خانهمقالاتلوله خرطومی مکنده نجاری

لوله خرطومی مکنده نجاری

لوله خرطومی مکنده نجاری

لوله خرطومی مکنده نجاری  یکی از پر کاربرد ترین انواع لوله خرطومی هوا به شمار می رود. این محصول متشکل از نوار های پی وی سی و مفتول های فنری فلزی می باشد که این مفتول ها در لابه لای ورقه های پی وی سی قرار گرفته و حالت ارتجاعی به ساختار این لوله خرطومی می بخشد.

لوله خرطومی مکنده نجاری (Carpentry Sucker Flexible Duct) یکی از متنوع ترین انواع لوله های خرطومی به شمار می رود و این تنوع هم در زمینه سایز، متراژ و وزن لوله وجود دارد.

تولید لوله خرطومی مکنده نجاری

اما به طور کلی سایزهایی که لوله خرطومی مکنده نجاری را می توان در این سایزها تولید نمود:

3،4،5،6،7،8،9،10،11،12،14،15،17،20،22.5،25،30،35،40،45،50،55،60،65،70،75،80،90 سانتی متر.

به طور عمومی متراژی که این محصول تولید می گردد در شاخه های 6 متری می باشد اما در متراژ های بالاتر هم قابل تولید بوده و جهت استفاده برای متراژ های پایین تر هم می توان به راحتی آن را برش داده و به طول های کوچکتری تقسیم نمود.

لوله خرطومی مکنده نجاری برای آن که بتواند حرارت های بسیار بالا را تحمل نماید نیز بسیار مهم است تا در بازه دمایی مشخصی تولید گردد بدین ترتیب که معمولا این لوله خرطومی را به گونه ای طراحی و تولید می نمایند که در بازه دمایی 20- الی 80+ و یا حتی 100+ درجه سانتیگراد بتواند فعالیت نماید بدون آنکه کوچکترین آسیب و یا مشکلی به آن وارد گردد. بدین ترتیب باید به تمهیدات و ویژگی هایی مجهز گردد تا در برابر حرارت بسیار مقاوم بوده و دچار هیچگونه آسیب و یا آتش سوزی نگردد.

کاربرد لوله خرطومی مکنده نجاری

از جمله زمینه های پر مصرف این لوله خرطومی می توان به صنایع سنگ، کارگاه های نجاری  کارخانه های چوب بری، کارگاه های تولیدی مواد غذایی، کلین روم ها، جاروبرقی های صنعتی و خانگی و … اشاره نمود.

به طور کلی از لوله خرطومی مکنده پی وی سی به عنوان یک رابط بسیار کاربردی جهت انتقال هوای پرفشار و همچنین موادی مانند ذرات بسیار ریز و پودری به خارج، استفاده می شود.

از لوله خرطومی مکنده نجاری به طور عمده در صنایع چوب و نجاری و همچنین جهت جمع آوری ذرات پودری و معلق در هوا استفاده می گردد.

لوله خرطومی

ویژگی های لوله خرطومی مکنده نجاری

لوله خرطومی مکنده دارای وزن بسیار سبکی می باشد و همین عاامل باعث می شود تا به راحتی قابل نصب و جانمایی باشد.

انعطاف پذیری ئ خاصیت ارتجاعی خوبی که این محصول دارد سبب می شود تا حالت پذیری مناسبی داشته باشد و به راحتی در برابر فشار تغییر حالت ندهد و دچار آسیب نگردد.

لوله خرطومی مکنده نجاری دارای وزن بسیار سبکی است و علت آن هم استفاده از ورقه های پی وی سی بسیار سبک در ساختار آن می باشد. همین وزن سبک موجب سهولت و سرعت بخشیدن هرچه بیشتر به عملیات حمل و اجرای آن شده است.

این محصول دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد که این امر عواقب بسیار خوشایندی را به همراه دارد. به کمک این خاصیت به دلیل آن که فشرده می شود فضای بسیارکمی را اشغال نموده و جاگیر نمی باشد و از طرفی می توان تعداد بسیار بیشتری از آن را حمل نموده و اجرا نمود و حتی در هنگام انبار نمودن هم می توان تعداد بیشتری از آن را انبار نمود. بدین ترتیب حتی به علت انعطاف پذیری بالا، نصب و اجرای آن هم به آسانی انجام گرفته و برای آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

ساختار لوله خرطومی مکنده نجاری

این لوله خرطومی از جنس پس وی سی می باشد که با یک رشته فنر فولادی به صورت مارپیچی تقویت شده است. اما تفاوت ساختار این محصول با سایر نمونه های کانال های خرطومی در این است که برای تولید لوله خرطومی مکنده علاوه بر فنر فولادی از یک رشته نوار پی وی سی نیز جهت ساختار دهی و ایجاد حالت ارتجاعی لوله نیز استفاده می شود.

سطح داخلی این محصول کاملا صاف و صیقلی می باشد و به همین علت باعث می گردد که هم گرد و غبار در داخل جمع نگردد، هم موادی که به داخل آن مکش می گردد در یک مکان تجمع نگردند و هم مواد و یا هوا و مایع هنگام عبور از داخل این لوله خرطومی به راحتی و به صورت روان و بدون وجود هیچ مانعی عبور نماید.

لوله خرطومی مکنده نجاری در برابر عواملی نظیر مواد نفتی، روغنی، بنزینی و ترکیبات شیمیایی از این قبیل کاملا مقاوم بوده و به هیچ عنوان دچار آسیب و خرابی نمی گردد.

این لوله خرطومی دارای حداقل مدار خمش می باشد و دارای خاصیت تراکم پذیری بسیار بالایی می باشد و همچنین به هیچ عنوان دارای افتادگی و یا پیچ و تاب و خمش نمی گردد.

این نوع از لوله خرطومی مکنده در برابر عوامل دیگری نظیر فرسایش، سایش، اصطکاک، نفوذ رطوبت و حرارت، پوسیدگی، تابش خورشید و… کاملا مقاوم می باشد همی عامل باعث می شود که بسیار دیرتر فرسوده و به هیچ وجه دچار آسیب نگردد و بدین ترتیب در مدت زمان طولانی تری به فعالیت خود ادامه داده و دارای طول عمر بسیار بالایی باشد.

لوله خرطومي PVC

قیمت لوله خرطومی مکنده نجاری

قیمت تمام شده و نهایی استفاده از این محصول چه در زمینه تولید و چه درزمینه اجرا و نصب بسیار معقول و مناسب و تقریبا پایین می باشد و درواقع همین عامل یکی از مهمترین عللی است که بسیاری از سازندگان و مهندسین تاسیسات رغبت بسیار زیادی جهت استفاده از این کانال هوا خرطومی دارند و روز به روز هم به طرفداران لوله خرطومی مکنده نجاری افزوده می گردد.

از این محصول علاوه بر کارگاه ها و کارخانه های نجاری که نام برده شد، در صنایع سنگ، سرامیک، کارخانه های صنعتی، چوب، نجاری، نساجی، معادن، اتاق های تمیز، انواع جاروبرقی های صنعتی و خانگی، آزمایشگاه ها، انواع ساختمان ها و… استفاده می گردد و درواقع می توان این گونه بیان نمود که گستره استفاده از این لوله خرطومی بسیار گسترده و متنوع می باشد.

در برخی شرایط و مواقع، هنگامی که لوله خرطومی مکنده نجاری دارای قدرت مکش بسیار بالایی باشد، قدرت مکش برخی جامدات و مایعات را نیز خواهد داشت.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 1.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی