خانهمقالاتلوله فلکسیبل داکت اسپلیت

لوله فلکسیبل داکت اسپلیت

لوله فلکسیبل داکت اسپلیت

لوله فلکسیبل داکت اسپلیت نوعی کانال انعطاف پذیر است که جهت استفاده در انواع سیستم های تهویه مطبوع و خصوصا سیستم های داکت اسپلیت. درواقع علت استفاده گسترده از کانال فلکسیببل جهت سیستم های داکت اسپلیت به علل گوناگونی وابسته است. یکی از انواع عایق دار این محصول که بسیار پرفروش می باشد، کانال فلکسیبل الاستومری می باشد.

ویژگی های لوله فلکسیبل داکت اسپلیت

لوله فلکسیبل دارای ویژگی های منحصر به فرد و خواص بسیار کاربردی و مفیدی است که آن را جهت استفاده در انواع سیستم های هوارسان مناسب می نماید.

لوله فلکسیبل داکت اسپلیت (Duct Split Flexible Duct) یک خاصیت بسیار کاربردی و مفیدی که دارد این مورد است که قابلیت عایق پذیری دارد. برای سایر انواع کانال های هوا یا امکان عایق نمودن وجود ندارد و یا اگرهم وجود داشته باشد تنها پس از تولید و اجرا امکان پذیر بوده و نیاز به شرایط خاصی جهت دسترسی به کانال و عایق نمودن آن می باشد. بدین ترتیب به همین علل، در بسیاری از موارد، از عایق نمودن آن کانال های هوا صرفه جویی می گردد.

اما این در حالی است که لوله فلکسیبل را می توان به آسانی قبل از آنکه تولید گردد و یا همزمان با تولید عایق نمود و از آن در سیستم های هوا رسان بهره جست.

عایق هایی که می توان به کمک آن ها لوله فلکسیبل داکت اسپلیت را عایق بندی نمود عایق الاستومری، پلی استر، پلی ایتلن، پشم شیشه، پشم سنگ و… می باشد که هریک دارای مزایای و معایبی نیز بوده و به دلیل ویژگی هایی که دارند جهت استفاده در فضاها و شرایطی خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

اما در میان تمامی عایق ها، عایق الاستومری بسیار مقرون به صرفه تر و پر کاربرد تر می باشد چرا که نسبت به سایر عایق ها دارای مزیت ها و برتری های بیشتری بوده و مشکلات و معایب سایر عایق ها را دارا نمی باشد. برای مثال عایق پشم شیشه هنگامی که ذراتش در هوا معلق می گردد، وارد ریه و بدن انسان شده و موجب به وجود آمدن مشکلات ریوی و تنفسی می گردد.

بنابراین لوله فلکسیبل داکت اسپلیت با عایق الاستومری یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها جهت استفاده در سیستم های داکت اسپلیت به شمار می رود.

لوله فلکسیبل از انعطاف پذیری بسیار خوب و مناسبی بهره مند می باشد و درواقع خاصیت انعطاف پذیری آن به گونه ای است که به هر شکل و حالتی در می آید و به آسانی فشرده و باز نیز می گردد. بدین ترتیب در هنگام انبر نمودن و یا حمل و نقل فضای زیادی را اشغال نمی نماید. همچنین در بسیاری از فضاهایی که عبور از آنها برای سایر کانال های هوا خصوصا کانال های صلب و غیر منعطف امکان پذیر نمی باشد، به آسانی عبور می نماید.

لوله فلکسیبل داکت اسپلیت را می توان از متریال های گوناگونی نظیر پی وی سی، پلی استر، پلی اتیلن، برزنت، پلاستیک، آلومینیوم و… تولید نمود. هریک از این متریال ها دارای خواص منحصر به خود بوده و علاوه بر آن می توان ویژگی ها و خواص دیگری را بر آن افزود تا جهت استفاده در فضاها و شرایط مختلف قابل استفاده باشد. به گونه ای که کاملا متناسب و منطق لا آن شرایط جوی و یا محیطی باشد بدون آن که کوچکترین آسیب و یا خدشه ای به آن وارد گردد.

علاوه بر تنوع متریال و جنس در لوله فلکسیبل، می توان آن را به سایزها و متراژ های گوناگونی نیز تولید نموده و این تنوع لوله فلکسیبل داکت اسپلیت، کاملا بر اساس نیاز مشتری و متناسب با نیاز پروژه می باشد.

قیمت لوله فلکسیبل داکت اسپلیت

لوله فلکسیبل داکت اسپلیت در نهایت دارای قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. به گونه ای می توان با یک بودجه ابتدایی اولیه و نهایی پروژه را به اتمام رسانید بدون آنکه هزینه اضافه و بی رویه ای در طول استفاده از لوله فلکسیبل

وجود داشته باشد. بنابراین این نوع از کانال انتقال هوا را می توان یکی از اقتصادی ترین و مقرون به صرفه ترین انواع کانال های انتقال هوا نامید.

لوله فلکسیبل داکت اسپلیت همچنین دارای وزن بسیار سبکی می باشد به گونه ای اهمیت ندارد با چه متریال و چه جنسی تولید گردد، در هر شرایطی دارای وزن بسیار سبک و کمی بوده و به آسانی می توان آن را حمل و جا به جا نمود.

لوله فلکسیبل از سرعت تولید و اجرای بسیار بالایی هم بهره مند می باشد. به گونه ای که در زمان بسیار کوتاه می توان تعداد بسیار بالایی از لوله فلکسیبل را تولید و اجرا نمود. همچنین به علت سبکی وزن لوله فلکسیبل، این سرعت نیز دو چندان می گردد.

به طور کلی لوله فلکسیبل داکت اسپلیت جزو بهترین، پر کاربرد ترین، پر مزیت ترین و پر استفاده ترین انواع کانال های انتقال هوا به شمار می رود که در بسیاری از پروژه های تهویه مطبوع و هوارسانی شاهد استفاده گسترده و فراوان از آن می باشیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی