خانهمقالاتلوله خرطومی کشاورزی

لوله خرطومی کشاورزی

لوله خرطومی کشاورزی

لوله های خرطومی لوله هایی به شکل خرطوم هستند که سطح داخلی آنها صاف و یکدست و بدون خلل و فرج است. لوله خرطومی دارای شکل ها و ویژگی های مختلف برای کاربری های متفاوت دارد. یکی از کاربری های آن جهت انتقال هوا می باشد و به آن لوله خرطومی هوا می گویند. کاربری دیگر آن که می خواهیم در موردش صحبت کنیم جهت انتقال آب جهت زمین های کشاورزی و باغات، آبرسانی به فضاهای مختلف، مکش پمپ های آب، زهکشی و عبور سیالات مختلف می باشد که آن را لوله خرطومی کشاورزی (Agricultural Flexible Duct)می نامند و بیشترین استفاده آن در کشاورزی می باشد. خاصیت انعطاف پذیری بالا و قیمت مناسب لوله خرطومی کشاورزی موجب گردیده است که نسبت به سایر لوله های خرطومی در زمینه خصوصا لوله های پلیمری طرفداران بسیاری را به خود جذب نماید.

سطح صاف و بدون منفذ لوله خرطومی طوسی کشاورزی هلیفلکس موجب گردیده است تا گزینه بسیار مناسبی جهت عبور و انتقال مایعات و سیالات گردد چرا که علاوه بر اینکه هی نشتی ایجاد نمی نماید و موجب اتلاف انرژی نمی گردد، مانع از ورود ضایعات و مواد خارجی به داخل لوله خرطومی و آسیب رساندن و پاره شدن آن می گردد. در نتیجه طول عمر آن بسیار بالا می رود. ساختار لوله خرطومی کشاورزی به گونه ای یکدست وصاف است که در اثر وارد شدن ضربه و یا تغییرات حرارتی از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد.

جنس لوله خرطومی کشاورزی

لوله خرطومی کشاورزی از جنس پی وی سی می باشد و دلیل مقاومت بالا و مرغوبیت آن همین جنس پی وی سی می باشد و در سایزهای مختلف جهت کاربری های متفاوت در زمینه های امور ساختمانی، آبیاری و آبرسانی، کشاورزی، صنعتی و… و خصوصا فضاهایی که امکان استفاده از لوله های معمولی پی وی سی در آنها وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله کشاورزی به دلیل ساختاری که در مورد آن صحبت شد، در مقابل الکتریسیته و برق، خورندگی و فرسایش، ضربه، سایش و… مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد و همچنین رسانای جریان برق نمی باشد. همین عوامل موجب افزایش کارایی لوله خرطومی و طول عمر آن می گردد.

لوله خرطومی کشاورزی استحکام کششی بسیار بالایی دارد و در مقابل کشش نیز بسیار مقاوم است. همچنین دارای مدول الاستیسیته ی بالا است. خود لوله وزن بسیار سبکی دارد اما تحمل وزن های بالا را نیز دارد.

لوله خرطومی کشاورزی دارای زبری بسیار کمی است به همین دلیل مایعات و سیالات به صورت روان و بدون مانع عبور می کنند و دچار آسیب نمی گردند.

تمامی مزایای ذکر شده باعث برتری لوله خرطومی نسبت به لوله های چدنی، فلزی، گالوانیزه، پلی اتیلنی و سایر لوله های پلیمری می باشد و موجب گشته است تا طرفدار بسیاری را به خود جذب کرده و جایگزین بسیار مناسبی برای این لوله ها باشد.

ساختار لوله خرطومی کشاورزی

ساختار کلی لوله خرطومی کشاورزی به این صورت است که دارای سه لایه می باشد. لایه های رویی و زیرین آن از جنس پی وی سی مرغوب و ضخیم است که طوسی رنگ می باشند و دارای سطح بسیار صاف و یکدست می باشد که جهت عبور آب و مایعات و در شرایطی هم ذرات ریز بسیار مناسب می باشد، لایه میانی از جنس پی وی سی مقاوم است که سفید رنگ می باشد.  این سه لایه در کنار یکدیگر ساختار مقاوم و محکم لوله کشاورزی را تشکیل می دهند.

لوله آب کشاورزی در سایزهای 1 – ¼.1 – ½.1 – 2 – ½.2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 8 اینچ قابل تولید و ارائه می باشند و این تنوع در سایز به دلیل کاربری های گوناگون لوله خرطومی می باشد.

لوله خرطومی کشاورزی در طول های استاندارد 20 تا 50 متر نیز قابل تولید بوده و می توان بر حسب نیاز قسمت های مختلف آن را برش زد و مورد استفاده قرار داد.

میزان دمایی که لوله خرطومی می تواند در آن بازه از خود مقاومت نشان دهد در بازه دمایی 30- الی 80+ درجه سانتیگراد می باشد و در این بازه مقاومت بسیار خوبی ازخود نشان داده و بسیار مناسب استفاده در این بازه دمایی می باشد.

لوله خرطومی طوسی سوپر فلکس

نصب لوله خرطومی کشاورزی

از دیگر مزایای لوله کشاورزی می توان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره نمود که بسیار مقرون به صرفه است و موجب صرفه جویی در هزینه ها می گردد.

این لوله خرطومی بسیار سبک نیز می باشد به همین دلیل انبار کردن آن بسیار راحت است و همچنین حمل و نصب آن به سادگی انجام می پذیرد و مشکلات و مسائل سایر لوله ها در اثر وزن زیاد را ندارد.

مزایای بسیاری که برای لوله خرطومی کشاورزی گفته شد موجب گردیده است تا این لوله خرطومی را به پر مصرف ترین و محبوب ترین نوع لوله خرطومی جهت کاربری های آبیاری و… تبدیل کند و حتی در مواقعی برای کاربری های خاص از این لوله خرطومی جهت انتقال ذرات ریز و کوچک هم مورد استفاده قرار می گیرد که در این حالت لوله خرطومی به صورت شفاف هم می باشد که به راحتی می توان داخل آن را مشاهده نمود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی