خانهمقالاتلوله خرطومی پیش عایق

لوله خرطومی پیش عایق

لوله خرطومی پیش عایق

امروزه استفاده از لوله خرطومی پیش عایق به این دلیل مورد توجه قرار می گیرد که راه حلی برای کاهش اتلاف انرژی به شمار می رود. به این معنی که می توان با استفاده از این نوع لوله خرطومی در بسیاری از پروژه ها، مانع از هدررفت انرژی شد.

یک لوله خرطومی پیش عایق که صرفا با عایق الاستومری عایق کاری شده است می تواند در موارد زیادی کاربرد داشته باشد.

به عنوان مثال جهت افزایش مقاومت لوله خرطومی ماینر می توان از عایق الاستومری بهره برد. زیرا این عایق به خوبی می تواند از کانال فلکسیبل در شرایط فیزیکی نامناسب و سخت محافظت نماید. این امر سبب می گردد تا طول عمر مفید داکت فلکسیبل و یا کانال خرطومی هوا افزایش یابد. جهت آشنایی بیشتر با این محصول روی لینک کانال فلکسیبل با عایق الاستومری کلیک کنید.

و یا استفاده از لوله خرطومی پیش عایق در مصارفی مانند ساخت ساز مجتمع های مسکونی و یا ساختمان های بلند مرتبه اداری و تجاری در بخش تاسیسات که بسیار پرکاربرد می باشد. به عنوان مثال عایق بندی لوله خرطومی کولر آبی با عایق الاستومری که امروزه در بسیاری از پروژه ها انجام می پذیرد. و همین مورد سبب می شود تا قیمت لوله خرطومی کولر آبی به عنوان یک لوله خرطومی عایق دار در تاسیسات ساختمانی، افزایش چشمگیری داشته باشد.

لوله خرطومی پیش عایق یا همان لوله فلکسی عایق دار علاوه بر مواردی که نیاز به جلوگیری از نفوذ رطوبت و حرارت است؛ در موارد دیگری نیز کاربرد دارند.

مثلا لوله خرطومی هواکش عایق صدا که به عنوان یک لوله خرطومی پیش عایق پرکاربرد، جهت کاهش سرو صدای جریان هوای عبوری از داخل کانال مورد استفاده قرار می گیرد. لوله خرطومی فلکسی در انواع و سایز های مختلفی وجود دارد که همگی قابلیت عایق بندی با عایق الاستومری را دارند. به عنوان مثال لوله فلکسی فلزی که می تواند گرمای بیشتری را هم از دست بدهد؛ یکی از مناسب ترین نمونه های برای عایق بندی با فوم الاستومری به شمار می رود. این لوله خرطومی فلزی می توان هم به صورت پیش عایق و هم پس از نصب عایق کاری گردد.

بهترین زمان برای عایق کاری کانال ها و سایر تجهیزات مکانیکی در یک پروژه، زمانی است که تمامی تجهیزات در مکان مشخص خود قرار گرفته باشند. به این ترتیب دیگر مواردی همچون تخریب فوم و .. در حین جابجایی و حرکت دستگاه ها رخ نمی دهد.

البته علاوه بر لوله خرطومی پیش عایق ، از عایق الاستومری برای عایق بندی لوله های فلزی دیگری نیز استفاده می شود. به عنوان مثال کانال های فلزی چهارگوش و یا لوله اسپیرال از انواع دیگری از کانال های فلزی می باشد که کاربرد زیادی در صنایع متفاوت دارند.

همانند لوله خرطومی پیش عایق که زمینه های کاربرد بسیار زیادی هم دارد؛ کانال کشی و نصب کانال اسپیرال نیز می تواند با لوله های پیش عایق صورت پذیرد. همچنین می توان برای عایق بندی اتصالات کانال اسپیرال و سایر تجهیزات و دستگاه ها از نوعی از عایق الاستومری تحت عنوان عایق الاستومری رولی یا پتویی استفاده نمود.

استفاده از لوله خرطومی پیش عایق در مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع و هوارسانی و کانال کشی مربوط به داکت اسپلیت و … کاربرد فراوانی دارد. به طوری که درخواست برای تولید و ساخت لوله خرطومی پیش عایق روز به روز با افزایش زیادی روبرو می باشد.

این افزایش تقاضا برای فروش و عرضه این محصول به این دلیل می باشد که خواص این داکت فلکسیبل عایق دا بسیار زیاد می باشد. نه تنها می توان  با استفاده از لوله خرطومی پیش عایق در پروژه ها مانع نفوذ رطوبت به داخل لوله شد؛ بلکه می توان سهم بزرگی در کاهش مصرف انرژی و اتلاف آن داشت. به علاوه اینکه استفاده از عایق الاستومری به عنوان یک عایق صوتی در بسیاری از انواع لوله خرطومی پیش عایق که امروزه در زمینه های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند؛ روز به روز توجه بیشتری از مصرف کنندگان و صاحبان پروژه ها را به خود جلب می نماید.

انواع لوله خرطومی پیش عایق چیست؟

استفاده از لوله خرطومی پیش عایق تنها به موارد بیان شده در اینجا محدود نمی شود. بلکه می توان برای نمونه های متنوع لوله خرطومی هوا از جمله پی وی سی ( PVC )، پی یو ( PU )، لوله خرطومی مکنده و …. از عایق الاستومری استفاده نمود. البته ذکر این نکته نیز لازم است که برای عایق بندی لوله ها به طور کلی از دو نوع عایق می توان استفاده نمود.

یکی از آن ها همان عایق الاستومری لوله ای می باشد که برای لوله خرطومی پیش عایق نیز استفاده می گردد و همانطور که از نام این عایق پیداست؛ برای عایق بندی لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از عایق الاستومری نیز مانند لوله های انتقال هوا دارای سایز های متفاوتی می باشد که بتوان از آن برای لوله های با قطر دهانه متفاوت، استفاده نمود.

نوع دیگری از عایق الاستومری نیز وجود دارد که از آن نیز می توان جهت عایق‎کاری کانال ها و هم چنین لوله های خرطومی هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق که با عنوان عایق الاستومری رولی یا پتویی شناخته می شود؛ بیشتر برای عایق کاری سطوح به کار گرفته می شود. اما یکی از کاربرد های این عایق نیز مانند لوله خرطومی عایق دار که در اینجا صحبت شد؛ عایق کاری لوله های هوا در سایز های بسیار بزرگ می باشد. به این معنی که اگر برای عایق کاری لوله ها در پروژه ها بسیار بزرگ نیاز به عایق الاستومری داشته باشیم؛ می بایست از عایق الاستومریک رولی استفاده نماییم. زیرا به این ترتیب کل سطح لوله و هم چنین تجهیزات و اتصالات به خوبی با عایق پوشانده می شوند.

عایق های الاستومری در سایز ها و ضخامت های متنوع نیز تولید می گردد. و شاید همین مورد، عاملی باشد که موجب می گردد تا این نوع از عایق ها در جهان امروز، دارای زمینه های کاربرد فراوانی می باشند. سایز های متنوع عایق الاستومری به ویژه در نوع رولی و یا مان عایق الاستومری پتویی با استفاده از دستگاه برش CNC ، در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. برای نصب این عایق ها نیز لازم است تا از نوعی چسب مخصوص با خاصیت الاستیکی بالا، تخت عنوان چسب عایق الاستومری استفاده گردد. البته لازم به ذکر است که بسیاری از مدل های عایق الاستومری به صورت پشت چسب دار تولید و ارائه می گردند. به این ترتیب می توان در زمان و هزینه مربوط به نصب عایق تا حد بسیار زیادی صرفه جویی نمود. زیرا در برخی موارد برای نصب عایق الاستومری پشت چسب دار دیگر نیازی به افراد متخصص نمی باشد و به تنهایی می توان اقدام به نصب نمود.

امروزه تولیدات و عرضه کانال های فلکسیبل به صورت ساده و یا کانال فلکسیبل پیش عایق در سایز های متنوع و جنس های متفاوت در جای جای جهان رو به افزایش می باشد. زیرا این نمونه از کانال های هوا دارای خاصیت انعطاف پذیری بالایی نسبت به نمونه های قدیمی و یا مدل های دیگر دارند، که همین خاصیت موجب استفاده از آن ها در بیشتر پروژه های تاسیسات، مکانیکی و الکتریکی مربوط به یک ساختمان می شود. از طرفی استفاده از داکت فلکسیبل می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های مربوط ب یک پروژه گردد. زیرا علی رغم کیفیت بالا و عملکرد کاملا مطلوب این محصول، قیمت تعدی شده و مناسب آن موجب می گردد تا بر شمار طرفداران آن افزوده گردد.

به ویژه اینکه کانال های فلکسیبل به دلیل همان خاصیت فلکسیبل بودن و انعطاف پذیری بالایی که دارند؛ کم جا بوده و به راحتی در یک جعبه جای می گیرند. به این معنا که بسته بندی و نگهداری، حمل و جابجایی و انار کردن آن ها نیز بسیار ساده تر، کم هزینه تر و با سرعت بالاتری نسبت به سایر لوله های هوا صورت می پذیرد.

"انواع

امروزه در کشور ما نیز استفاده از کانال فلکسیبل در انواع ساده و لوله خرطومی پیش عایق نیز رو به افزایش می باشد. به طوری که در مقابل درخواست برای تولید و عرضه این مدل ز لوله های خرطومی نیز افزایش چشمگیری در سراسر کشور و در شهر هایی همچون اصفهان و تبریز داشته است. در این میان شهر های دیگری همچون اهواز و مشهد و شیراز نیز به تولید و توزیع این نمونه از کانال هوا اقدام نموده اند. در تهران نیز لوله خرطومی پیش عایق ابزارخان ( Abzarkhan Insulated Flexible Air Hose )، مورد توجه و استقبال شمار زیادی از مصرف کنندگان و فعالان و متخصصان در این حوزه قرار گرفته است.

به ویژه اینکه با فراهم آمدن امکان خرید اینترنتی و خرید آنلاین لوله های خرطومی در تهران از این شرکت می توانید در حین خرید به مقایسه انواع کانال های فلکسیبل پرداخته تا ضمن انتخاب بهترین نمونه از محصولات، از برترین سطح از خدمات این شرکت نیز بهره مند گردید. علاوه بر خرید غیر حضوری همچنین می توانید جهت دریافت لیست قیمت لوله خرطومی پیش عایق و یا انواع دیگر کانال فلکسیبل، با شماره هی تلفن این شرکت در تماس باشد. به این ترتیب می توانید از مشاوره تخصصی افراد فعال در این زمینه نیز استفاده کنید تا مناسب ترین انتخاب را در متناسب با هدف و نیاز پروژه خود، داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی