی