خانهفروشگاهلوله خرطومی هوالوله خرطومي سيليس

لوله خرطومي سيليس

لوله خرطومي سيليس از انواع بسیار پر کاربرد لوله خرطومی هوا به شمار می رود و درواقع لوله خرطومی است که از جنس سیلیس تهیه شده است.

لوله خرطومي سيليس (Silica Flexible Duct) دارای تنوع بسیار گسترده ای از انواع سایزهای گوناگون است چرا که باید بدین صورت باشد تا در کاربری های مختلف که نیاز به سایزهای متنوع این لوله است مورد استفاده قرار گیرد.

لوله خرطومي سيليس را در واقع می توان از جنس متریال های دیگری همچون گالوانیزه و استیل هم تولید نمود و بدین صورت برای فضاهایی با شرایط متفاوت استفاده از هریک از این متریال ها متناسب با آن شرایط مناسب می باشد.

لوله خرطومي سيليس به گونه ای طراحی شده است که کاملا مناسب استفاده در فضاهایی با حرارت بسیار بالا می باشد درواقع قادر به تحمل حرارت تا دمای 500+ درجه سانتی گراد بوده و در این بازه دمایی تحت هیچ عنوان دچار آتش سوزی و یا پارگی و سایر آسیب های ناشی از حرارت بالا نمی گردد به همین دلیل می توان با خیالی آسوده در فضای که احتمال خطر آتش سوزی و یا حرارت بالا است از لوله خرطومي سيليس استفاده نمود.

درواقع سیلیس بکار رفته در ساختار لوله خرطومي سيليس موجب افزایش هرچه بیشتر مقاومت آن در برابر بسیاری از عوامل مزاحم شیمیایی و طبیعی می گردد. به همین علت به راحتی می توان از آن در شرایط جوی و آب و هوایی مختلف استفاده نمود بدون آن که هیچ آسیبی به لوله خرطومی وارد گردد و درواقع لوله خرطومي سيليس در برابر انواع ضربه، فشار، کشش و… هم بسیار مقاوم بوده و دچار آسیب و خرابی نمی گردد. بدین ترتیب می توان گفت که از طول عمر بسیار بالایی برخوردار است.

درواقع لوله خرطومي سيليس از مقاومت فشاری 1250 نیوتون، مقاومت ضربه ای 2 کیلوگرم از ارتفاع 100 متر و مقاومت کششی 100 نیوتون برخوردار می باشد و این امر نشان از مقاومت بسیار بالای این لوله خرطومی در برابر عوامل و موارد گوناگون و متعددی می باشد.

لوله خرطومي سيليس دارای انعطاف پذیری بسیار خوبی است و درواقع انعطاف پذیری آن به سه دسته کم، متوسط و بالا تقسیم بندی می گردد و در شرایط مختلف می توان این لوله خرطومی را به هریک از مقادیر میزان انعطاف پذیری تجهیز نمود و از خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالا و خوب آن بهره جست.

گستره استفاده از لوله خرطومي سيليس بسیار عظیم می باشد و درواقع هیچ گونه محدودیتی در انواع کاربری های استفاده از آن وجود ندارد بدین صورت که از لوله خرطومي سيليس می توان جهت انتقال هوا،انواع گاز ها، مایعات، روغن، مواد جامد و نیمه جامد، هوای سرد و گرم، نیرو های مکنده و دمنده و… استفاده نمود. این ویژگی بسیار خوب این لوله یعنی همان چندین جانبه و چندین کاربره بودن آن باعث شده است تا در اکثر پروژه ها و کاربری ها تقاضای استفاده از لوله خرطومي سيليس بسیار بالا باشد چرا که هیچ یک از انواع دیگر کانال ها و لوله دارای همه خصوصیاتی که رای این لوله خرطومی گفته شد نیستند و به همین علت نمی توان به کرات از آن استفاده نمود.

لوله خرطومي سيليس در برابر نفوذ گرد و غبار، خورندگی و ساییدگی، پارگی، نفذ مواد شیمیایی و اسیدی، نفوذ رطوبت و حرارت، هوابندی و … بسیار مقاومت و مستحکم بوده و مانع آسیب رسیدن به کانال توسط هریک از این موارد ذکر شده می گردد.

نوع نخ دار این لوله خرطومی بیشتر مناسب استفاده در فضاهایی است که احتمال وجود و نفوذ گرد و غبار بالا باشد و در این شرایط می توان به آسانی مانع از نفوذ آن ها شد.

از سایر کاربری های گسترده لوله خرطومي سيليس می توان به موارد رو به رو اشاره نمود: جذب لرزش ها و انبساط ها در سیستم های اگزوز، جمع آوری و خروج ذراتی که در هوا معلق هستند در فضاهای گوناگون و خصوصا در محیط های کاری و اداری، محافظت از لوله های هیدرولیک و پنوماتیک، لوله های کابل برق و فشار قوی و مخابرات، نیروهای دمنده و مکنده، هوای گرم و سرد، خودرو های سنگین سواری و…

لوله خرطومي سيليس به سرعت قابل تولید است و درواقع به یمن وجود ماشین آلات حرفه ای و دقیق می توان در مدت بسیار کوتاهی تعداد بسیار زیادی از لوله خرطومي سيليس را با کیفیت و دقت فوق العاده بالا تولید نمود و این سرعت بسیار بالا در انجام پروژه موجب صفه جویی بسیار چشمگیری در زمان و وقت شده است.

بدین ترتیب لوله خرطومي سيليس یک لوله خرطومی صد در صد مقرون به صرفه چه از نظر زمانی، چه از لحاظ هزینه ای و چه از لحاظ قیمتی می باشد و درواقع علت پر طرفدار بودن آن دقیقا همین مورد است که روز به روز تعداد بسیار بیشتری را به سمت خود جذب نموده و موجب استفاده هرچه بیشتر و گسترده تر از این نوع لوله خرطومی پر کاربرد شده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله خرطومي سيليس”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی