خانهمقالاتلوله خرطومي كاه

لوله خرطومي كاه

لوله خرطومي كاه

لوله خرطومي كاه (Straw Flexible Duct) یک نوع لوله کاملا منعطف و حالت پذیر است که همانند لوله خرطومی هوا جهت انتقال کاه در اراضی پرورش دام و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومي كاه از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که به علت دارا بودن این ویژگی، به سادگی به هر شکل و حالتی در آمده و می تواند در آن حالت ثابت باقی بماند و یا فشرده و باز گردد.

عملکرد لوله خرطومي كاه بدین صورت است که کاه و سایر ذرات را با قدرت بسیار زیاد مکش نموده و آن ها را به نقطه مد نظر دیگری منتقل می نماید. بدین ترتیب این خاصیت انعطاف پذیری در این لوله موجب می گردد تا ذرات کاه در مسیر خود به سادگی عبور نمایند.

لوله خرطومي كاه عموما از جنس پی وی سی شفاف تولید می گردد و ذرات به هنگام عبور از داخل لوله به آسانی قابل رویت می باشند. از طرفی پی وی سی یک ماده بسیار مقاوم و مستحکم می باشد در طول عملکرد خود در برابر عواملی همچون ضربه، فشار، کشش، فرسایش و… از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد.

ساختار لوله خرطومي كاه بدین صورت است که ورقه های پی وی سی به صورت لایه های مدور بر روی یکدیگر قرار گرفته و به کمک مفتول های فنری فلزی نیز در جای خود محکم قرار می گیرند و بدین ترتیب ساختار یکپارچه و مقاومی را به وجود می آورد.

همچنین به علت وجود ساختار یکپارچه و بدون درز و شکاف لوله خرطومي كاه، مانع از ورود و نفوذ ذرات آسیب رسان به داخل لوله خرطومی می گردد بنابراین بدین ترتیب این لوله خرطومی دچار هیچ گونه آسیب و صدمه ای نشده و در طول کارکرد خود به ندرت نیاز به تعمیرات و نگهداری پیدا می کند. همچنین مقاومت بالای این لوله خرطومی موجب بالاتر رفتن عمر خود لوله و هم سیستمی می گردد که این نوع لوله خرطومی در آن استفاده می گردد.

لوله خرطومي كاه دارای وزن بسیار سبکی می باشد و به همین علت وزن سبک به سادگی عمل جا به جایی و حمل آن صورت می گیرد. به طور کلی لوله خرطومي كاه از ساختار بسیار ساده و غیر پیچیده ای برخوردار می باشد. به همین علت است که به سادگی می توان آن را در محل مورد نظر نصب و اجرا نمود. درواقع نیاز به نیروهای متخصص و حرفه ای نبوده و تنها اشخاص با تجربه کافی در این زمینه، با رعایت نکات فنی، اجرایی و ایمنی مورد نیاز می توانند این لوله خرطومی را به سادگی نصب و اجرا نمایند.

اما در نظر گرفتن این نکته الزامی است که باید اجرا و نصب لوله خرطومي كاه کاملا به دقت انجام پذیرد تا موجب کاهش کیفیت لوله خرطومی نگردد.

لوله خرطومي كاه را می توان در سایزهای مختلفی متناسب با نیاز و شرایط پروژه تولید نمود اما عموما در متراژ های 6 متری قابل تولید و عرضه می باشند و اگر نیاز به استفاده از متراژ پایین تر این نوع لوله خرطومی باشد، می توان به سادگی و به کمک ابزارهای بسیار ساده این لوله خرطومی را برش زده و به قطعات کوچکتر تقسیم بندی نموده و سپس مورد استفاده قرار داد.

لوله خرطومي كاه دارای سرعت تولید بسیار بالایی می باشد و در طی زمان بسیار کوتاه می توان تعداد بسیار بالایی از این لوله خرطومی را تولید نمود و به همین طریق در زمان تا حد فراوانی صرفه جویی نمود.

همچنین پیش تر نیز گفته شد که لوله خرطومي كاه عاری از هرگونه درز و شکاف و حفره ای می باشد به همین دلیل نیز هنگامی که مواد از داخل آن عبور می نمایند به بیرون از لوله خرطومی نشت پیدا نمی کنند و بدین ترتیب تا حد فراوانی موجب صرفه جویی در انرژی می گردند.

همچنین صاف و یکدست بودن سطح داخلی لوله خرطومي كاه موجب شده است تا مواد به هنگام عبور از داخل لوله خرطومی به هیچ مانعی برخورد نکرده و در جایی گیر و توقف پیدا نکنند و بدین ترتیب به صورت روان و به سادگی هرچه تمام تر و به سرعت به محل مورد نظر منتقل شده و جا به جا گردد.

از طرفی هزینه هایی که در جهت تولید و ساخت لوله خرطومي كاه مصرف می گردد شامل هزینه های بسیار پایین می باشد و بدین صورت لوله خرطومي كاه در هزینه های نهایی و جاری پروژه تا میزان زیادی صرفه جویی می نماید.

بدین ترتیب می توان گفت که لوله خرطومي كاه کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی در زمینه هزینه ها، انرژی و زمان می باشد. به همین علت است که نه تنها جهت جابه جایی و حمل کاه بلکه جهت انتقال و جا به جایی سایر مواد نیز استفاده از لوله خرطومي كاه کاملا پیشنهاد می گردد چرا که به علت ویژگی های ساختاری و مزایای فراوانی که نسبت به سایر کانال های هوا دارد، موجب پر طرفدار شدن استقاده از آن شده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی