خانهمقالاتلوله خرطومي انتقال كاه

لوله خرطومي انتقال كاه

لوله خرطومي انتقال كاه

لوله خرطومي انتقال كاه جهت جا به جایی و منتقل نمودن کاه و سایر مواد ریز دیگراز نقطه ای به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومي انتقال كاه عموما از جنس پی وی سی بسیار مقاوم تشکیل می گردد بدین صورت که ورقه های پی وی سی که عموما پی وی سی شفاف هستند به کمک مفتول های فلزی فنری در هم تنیده شده و ساختار لوله خرطومی با مقطع دایره ای را تشکیل می دهند.

لوله خرطومي انتقال كاه را می توان از جنس پی یو شفاف نیز تولید نمود و در واقع انتخاب نوع متریال وابسته به نیاز مشتری و شرایط محیطی و جوی پروژه می باشد.

لوله خرطومي انتقال كاه (Straw Transfer Flexible Duct) به دلیلی آنکه از جنس پی وی سی بسیارمقاوم ساخته می شود لایه خارجی آن دارای ساختاری کاملا یکدست، یکپارچه و مقاوم می باشد و بدین ترتیب مانع از نفوذ هر گونه عامل خارجی آسیب رسان به داخل لوله می گردد. عواملی نظیر رطوبت، حرارت، شرایط نامساعد آب و هوایی، انواع حشرات، باکتری ها، مواد شیمیایی و اسیدی و سایر عوامل آسیب رسان.

سطح داخلی لوله خرطومي انتقال كاه نیز مانند سطح خارجی آن هم کاملا عاری از هرگونه درز و شکاف بوده و کاملا صاف و یکدست می باشد و درواقع به همین علت صاف بودن و بدون درز و شکاف بودن، مواد به هنگام عبور از داخل لوله خرطومي انتقال كاه، از درز و شکاف های احتمالی به بیرون درز نکرده و مانع از هدر رفتن و اتلاف انرژی می گردد از طرفی به علت صافی سطح داخلی، بدون گیر کردن به مانعی و یا برخورد به مانعی به سادگی عبور نموده و از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می گردد.

همچنین حسن دیگر صاف بودن سطح داخلی لوله خرطومي انتقال كاه این است که هیچ گرد و غباری داخل آن تجمع نمی گردد بنابراین نیاز به تمیزکاری خاصی پیدا نمی کند.

لوله خرطومي انتقال كاه دارای ساختاری کاملا ساده و غیر پیچیده می باشد و درواقع به همین علت است که دارای وزن بسیار کمی بوده و بسیار سبک می باشد. همین امر موجب شده است که جابه جایی و حمل آن به سادگی و در طی زمان بسیار کوتاهی انجام بپذیرد.

ساختار ساده لوله خرطومي انتقال كاه موجب شده است که نصب و راه اندازی آن نیز به سادگی هرچه تمام تر و به سرعت صورت بپذیرد و درواقع جهت نصب لوله خرطومي انتقال كاه در هر شرایط و هر کاربری نیاز به اشخاص متخصص در این زمینه نیست و تنها یک فرد با تجربه و آگاهی کافی در این زمینه می تواند این لوله خرطومی را در محل مورد نظر نصب و اجرا نماید اما موردی که کاملا حائذ اهمیت می باشد توجه به امر نصب و اجرای دقیق و اصولی آن است که موجب بالاتر بردن هرچه بیشتر و بهتر کیفیت خود لوله خرطومی و در نهایت سیستمی می گردد که این لوله خرطومی در آن نصب و اجرا می شود.

این در حالی است که اگر لوله خرطومي انتقال كاه به طور صحیح و دقیق در محل مورد نظر اجرا نشود پیامد های ناگواری را با خود به همراه خواهد داشت که موجب اختلال در سیستم مورد نظر شده و مانع از ادامه فعالیت آن می گردد و در نهایت تا میزان چشمگیری از طول عمر آن نیز می کاهد.

لوله خرطومي انتقال كاه را می توان در سایزهای متنوعی تولید نمود اما متراژ تولیدی آن مقداری ثابت و برابر با 6 متر می باشد.

این تنوع سایزی در لوله خرطومي انتقال كاه موجب تنوع بسیار بالای استفاده از آن در کاربری ها و شرایط گوناگون شده است.

با توجه به این تنوع سایز و متریال برای لوله خرطومي انتقال كاه، قیمت آن هم متنوع بوده و نمی توان یک قیمت مشخص و ثابت برای آن بیان نمود اما به طور کلی قیمت این نوع از لوله خرطومی بسیار پایین بوده و تا میزان زیادی موجب کاهش هزینه ها و صرفه جویی در هزینه های پروژه می گردد.

این نوع لوله خرطومي انتقال كاه تنها جهت انتقال کاه مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه سایر مصارف آن جهت انتقال خرده ها و ذرات ریز در کارخانه های سنگ و شیشه و سرامیک، کارخانه های چوب و سایر کارخانه ها و کارگاه ها می باشد و علاوه بر انتقال ذرات و مواد، جهت انتقال انواع مایعات، گازها و هوا در سیستم های تهویه مطبوع و سرمایش گرمایش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

درواقع به علت تنوع بالای استفاده از لوله خرطومي انتقال كاه، موجب شده است تا این لوله خرطومی تبدیل به لوله خرطومیبسیار پر طرفدار و پر کاربرد گردد و درواقع به علت مزایای فراوانی که این نوع لوله خرطومی دارد، جایگزین بسیار مناسبی برای سایر انواع لوله ها و کانال های هوا نیز به شمار می رود چرا که بسیاری از سایر انواع لوله خرطومی هوا مشکلاتی را پدید می آورند که لوله خرطومي انتقال كاه به هیچ وجه دارای این مشکلات نمی باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی