خانهمقالاتلوله فلكسيبل تهويه ماينر

لوله فلكسيبل تهويه ماينر

لوله فلكسيبل تهويه ماينر

لوله فلكسيبل تهويه ماينر یکی از انواع کانال های فلکسیبل است که در زمینه تهویه به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و خاصی که دارا است بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که هرکسی که قصد تهیه سیستم تهویه مناسب برای فضای خود را دارد، حتما به سراغ کانال های فلکسیبل می‌ رود.

ابعاد لوله فلكسيبل تهويه ماينر

این لوله منعطف را در سایزهای کاملا متنوعی قابل تولید هستند و هیچ محدودیتی برای آن ها وجود ندارد. از همین رو از متراژهای پایین و در فضاهای کوچک تر گرفته تا متراژ های بسیار بالاتر و بزرگ تر می توان از این لوله خرطومی استفاده کرد. متراژ این لوله ها اما مقدار ثابتی است که در صورت نیاز به متراژ بالا از آن می توان به کمک رابطه تکه های مختلف این لوله خرطومی را به یکدیگر متصل کرد و در صورت نیاز به متراژ کمتر، به راحتی می توان به کمک کاتر آن را برش زد و به متراژ دل خواه در آورد.

ویژگی های منحصر به فرد لوله فلكسيبل تهويه ماينر

این نوع لوله خرطومی همان طور که گفته شد از ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر انواع کانال های موجود در بازار دارا هستند. در ادامه به بررسی تعدادی از این ویژگی ها و مزایا می پردازیم. جهت مطالعه بیشتر در مورد نوع عایق دار این محصول به صفحه کانال فلکسیبل با عایق الاستومری مراجعه کنید.

انعطاف پذیری

اولین و مهم ترین ویژگی این لوله های خرطومی، خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالای آن ها است که موجب می شود تا به سادگی بتوان آن را به هر شکل و حالتی در آورد و در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار داد. این در حالی است که برای سایر انواع کانال های هوا خصوصا کانال هایی با ساختاری صلب این امکان فراهم نیست و به همین علت نمی توان از آن ها ر بسیاری از شرایط و فضاها استفاده نمود.

مقاومت و استحکام

از دیگر ویژگی های بسیار مهم لوله فلكسيبل تهويه ماينر مقاوت و استحکام بسیار بالای آن است. این لوله خرطومی در برابر تمامی عوامل خارجی که به کانال وارد می شود نظیر فشارها وارده، انواع ضربه ها، کشش، فرسایش، ساییدگی، پارگی و… کاملا مقاوم بوده و دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نمی شود. در واقع عمده ترین دلیل استحکام بالای این لوله خرطومی، ساختار آن است که دارای پوسته و بدنه بسیار مستحکم و مقاوم است که به کمک مفتول های فلزی بسیار محکم به هم تنیده شده و در نهایت یک ساختار مقاوم و محکم را به وجود می آورد.

عوامل طبیعی همچون رطوبت، حرارت، سرما و گرم، باران، باد، برف، شرایط نا مطلوب و متفاوت آب و هوایی، نفوذ و ورود حشرات، تابش مستقیم نور خورشید و… هم هیچ آسیبی به کانال نرسانده و مانع از عملکرد صحیح کانال نخواهد شد به همین دلیل با خاطری آسوده می توان از این لوله خرطومی در فضای آزاد و در معرض عواملی که گفته شد استفاده کرد.

با توجه به این که به هنگام ساخت این لوله خرطومی، به ویژگی های خاصی تجهیز می شود، می توان گفت که در برابر عوامل شیمیایی نظیر مواد، مایعات و گازهای سمی، نفت، بنزین، گازوئیل و سایر مواد شیمیایی آسیب رسان هم کاملا مقاومت می کند و به هیچ عنوان دچار مشکل و آسیبی نمی شود.

در کنار استحکام بالا، ساختار لوله فلكسيبل تهويه ماينر هم یکی دیگر از عواملی است که موجب شده است تا این لوله خرطومی برای مدت طولانی فعالیت نماید و آن هم پوسته عاری از خلل و فرج و کاملا یک دست آن است که به دلیل عدم وجود هیچ درز و شکافی، هیچ عامل و ماده مزاحم و آسیب رسانی به داخل لوله خرطومی وارد نمی شود و به همین دلیل هیچ آسیبی هم به آن وارد نخواهد شد.

سبکی وزن

لوله فلكسيبل تهويه ماينر از وزن بسیار سبکی برخوردار است زیرا موادی که در ساختار آن به کار رفته است موادی سبک و کم وزن هستند و به همین علت وزن کلی کانال هم تا میزان بسیار زیادی کاهش یافته است. وزن سبک باعث می شود که جا به جایی و حمل کانال و همچنین نصب آن به آسانی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام بپذیرد و تا میزان زیادی در زمان و هزینه های ناشی از استفاده از نیروی انسانی صرفه جویی شود. این موضوع برای افرادی که مسئله زمان و بودجه برای آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است کاملا مناسب است. زیرا تحویل به موقع و به اتمام رساندن سر وقت پروژه یکی از دغدغه های بسیار مهم صاحبان پروژه است.

هزینه کم
از دیگر ویژگی های منحصر به فرد لوله فلكسيبل تهويه ماينر صرفه جویی در هزینه ها است. هزینه هایی که در جهت تولید این کانال و سپس اجرای آن در محل پروژه صرف می شود به نسبت سایر انواع کانال های هوا هزینه های بالایی نبوده و با صرف هزینه معقول و مقرون به صرفه می توان پروژه را به اتمام رساند. این ویژگی یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک کانال هوا برای سیستم تهویه می تواند داشته باشد و می تواند منجر به این شود که صاحب پروژه با صرف هزینه اندکی پروژه را به اتمام رسانده و هزینه های بسیاری را صرفه جویی نماید.

صرفه جویی در مصرف انرژی

تا این جا فهمیدیم که لوله فلكسيبل تهويه ماينر در هزینه ها و در زمان صرفه جویی بسیار زیادی انجام می دهد. این لوله خرطومی در زمینه مصرف انرژی هم صرفه جویی بسیار مناسبی انجام می دهد. لایه داخلی لوله درست همانند لایه خارجی آن عاری از هر گونه درز و شکاف است و همین مسئله موجب می شود که مواد به هنگام عبور از داخل کانال به بیرون نشت نکرده و موجب هدر رفت مواد نشود. از همین جهت تمامی مواد به صورت تمام و کمال و بدون هیچ کم و کاستی به سمت مقصد خود روانه می شوند. از طرفی سطح داخلی لوله عاری از هر گونه پستی بلندی است و به همین علت موادی که از داخل لوله خرطومی در حال عبور هستند، در پشت هیچ مانعی گیر نکرده و همگی به صورت کامل به مقصد خود می رسند. از این جهت است که گفته می شود این کانال فلکسیبل در زمینه مصرف انرژي هم کاملا صرفه جویی می نماید.

قطعات جانبی و اتصالات

لوله فلكسيبل تهويه ماينر بسته به نیاز و نوع پروژه ممکن است به صورت تنها مورد استفاده قرار بگیرد و یا نیاز به قطعات کمکی و لوازم جانبی داشته باشد. جنس تمامی این قطعات از جنس بسیار مرغوب و با کیفیت هستند که از طول عمر بسیار بالایی هم برخوردارند و هر یک در سایز و تعداد دل خواه بسته به نیاز پروژه تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند و برخی از قطعات هم به صورت سفارشی قابل تولید هستند.

این قطعات شامل انواع ساپورت، بست، رابط، کلمپ، تبدیل، سه راهی، چهار راهی، شلواره، زانویی، دمپر، کلاهک، دریچه و… است که هریک وظیفه ای را بر عهده دارند و موجب بهبود عملکرد کل سیستم تهویه می شوند.

با توجه به مواردی که گفته شد، لوله فلكسيبل تهويه ماينر یکی از بهترین انواع کانال های انتقال هوا موجود در بازار است که مزایای استفاده از آن به قدری است که به راحتی قادر است جایگزین بسیار مناسبی برای سایر انواع کانال های موجود در بازار باشد به نوعی که پاسخ گوی تمامی نیازهای مصرف کننده به شیوه ای کاربردی خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی