خانهمقالاتلوله خرطومی ابزارخان

لوله خرطومی ابزارخان

لوله خرطومی

لوله خرطومی ابزارخان از مطرح ترین و پر طرفدارترین کانال های انتقال هوا، ذرات و مایعات در کاربری های مختلف است. این کانال خرطومی از خصوصیات و ویژگی های بسیار کاربردی و مفیدی بهره برده است که آن را از سایر کانال ها و لوله های موجود متمایز کرده است. اگر می خواهید با این کانال و ویژگی های منحصر به فردش بیشتر آشنا شوید، ادامه این مطلب را همراه ما باشید.

لوله خرطومی چگونه تولید می شود؟

لوله خرطومی ابزارخان را می توان با متریال های مختلفی و برای کاربری های متنوعی تولید کرد. زیرا هر نوع کاربری و انتقال مواد نیازمند تمهیدات و ویژگی هایی است که باید در کانال به هنگام تولید تعبیه شود. به طور مثال، اگر قرار است مواد شیمیایی از داخل لوله عبور کند، به گونه باید ساخته شود که این مواد شیمیایی و اسیدی، هیچ گونه آسیبی را به ساختار کانال وارد نکنند.

برای تولید لوله خرطومی ابزارخان ابتدا ورقه‌ ها از جنس مورد نظر به کمک مفتول های فلزی در هم تنیده شده و ساختاری مارپیچ با مقطع دایره ای را تشکیل می دهند که بسیار مستحکم و مقاوم است.

مقاومت و پایداری لوله خرطومی ابزارخان

لوله خرطومی ابزارخان با مقاومت بسیار بالایی تولید می شود به گونه ای که در برابر بسیاری از مواد شیمیایی و کلیه مواد غیر طبیعی نظیر مواد اسیدی، بازی، گازهای سمی، نفت، بنزین، گازوئیل و… مقاوم بوده و هرگز دچار آسیب و مشکلی نمی شود و از طرفی در برابر عوامل محیطی و طبیعی هم بسیار مقاوم است. عوامل نظیر تغییرات اقلیمی و آب و هوایی. اما اگر نیاز است تا از کانالی به صورت مداوم در فضای بیرون و مثلا در معرف تابش مستقیم آفتاب استفاده شود، می توان از کانال آلومینیومی که در برابر تابش خورشید بسیار مقاوم است استفاده کرد و با خاطری آسوده این اطمینان را حاصل کرد که هیچ گونه آسیبی به کانال وارد نمی شود.

از جانب دیگری، لوله خرطومی ابزارخان در برابر عواملی که در محیط ممکن است به کانال وارد شود نظیر فشارهای جانبی وارده، ضربه، کشش، ساییدگی، پوسیدگی، فرسودگی و… هم کاملا مقاوم است و هیچ آسیبی به کانال وارد نمی شود. این خصوصیت یک ویژگی بسیار مهم و منحصر به فرد محسوب می شود زیرا هنگامی که کانال در برابر عوامل آسیب رسان از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد، در نتیجه در طول استفاده نیازه به تعویض نخواهد داشت و در نهایت برای استفاده طولانی مدت قابل استفاده خواهد بود. در این شرایط هم هزینه ها صرفه جویی کرده و هم در مصرف انرژی و زمان تا میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهد کرد.

برای کانال هایی که از کیفیت پایینی برخوردار هستند، این مسئله کاملا برعکس است زیرا به دلیل کیفیت پایین، به سرعت در برابر عوامل گوناگون دچار مشکل شده و نیاز به تعویض آن ها وجود خواهد داشت در نتیجه هزینه های اضافه تری باید صرف کرد تا این کانال را تعویض کرد و از طرفی زمان و انرژی زیادی هم تلف می شود.

لوله خرطومي PVC

فلکسیبلیتی بالا

لوله خرطومی ابزارخان از فلکسیبلیتی و انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. به این معنی که به سادگی و تنها به کمک نیروی دست خم و راست شده و به هر شکل و حالتی قابل تبدیل است. از این ویژگی استفاده های فراوانی در موقعیت‌ های مختلف می توان برد. به طور مثال خاصیت انعطاف پذیری موجب شده است که بتوان کانال را به راحتی به اشکال مختلف تبدیل کرد. خصوصا در پروژه هایی که محدودیت هایی جهت استفاده از کانال وجود دارد. به طور مثال محل عبور کانال موانعی دارد و به طور معمول یک کانال صلب قادر به عبور از داخل آن نیست. در این شرایط لوله خرطومی ابزارخان با خصوصیت حالت پذیری خود، به شکل و حالت فضا درآمده و در نهایت در فضای مذکور به سادگی جای می گیرد.

از دیگر نتایج خاصیت انعطاف پذیری این کانال این است که به سادگی فشرده می شود و در نتیجه فضای بسیار کمی را اشغال می کند. این ویژگی برای فضاهایی که قصد قرار دادن تعداد بالایی کانال وجود داشته باشد، بسیار کارآمد است. به طور مثال به هنگام حمل کانال، در این شرایط می توان تعداد بالایی از لوله خرطومی ابزارخان را حمل کرد یا به هنگام انبار کردن می توان تعداد بسیار بالایی از این کانال را در فضا انبار کرد. این در حالی است که این ویژگی برای کانال های صلب به هیچ وجه وجود نداشته و فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند. بنابراین خاصیت انعطاف پذیری یک ویژگی بسیار پر اهمیت است.

سرعت بالا در تولید و اجرا

سرعت تولید و اجرای لوله خرطومی ابزارخان بسیار بالاست به این دلیل که در واقع این دسته از کانال ها ساختاری پیچیده ندارند و از همین جهت می توان آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن تولید کرد و حتی هم زمان می توان تعداد بسیار بالایی از این لوله خرطومی هوا را تولید کرد. از طرفی همان طور که گفته شد، ساختار ساده ای دارد. بنابراین اجرای و نصب آن هم در محل پروژه با سختی همراه نخواهد بود. هم در طی زمان بسیار کوتاهی می توان این کانال را در محل نصب کرد و هم نیاز به نیروی نصاب زیادی وجود نداشته و در نتیجه در هزینه های ناشی از استخدام نیرو تا میزان بالایی صرفه جویی می شود. بنابراین این کانال تا میزان چشمگیری در زمان صرفه جویی می کند

وزن سبک و پایین لوله خرطومی ابزارخان

لوله خرطومی ابزارخان از وزن بسیار سبک و پایینی برخوردا است و علت آن هم استفاده از متریال سبک و کم وزن در تولید کانال است که موجب شده است تا وزن کلی کانال سبک باشد. در نتیجه حمل آن بسیار آسان و سریع انجام می شود و از طرفی به دلیل وزن سبک، نصب و راه اندازی آن هم به سادگی قابل انجام است.

لوله خرطومی cnc

قیمت لوله خرطومی ابزارخان

قیمت این کانال بالا نیست. در واقه هزینه هایی که در جهت تولید و تهیه این کانال صرف می شوند، نسبت به کیفیت و دوام بسیار بالای کانال، کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است. از طرفی هزینه های راه اندازی آن هم بالا نیست و به طور کلی به دلیل مقاومت و دوام بسیار بالا، وزن سبک و ساختار ساده، هزینه های جانبی هم عملا حذف شده اند. به همین علت می توان گفت که هزینه هایی صرف شده برای این کانال بسیار مناسب و معقول هستند و به همین علت این کانال را تبدیل به یک کانال کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی تبدیل کرده است.

امکان عایق پذیری

یک امکان منحصر به فرد برای این کانال وجود دارد و آن هم امکان تجهیز کردن کانال به عایق به هنگام تولید است. وجود عایق برای کانال بسیار لازم و ضروری است و به طرز چشمگیری از کانال در برابر عوامل محیطی و بسیاری از عوامل دیگر حفاظت می کند. از این جهت وجود عایق در کانال موجب بالا رفتن دوام و همچنین کیفیت کانال به میزان قابل توجه خواهد شد.

این امکان خصوصیتی منحصر به فرد که برای دیگر کانال ها امکان پذیر نیست. هیچ نوع کانال دیگری را نمی توان به هنگام تولید به عایق تجهیز کرد و از طرفی، بسیاری از کانال ها پس از تولید یا امکان مجهز شدن به عایق را ندارند یا این کار برای آن ها به قدری دشوار است که تقریبا از آن صرف نظر می شود.  بنابراین این خصوصیت یک ویژگی بسیار مهم و مختص کانال خرطومی محسوب می شود.

یکی از معروف ترین و بهترین کانال های خرطومی مجهز به عایق، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری است که در واقع یک پکیج بسیار کامل محسوب می شود زیرا هم کانال فلکسیبل است که از مرغوب ترین متریال ها برای ساخت آن استفاده شده و ساختار بسیار ویژه ای دارد و هم از عایق الاستومری که از بهترین انواع عایق های کانال موجود در بازار است استفاده شده و در نهایت یک کانال بسیار خاص و ویژه را به وجود آورده است که در بسیاری از کاربری ها و پروژه ها قابل استفاده است.

لوله خرطومي پلي اورتان

کاربری کانال خرطومی در پروژه ها

از کانال خرطومی تقریبا در تمامی پروژه ها، فضاها و کاربری ها می توان استفاده کرد زیرا در هر سایز، هر متراژ و هر متریالی بر حسب نیاز و کاربری قابل تولید است و برای آن محدودیتی وجود ندارد. بنابراین از فضاهایی با متراژهای بالا گرفته تا فضاهایی با متراژ بسیار پایین و کاربری ها و فضاهای متفاوت و ویژه، همگی می توان از کانال خرطومی استفاده کرد. بدون هیچ گونه محدودیتی.

با توجه به مواردی که برای لوله خرطومی ابزارخان گفته شد، می توان به این نتیجه گیری دست پیدا کرد که این کانال نسبت به کانال های مشابه خود در بازار، از برتری ها و مزیت های چشمگیری برخوردار است که موجب شده است تا افراد به استفاده از این کانال روی آورده و به طور گسترده قصد جایگزینی این کانال را برای سایر کانال ها داشته باشند. در واقع اصلا دور از ذهن نیست که رفته رفته این نوع کانال به طور کامل جایگزین دیگر کانال های موجود در بازار شود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی