خانهمقالاتلوله خرطومی برزنتی ابزارخان

لوله خرطومی برزنتی ابزارخان

کانال خرطومی برزنتی

لوله خرطومی برزنتی ابزارخان از پر طرفدارترین انواع کانال های خرطومی است که به دلیل ساختار ویژه ای که دارد، در بسیاری از کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومی برزنتی ابزارخان چگونه ساخته می شود؟

این لوله خرطومی از الیاف پلی استری که به کمک پی وی سی لمینیت شده است ساخته می شود و به کمک مفتول های فلزی در هم تنیده شده ساختار یک لوله خرطومی را تشکیل می دهد.

در واقع در انواع سیستم های انتقال هوا، نیاز به وجود لوله های خرطومی است زیرا در بسیاری از شرایط، محل عبور تنگ است و با محدودیت هایی همراه است که تنها در این شرایط می توان از لوله خرطومی برزنتی ابزارخان کمک گرفت. در ادامه به ویژگی های این کانال بیشتر می پردازیم تا با آن بهتر آشنا شده و هنگام انتخاب قادر به تصمیم گیری بهتری باشید.

تنوع سایزی لوله خرطومی برزنتی

لوله خرطومی برزنتی ابزارخان را در سایزهای مختلفی می توان تولید کرد و گستره این تنوع از ۹۰-۷ سانتی متر است. اما متراژ طولی آن ثابت بوده و تنها در طول ۶ متر می توان آن را تولید کرد. اما بابت این مسئله هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا اگر نیاز به متراژ بالاتری از این کانال باشد، می توان به کمک رابط، کانال هایی با سایز دهانه یکسان را به یکدیگر متصل کرد و در نهایت به متراژ دلخواه رسانید. از طرفی این کانال قابل برش دارد و به راحتی می توان به کمک کاتر آن را برش داد. بنابراین اگر به متراژ کمتری از کانال نیاز باشد، به سادگی می توان به کمک کاتر آن را برش زد و به متراژ دلخواه رساند.

به طور کلی به دلیل تنوع سایزی بسیار بالای برای این لوله خرطومی، تنوع کاربری آن هم بسیار بالاست. به همین دلیل می توان در فضاهایی با متراژ بالا مثل فرودگاه ها، هتل ها و… از این کانال استفاده کرد و همچنین در فضاهایی با متراژ پایین تر نظیر سرویس های بهداشتی، مغازه ها و… هم قادر به استفاده از این کانال خواهید بود. بنابراین هیچ گونه محدودیتی جهت استفاده از این کانال برای کاربری های مختلف وجود ندارد.

مقاومت و پایداری بسیار بالای لوله خرطومی برزنتی

لوله خرطومی برزنتی ابزارخان در برابر عواملی مثل حرارت، رطوبت، گرما و سرما و بسیاری از عوامل محیطی و آب و هوایی دیگر از مقاومت و پایداری بسیار بالایی برخوردار است. این کانال در بازه دمایی ۲۰- الی ۱۰۰+ درجه سانتی گراد از خود مقاومت نشان داده و به هیچ عنوان دچار خرابی و آسیب نمی شود. در نتیجه می توان با خاطری آسوده از این کانال در این بازه دمایی استفاده کرد بدون آن که نگرانی از بابت آسیب دیدن یا آتش گرفتن برای آن وجود داشته باشد.

این کانال در برابر ساییدگی، ضربه، فشار و… هم از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده و دچار آسیب نخواهد شد. عوامل شیمیایی، نظیر نفت، بنزین، گازهای سمی و… عوامل دیگری هستند که به هر جسمی آسیب وارد خواهند کرد اما لوله خرطومی برزنتی ابزارخان به دلیل آن که به هنگام تولید به ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی تجهیز می شود، در برابر این دسته از عوامل هم از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده و هرگز دچار آسیب و صدمه نخواهد شد.

بنابراین به طور کلی می توان گفت که مقاومت این کانال و همچنین کیفیت ساختاری آن بسیار بالاست و در نتیجه به همین دلیل از طول عمر بسیار بالایی هم برخوردار است. از همین رو به هنگام استفاده هرگز دچار آسیب و صدمه نمی شود و زحمت شما را از جهت صرف زمان و انرژی و همچنین هزینه های بالا در راستای تعویض کانال کاهش می دهد. این مسئله در مورد کانال دیگر صدق نمی کند زیرا عمدتا از کیفیت ساختاری و مقاومت بسیار پایینی برخوردارند و به همین دلیل به سرعت در برابر عوامل مختلف آسیب رسان دچار آسیب  و مشکل شده و صدمه می بیننند. در نتیجه نیاز به تعویض آن ها و در واقع صرف زمان، انرژی و هزینه بالا وجود خواهد داشت.

اگر چه ممکن است کانال های بی کیفیت را در ابتدا با هزینه اندکی تهیه کنید، اما همان طور که گفته شد، به سرعت دچار آسیب می شوند و شما نیاز به صرف هزینه بالاتری جهت تهیه دوباره کانال جدید پیدا خواهید کرد.

قیمت لوله خرطومی برزنتی ابزارخان

به طور کلی می توان گفت که لوله خرطومی برزنتی ابزارخان بالا نیست. در واقع نسبت به کیفیتی که در اختیار شما قرار می دهد قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای داد و البته قیمت این کانال کاملا وابسته به سایز کانال متفاوت بوده و قیمت ثابتی ندارد.

داکت فلکسی برزنتی

سبکی وزن لوله خرطومی و تاثیرات آن

وزن لوله خرطومی برزنتی ابزارخان بسیار سبک است. به گونه ای که می توان تعداد بالایی از این لوله خرطومی را همزمان و به سرعت حمل کرد و از طرفی به دلیل وزن پایین، نصب و اجرای آن راحت تر خواهد بود. در واقع وزن پایین این کانال به این دلیل است که مواد و متریالی که در ساختار آن مصرف می‌ شوند، همگی وزن پایینی دارند و در نتیجه در نهایت وزن کلی کانال تا میزان چشمگیری پایین و سبک خواهد بود. در حالی که بسیاری از سایر کانال ها به دلیل استفاده از متریال و مواد سنگین وزن، وزن کانال را بسیار سنگین تر می کنند و در نتیجه حمل و نصب آن ها بسیار دشوار خواهد بود.

سرعت بسیار بالا در تولید و راه اندازی

به دلیل وزن پایین و سادگی ساختار لوله خرطومی برزنتی ابزارخان، تولید آن با سرعت بسیار بالایی صورت می گیرد و در واقع در طی زمان بسیار کوتاهی می توان تعداد بالایی از این لوله خرطومی را تولید کرد. از طرفی باز هم به دلیل سادگی ساختار و پایین بودن وزن، می توان آن را به سرعت و در طی زمان کوتاهی در محل پروژه نصب و راه اندازی کرد. بنابراین به میزان چشمگیری در زمان صرفه جویی می شود. این کانال نسبت به سایر کانال های موجود در بازار، از افت فشار بسیار کمتری برخوردار است. در واقع این ویژگی هم عامل برتری دیگری نسبت به سایر کانال ها و لوله های موجود است.

امکان تجهیز کانال خرطومی برزنتی به عایق

لوله خرطومی برزنتی ابزارخان را می توان به عایق مجهز کرد و در واقع این کار به هنگام تولید کانال ممکن می شود. این در حالی است که این امکان برای سایر کانال ها میسر نیست و در واقع نمی توان به هنگام تولید سایر کانال ها، آن ها را به عایق بندی تجهیز کرد. وجود عایق در کانال موجب می شود که کانال در برابر بسیاری از عوامل آسیب رسان محفوظ بماند و دچار آسیب و مشکل نشود. بنابراین وجود عایق برای کانال های انتقال هوا کاملا لازم و ضروری است.

همان طور که گفته شد، برای بسیاری از کانال ها امکان مجهز شدن به عایق به هنگام تولید وجود ندارد و از طرفی، پس از تولید کانال هم  این کار بسیار دشوار خواهد بود و برای بسیاری از کانال ها به طور کلی پس از تولید این امکان فراهم نیست. از همین جهت، تقریبا می توان گفت که بسیاری از کانال ها را نمی توان به عایق تجهیز کرد و این اصلا مسئله خوبی نیست زیرا کانال ها برای سالم ماندن، نیاز به وجود عایق در ساختار خود دارند.

از دیگر مزایای لوله خرطومی برزنتی ابزارخان می توان به این موارد اشاره کرد: دوست دار محیط زیست، دارا بودن استانداردهای کیفی و فنی لازم، مقاوم در برابر مواد اسیدی و خورنده، مقاوم در برابر نفوذ و ورود حشرات موذی و آسیب رسان و…

لوله هوای خرطومی برزنتی

لوازم جانبی لوله خرطومی برزنتی

همان طور که گفته شد، از لوله خرطومی برزنتی ابزارخان در پروژه های مختلفی استفاده می شود. هنگامی که این لوله خرطومی هوا در یک سیستم مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است نیاز به استفاده از قطعات کمکی و لوازم جانبی داشته باشد تا به کمک آن ها پروژه را به اتمام برساند. این قطعات شامل بست ها، ساپورت ها، رابط، دریچه، دمپر، کلمپ، تبدیل، تبدیل چهارگوش به گرد، تبدیل گرد به گرد، زانویی در زوایای مختلف، زانو تبدیل، سه راهی در زوایای مختلف، چهار راهی، شلواره ها، سه راه شلواره، چهار راه شلواره، کلاهک و… است که هر یک از این قطعات بر حسب نیاز در ابعاد و تعداد و با ویژگی های مخصوصی تهیه می شوند تا در سیستم به کمک کانال بیایند. این قطعات با کیفیت بسیار بالایی کاملا مشابه کیفیت کانال خرطومی تولید می شوند و به همین دلیل از دوام و پایداری بسیار بالایی برخوردار هستند و مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. حتی می توان قطعاتی را به صورت سفارشی و مخصوص هر پروژه تولید کرد.

با توجه به تمامی مزایا و ویژگی های فراوانی که برای لوله خرطومی برزنتی ابزارخان گفته شد، شاید شما هم تصمیم گرفته باشید که از این به بعد این کانال را جایگزین کانال های خود کنید. سایر کانال ها مشکلاتی را پدید می آورند که در واقع لوله خرطومی برزنتی نه تنها این مشکلات را برطرف می کند، بلکه با ویژگی های مثبت و مزایایی که دارا است، نکات مثبت و فواید بیشتری را به پروژه اضافه می کند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4 / 5. 4

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی