خانهمقالاتلوله خرطومی فلکسی بل

لوله خرطومی فلکسی بل

لوله خرطومی فلکسی بل

لوله خرطومی فلکسی بل یکی از معروف ترین و پر مصرف ترین لوله خرطومی هوا می باشد. لوله خرطومی فلکسی بل دارای خاصیت خرطومی شکل بودن و فلکسیبل بودن است که این دو خاصیت مزیت بسیار مهمی را برای لوله خرطومی فلکسی بل به وجود می آورند.

به دلیل خواصی که ذکر شد، لوله خرطومی فلکسی بل این قابلیت را دارد که به راحتی جمع شده و حجم و مقدار آن بسیار کوچک شود و دوباره با باز کردن آن به حالت اولیه بازگردد و درواقع به صورتی آکاردئونی شکل در می آید به همین دلیل در همه فضاها جای زیادی را اشغال نمی نماید. به همین دلیل می توان تعداد زیادی از آنها را در کنار هم در یک فضا انبار نمود. همچنین هنگام نصب و اجرا فضای زیادی را اشغال نمی نمایند واین مورد مزیت بسیار مهمی به شمار می رود.

علاوه بر مورد ذکر شده در بالا، لوله خرطومی فلکسی بل بسیار سبک است و وزن پایینی دارد به همین علت به آسانی و با نیزوی انسانی کم و یا حتی ماشین های کوچکتر می توان آنها را حما نمود چراکه علاوه بر وزن کم، تراکم و فشردگی آنها بالا بوده و به راحتی می توان تعداد زیادی از آنها را جابه جا نمود. پس از جابه جایی، نصب آنها نیز به علت وزن پایین به آسانی و به کمک نیروی نصاب کم انجام می گردد.

لوله خرطومی فلکسی بل را می توان عایق نمود و این مورد بسیار حائذ اهمیت است به دلیل آنکه حضور عایق در کانال ها، به کانال این امکان را می دهد در برابر تمامی عوامل مزاحم و مضر مستحکم و مقاوم جلوه نماید و بر طول عمر و کارکرد خود بیافزاید.

عایق لوله خرطومی فلکسی بل را در برابر نفوذ آب و رطوبت، انتقال حرارت و صدا، ورود انواع حشرات، باکتری ها، میکروب ها، عوامل محیطی و جوی مضر و مزاحم، ساییدگی، فرسایش، ضربه و فشار بسیار مقاوم سازی می نماید.

همچنین به دلیل مقاومت بالای لوله خرطومی فلکسی بل، انرژی را ذخیره نموده و موجب کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در آن می گردد. به همین دلیل است عمر این کانال بسیار طولانی می باشد و در طی مدت زمان طولانی ترین فرسوده گشته و از کار می افتد.

هزینه اولیه برای ساخت لوله خرطومی فلکسی بل بالا نمی باشد و به شرط آنکه عمل نصب و اجرای لوله خرطومی فلکسی بل توسط نصاب و مجری مخصوص این کار صورت بپذیرد، به دلیل آنکه با دقت بالا و بدون هیچ گونه نقصی این کارانجام می گردد، کانال را دچار مشکل نکرده و عواقب و مشکلات ناشی از اجرای نامناسب را با خود به همراه نخواهد داشت و در نتیجه موجب افزایش هزینه های ناشی از تعمیرات و نگهداری نمی گردد و در نهایت موجب کاهش و صرفه جویی در هزینه های کل پروژه می گردد.

مدیریت هزینه ها و کاهش هزینه های پروژه ویژگی بسیار مهمی است که باید در هنگام انتخاب نوع مناسب لوله خرطومی فلکسی بل آن را مورد توجه بسیار قرار داد.

لوله خرطومی فلکسی بل دار انواع گوناگون بدون عایق و ساده و عایق دار وجود دارد و همچنین می توان آن را در سایزها و متراژ های مختلف، جنس و متریال گوناگون و ویژگی های خاص و متفاوتی تهیه و تولید نمود تا کانال را در جهت استفاده در کاربری های مختلفی آماده نمود چراکه کاربری استفاده این کانال بسیار گسترده و متنوع می باشد و هیچ گونه محدودیت و مانعی برای آن وجود ندارد.

جهت عایق نمودن لوله خرطومی فلکسی بل می توان از انواع عایق های گوناگونی استفاده نمود. عایق هایی همچون پلی استر، پلی یورتان، پشم سنگ، پشم شیشه، الاستومری و… اما هریک به خودی خود دارای مضرات و معایبی می باشند. در این میان عایق الاستومری هیچ گونه ضرری برای سلامتی انسان نداشته و مزیت هایی فراوانی نیز دارا می باشد. به همین دلیل لوله خرطومی فلکسی بل با عایق الاستومری را می توان بهترین نوع این کانال نامید و از آن در کاربری های گوناگون تهویه خصوصا داکت اسپلیت ها مورد استفاده قرار داد و از کیفیت بالا و کارایی زیاد آن بهره جست.

لوله خرطومی فلکسی بل ساده و بدون عایق نیز در انواع متنوع با فویل آلومینیوم، با روکش پلی استر که آن را کمبی نیز می نامند، برزنتی، IFD، پی وی سی PVC، پی یو PU، مکش، برزنتی معدنی، نسوز و… قابل تولید می باشد و هریک از این انواع لوله خرطومی فلکسی بل کارایی خاص خود را داشته و جهت استفاده در یک فضای معین قابل استفاده می باشند.

بنابراین با توجه به بررسی و مطرح نمودن ویژگی های لوله خرطومی فلکسی بل می توان این کانال را جزو یکی از بهترین و پرکاربرد ترین انواع کانال های انتقال هوا معرفی نمود که در دنیای پیشرفته امروزی دارای کاربری گسترده و پر مصرفی می باشد و روز به روز نیز افزایش می یابد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی