خانهمقالاتلوله خرطومی استیل

لوله خرطومی استیل

لوله خرطومی استیل

لوله خرطومی استیل یکی از انواع لوله خرطومی هوا است که از جنس استیل تولید می گردد.

لوله خرطومی استیل چند لایه را شامل می گردد. لایه داخلی از جنس استنلس استیل بوده و لایه خارجی از جنس فولاد ضد زنگ می باشد و این لایه ها در کنار یکدیگر به طور کلی ساختار لوله خرطومی استیل را به وجود می آورند.

لوله خرطومی استیل را می توان در سایزهای متنوعی از 41 اینچ گرفته تا 20 اینچ تولید نمود و این تنوع سایزی بالا موجب استفاده گسترده از این لوله خرطومی شده است اما میزان متراژ آن ثابت بوده و تنها در طول های 10 متری قابل تولید می باشد.

لوله خرطومی استیل در بازه دمایی 20- تا 500+ درجه سانتی گراد مقاوم بوده و می تواند به فعالیت خود ادامه دهد این میزان مقدار بالای دمایی را نیز شامل شده و با خاطری آسوده می توان از لوله خرطومی استیل در دماهای بالا هم قابلیت تحمل دما داشته و آسانی می توان از آن در دماهای بسیار بالا هم استفاده نمود. درواقع کاربری اصلی و عمومی آن استفاده در دماهای بالا، حمل هوای داغ و یا مواد با حرارت بالا می باشد.

لوله خرطومی استیل به دلیل ساختاری که دارد بسیار مقاوم و مستحکم بوده و در برابر خورندگی، پوسیدگی، زنگ زدگی، فشار، فرسایش، ورود و نفوذ رطوبت، حرارت بالا، نفوذ حشرات موذی و مزاحم، برخی مواد شیمیایی و اسیدی، اشعه خورشید و… کاملا از خود مقاومت نشان داده و در برابر این عوامل دچار آسیب و صدمه نمی گردد به همین دلیل طول عمر آن نیز بسیار بالا رفته و در هر پروژه و هر کاربری می توان در طی زمان بیشتری از لوله خرطومی استیل استفاده نمود و به دلیل مقاومت بسیار مناسبی که از خود نشان می دهد در طول عمر خود نیاز به تعویض قطعات و یا تعمیرات و نگهداری خاصی پیدا نمی کند.

از لوله خرطومی استیل در مصارف و کاربری های متعددی می توان استفاده نمود. برای مثال در انتقال هوا، انواع گازهای صنعتی و سمی، دود و حتی مایعاتی نظیر روغن، آب، مایعات نفتی و… اما باید توجه نمود که به هنگام حمل مواد شیمیایی بسیار مهم تا لوله خرطومی استیل به ویژگی هایی تجهیز گردد تا در برابر این گونه از مواد شیمایی دچار پوسیدگی، خورندگی و… نگشته و بتواند به درستی به فعالیت خود ادامه دهد.

لوله خرطومی استیل را می توان به روکش ضد زنگ نیز تجهیز نمود در برابر زنگ زدگی نیز بسیار از خود مقاومت نشان داده و به سادگی بتوان در محیط های مرطوب و فضای باز هم از آن استفاده نمود بدون آن که کوچکترین آسیبی به آن وارد گردد.

لوله خرطومی استیل در عین حالی که از استواری و مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و کاملا آسیب ناپذیر است، به علت ساختار آن از انعطاف پذیری بسیار مناسبی بهره مند بوده و به آسانی به هر شکل و حالتی در می آید و این حالت پذیری به استفاده گسترده از آن کمک فراوانی نیز نموده است چرا که به علت انعطاف پذیری بالا به آسانی به هر شکل و حالتی در آمده و در هر فضایی اعم از صعب العبور و دشوار مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومی استیل درست است که ساختار مستحکم و مقاومی دارد اما وزن بالایی هم نداشته و بسیار سبک و کم وزن می باشد به همین علت در هنگام جابه جایی دچار مشکل نمی گردد و به آسانی می توان تعداد زیادی از آن ها را جا به جا و حمل نمود.

راه اندازی لوله خرطومی استیل در هر پروژه ای عمل دشواری نبوده و به کمک تعدادی قطعات کمکی محدود و سبک و در تعداد کم می توان آن را د محل مورد نظر نصب نمود و حتی نیاز به نیروهای انسانی فراوانی هم نیست چرا که وزن پایینی داشته، دارای ساختاری ساده نیز بوده و سرعت احرای آن هم بالا می باشد و تنها اشخاص معمولی تنها با داشتن تجربه و علم کافی در زمینه اجرای لوله خرطومی استیل می توانند آن را در پروژه ای به سادگی نصب نماید. اما باید به این امر کاملا توجه نمود که نصب و اجرای نادرست موجب آسیب رساندن به کانال خرطومی شده و کل سیستم مورد نظر را نیز مختل می نماید.

اما در میان انواع کانال هایی که در بازار صنعت و تهویه موجود می باشد، لوله خرطومی استیل به علت خواص و ویژگی های منحصر به فردی که دارد نسبت به سایر کانال ها دارای برتری هایی بوده و حتی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای آن کانال ها باشد به گونه ای که در بسیاری از پروژه های مختلف و کاربری های متنوع استفاده از لوله خرطومی استیل کاملا پیشنهاد می گردد چرا که علاوه بر ویژگی ها منحصر به فردی که دارد، در زمینه های گوناگون نظیر زمان، هزینه ها، انرژی و… کاملا صرفه جویی نموده و استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 1 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی