خانهفروشگاهلوله خرطومی هوالوله هود کامپیوتری

لوله هود کامپیوتری

70,000 تومان110,000 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1398 میباشد. لطفا جهت دریافت مشاوره فنی و لیست قیمت جدید با ما در واتساپ در ارتباط باشید.

قیمت محصول برای یک شاخه یا کلاف کامل میباشد.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

لوله هود کامپیوتری نوعی از لوله هود می باشد که از لحاظ جنس و کاربرد با لوله هود متفاوت است. جنس این لوله خرطومی کامپیوتری از پی وی سی (PVC) تقویت شده می باشد و تولید لوله هود کامپیوتری به شکلی خرطومی و با ساختاری نرم و انعطاف پذیر در کارگاه ها و کارخانه های تولید و ساخت لوله های فلکسیبل صورت می گیرد.

در واقع لوله های هود هوای داخل آشپزخانه را توسط یک فن در داخل دستگاه هود خانگی کشیده و به خارج هدایت می نمایند. به این ترتیب هوای نامناسب داخل از طریق دریچه لوله هود به سمت محیط خارجی انتقال داده می شود و هوای مطبوع جایگزین آن می گردد.

در این حالت بوی ناشی از طبخ غذا و … نیز در فضای داخلی آشپزخانه باقی نمی ماند و با سرعت بیشتری هوای منزل تهویه می گردد.

ویژگی های لوله هود کامپیوتری

می توان اینطور بیان نمود که انعطاف پذیری و حالت ارتجاعی این محصول نیز مانند سایر کانال های خرطومی و فلکسیبل، یکی از ویژگی های بارز آن به شمار می رود. همین خاصیت سبب می گردد تا وزن بسیار سبکی داشته باشد و در نتیجه می توان نتیجه گیری نمود که چقدر نصب و جانمایی لوله هود کامپیوتری نسبت به سایر لوله های مشابه در وزن های بیشتر، آسان تر و در کوتاه ترین زمان صورت می پذیرد.

حالت پذیری همه کانال های فلکسیبل از جمله لوله خرطومی هود کامپیوتری، موجب می گردد تا در برابر فشار های منفی بیرونی و ضربه های فیزیکی به سادگی دچار آسیب شده و اثری از پارگی ناشی از کشیدگی و … بر روی آن مشاهده نمی گردد.

ضخامت مناسب این محصول و مقاومت بالای آن نیز از جمله مواردی است که باعث می شود تا در برابر ضربات وارد شده و کشیدن های مداوم، استحکام بسیار زیاد و قابل توجهی را از خود نشان دهد. به این ترتیب در هنگام کار مداوم و مکش در فشار های نسبتا بالای هود های خانگی، این محصول همچنان در بالاترین سطح از عملکرد خود به فعالیت ادامه خواهد داد.

قیمت اقتصادی لوله هود کامپیوتری علیرغم ویژگی های منحصر به فرد و قابل توجهی که دارد نیز در مقایسه با سایر محصولات مشابه در بازار، سبب شده است تا همواره این محصول اولین گزینه و بهترین انتخاب برای استفاده در منازل مسکونی، در نظر گرفته شود.

علاوه بر موارد ذکر شده ضخامت بسیار خوبی که لوله هود کامپیوتری دارا می باشد موجب می شود تا در مقابل حرارت، چربی، پاره شدن و همچنین مواد شیمیایی، مقاوم باشد.

در برخی موارد هوایی که از طریق لوله های هود به بیرون منتقل می گردد، دارای دمای بسیار بالایی می باشد. از این رو لازم است تا جنس این محصول به گونه ای باشد تا در برابر حرارت استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد. در غیر اینصورت عملکرد آن به شدت پایین می آید و همین امر موجب می شود تا هوای داخل آشپزخانه به خوبی تهویه نگردد و بخش قابل توجهی از بو و هوای نامناسب در داخل محیط منزل انتشار یابد.

قیمت لوله هود کامپیوتری

انواع لوله هود

نمونه های متفاوتی از این محصول تولید و ارائه می گردد که هر کدام برای کاربردی خاص مناسب می باشند. با توجه به ویژگی هایی که هر کدام از مدل های مختلف این لوله خرطومی دارا می باشد می توان اینطور بیان کرد که ویژگی های منحصر به فرد این محصول تعیین کننده زمینه خاص استفاده از آن می باشد.

در میان نمونه های متفاوت لوله های هود می توان به لوله آلومینیومی هود، لوله خرطومی پارچه ای، دودکش خرطومی هود و لوله خرطومی هود کامپیوتری اشاره نمود.

یکی دیگر از فاکتور هایی که تنوع بسیار زیادی را در میان انواع لوله های هود به ویژه لوله هود کامپیوتری به وجود می آورد، تنوع در سایز و قطر دهانه آن می باشد. به عنوان مثال لوله هود 20 و یا لوله هود 15 که از جمله پرکاربرد ترین سایز های لوله خرطومی هود خانگی به شمار می روند.

قیمت لوله هود کامپیوتری

تنوع در ویژگی های این محصول موجب تنوع در قیمت آن نیز می گردد. از جمله مواردی که سبب تغییر قیمت لوله خرطومی هود کامپیوتری می گردد عبارت است از :

جنس لوله هود، سایز و قطر دهانه لوله، کاربرد و زمینه استفاده آن، عرض لوله هود، ضخامت آن و … همه و همه از جمله مواردی به شمار می روند که می توانند قیمت لوله خرطومی هود کامپیوتری را دستخوش تغییر نمایند.

به عنوان مثال لوله هایی که از ضخامت بیشتری برخوردار هستند؛ قیمت به مراتب بالاتری را نیز دارا می باشند. این مورد در رابطه با سایز های بزرگتر لوله هود فلکسیبل کامپیوتری نیز صدق می کند.

اما در کل می توان اینطور بیان نمود که خرید لوله خرطومی هود کامپیوتری می تواند هزینه ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. زیرا جنس مقاوم و استحکام بالای این محصول سبب می شود تا همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شده، این لوله خرطومی بسیار با دوام و با کیفیت عمل نماید. بنابراین هزینه های ناشی از تعمیر، نگهداری، نصب و راه اندازی مجدد این محصول تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

خرید لوله هود کامپیوتری

نصب لوله هود کامپیوتری

به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا و استحکام خوبی که این محصول دارا می باشد؛ نصب و جانمایی آن نیز در کوتاهترین زمان با تجهیزات و قطعاتی از قبیل تبدیل لوله هود و … به سادگی انجام می پذیرد.

البته لازم است تا نکات نصب لوله خرطومی هود کامپیوتری به دقت رعایت گردد.

کاربرد لوله هود کامپیوتری

در بیشتر موارد از این محصول برای مصارف خانگی استفاده می شود. در واقع با نصب این لوله خرطومی هود به هود های خانگی می توان هوا و بوی نا مطبوع ناشی از پخت و پز را به محیط خارجی هدایت نمود.

اما در برخی موارد از این محصول می توان در زمینه های صنعتی و یا کشاورزی نیز استفاده نمود.

البته لازم به ذکر است که میزان فشار وارد شده از طرف دستگاه مکنده و فن مرکزی نیز می بایست به گونه ای باشد که بیشتر از آستانه تحمل این محصول نباشد. زیرا در غیر اینصورت امکان دارد تا بر اثر کار مداوم، عملکرد آن به شدت کاهش یابد و مشکلات زیادی رخ دهد.

انواع لوله هود کامپیوتری

تعریفی که برای لوله خرطومی هود می توان بیان نمود آن است که هوا، دود و سایر ذرات معلق درهوا که توسط هود مکیده می گردد توسط لوله خرطومی هود (Flexible Hood Duct) به خارج از آن فضا منتقل می گردد. در واقع می توان گفت که لوله هود نقش اتصال دهنده را ایفا می نماید.

ویژگی های لوله خرطومی هود

ساختار تشکیل دهنده این لوله شامل یک رشته نوار برزنتی PVC  با ضخامت 0.12 یک مفتول فنری 1 میلیمتری که بین نوارهای PVC قرار میگیرد می باشد و جهت محکم و مقاوم نمودن لوله و استحکام آن می باشد. این نوع لوله هود بسیار منعطف می باشد و علاوه بر مصارف خانگی که برای هودهای زیر کابینتی و شومینه ای استفاده می گردد، در فشار های پایین جهت مصرف صنعتی نیز قابل استفاده می باشد و جهت کاربری های صنعتی نیز با قدرت مکش بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران بسیاری را نیز در صنعت به خود

لوله خرطومی هود در بازه دمایی 20- تا 60+ درجه سانتیگراد مقاوم می باشد و همچنین در مقابل رطوبت نیز از خود مقاومت نشان می دهد.

این نوع لوله در شاخه های 6 متری تولید و به بازار ارائه می گردد همچنین در سایز های رو به رو تولید و ارائه می گردد: ۱۰ – ۱۲ – ۱۵ – ۲۰ – ۲۵ – ۳۰  سانتیمتر و قیمت محاسبه شده برای هر شاخه بر اساس سایز آن محاسبه می گردد.

درواقع عملکرد لوله خرطومی هود به این صورت است که خروجی موتور هود را به دریچه تهویه ساختمان وصل می نماید و به دلیل آنکه عمده دریچه های هوای ساختمان ها دارای سایز 10 سانتیمتر می باشند، در این شرایط  خروجی 12 سانتیمتر برای لوله هود مناسب ترین گزینه می باشد و می توان ان نتیجه گیری را دریافت  کرد که هرچقدر طول لوله خرطومی هود کوتاه تر و قطر لوله بزرگتر باشد، صدای تولید شده از هود نیز کاهش می یابد.

و این مورد یک عامل بسیار مهم می باشد خصوصا در مصارف خانگی نکته ای است که بسیار حائز اهمیت می باشد و هنگام استفاده و اجرای آن باید در نظر گرفت و بسیار به آن توجه نمود.

مزایای لوله خرطومی هود

از دیگر مزایای لوله خرطومی هود این است که در برابر فرسایش، اسیدها و مواد خورنده مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد و در مقابل محیط های خشن و عواملی که موجب خرابی و سوراخ شدن لوله می گردد نیز مقاوم و مستحکم می باشد  همین مورد موجب می گردد تا دوام و عمر بالایی داشته باشد و در نتیجه کارایی آن نیز افزایش یابد. علاوه بر این موارد بسیار سبک می باشد و این امر موجب می گردد تا حمل و نصب آن به آسانی صورت پذیرد و همچنین هنگام انبار کردن هم این امر به آسانی صورت پذیرد.

این مزایایی که ذکر شد موجب گردیده است تا توجه بسیاری از سازندگان و مهندسان به سمت این لوله جلب گردد تا جهت مصارف گوناگون از آن استفاده نمایند.

کاربری لوله خرطومی هود برای مصارف گوناگونی می باشد و همچنین با نام های متفاوتی در بازار ارائه می گردد که میتوان به موارد روبه رو اشاره نمود: لوله هود آشپزخانه، لوله خود خانگی، لوله هود صنعتی، لوله فلکسیبل هود و…

مقدار و حجم هوایی که لوله هود توانایی دارد تا از فضای داخلی به فضای خارجی منتقل نماید بر مبنای متر مکعب محاسبه می گردد. پس باید نصب و جایگذاری آن با دقت بسیار بالایی صورت پذیرد تا هوا را با قدرت بیشتری مکیده و به فضای بیرونی منتقل نماید و اینگونه هوای بیشتری از فضا منتقل شده و در نتیجه نتیجه مطلوب تری از کارایی آن خواهیم داشت.

اگر بخواهیم برای لوله خرطومی هود تقسیم بندی در نظر بگیریم باید اینگونه بیان کنیم که به طور کلی لوله خرطومی هود به دو دسته تقسیم می گردد. دسته اول جهت تهویه و تصفیه نمودن هوای موجود است که به آن لوله خرطومی هود تصفیه هوا می گویند. دسته دوم دارای خروجی هوا نیز می باشد که علاوه بر تصفیه نمود هوای موجود در فضا، آن را به فضایی خارج از فضای داخلی نیز منتقل می نماید. در این سیستم هود به یک کانال انتقال هوا متصل می باشد که همان لوله خرطومی هود است و این گونه عمل می نماید که ابتدا هوای آلوده، دود و یا گرد و غبار موجود در هوا را به فضای بیرون منتقل کرده و پس از آن هوای مطبوع و تصفیه شده را نیز به فضای داخلی باز می گرداند و این چرخه ایجاد شده موجب گردش هوای تمیز و تازه در فضا می شود. این نوع از لوله های هود به شکل های جزیه ای ، شومینه ای و معمولی موجود می باشند.

پس جهت استفاده از یک پکیج کامل، مناسب و مقرون به صرفه با توجه به کاربری مورد نظر  استفاده از لوله هودی که دارای خروجی و تصفیه هوا همزمان می باشد گزینه بسیارمناسبی است که می توان برای بسیاری از فضاها استفاده نمود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله هود کامپیوتری”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی