خانهمقالاتقیمت کانال کشی اسپیرال

قیمت کانال کشی اسپیرال

قیمت کانال کشی اسپیرال

کانال کشی اسپیرال در سیستم های تهویه و انتقال هوا بسیار پر طرفدار است و در پروژه های مختلف انجام می شود. قیمت کانال کشی اسپیرال به عوامل مختلفی وابسته است. عواملی مانند شرایط پروژه، نوع پروژه، متراژ محل پروژه، متراژ کانال، سایز دهانه کانال، تعداد و نوع قطعات جانبی و…

کانال اسپیرال چه کاربردی دارد؟

کانال اسپیرال نوعی کانال انتقال هوا است که طی عملیات خاصی در مقطع دایره ای شکل تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. به طور عمده از کانال اسپیرال در انواع مختلف سیستم های انتقال هوا استفاده می شود. در واقع جهت استفاده از این کانال در فضاها و کاربری های مختلف هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های منحصر به فرد این کانال و همچنین قیمت کانال کشی اسپیرال می پردازیم.

خصوصیات و ویژگی های کانال اسپیرال کدام است؟

خصوصیات و ویژگی های کانال اسپیرال شامل موارد بسیاری است.

استحکام و دوام بالا

کانال اسپیرال از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. در برابر عواملی مثل فشارهای جانبی، ضربات وارده، فشردگی، کشش، ساییدگی، خراش و… بسیار مقاوم بوده و هرگز دچار آسیب و مشکل نمی شود. از طرفی در کارخانه به نوعی تولید می شود که به راحتی می توان از آن در فضای بیرون و محیط باز استفاده کرد زیرا در برابر عواملی همچون تابش خورشید، عوامل آب و هوایی مخرب نظیر برف، باران، گرما و سرما، حرارت و رطوبت بالا و… دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نمی شود. حتی در برابر مواد شیمیایی هم از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد بنابراین می توان با خاطری آسوده کانال اسپیرال را در معرض این مواد شیمایی قرار داد یا این مواد را از داخل کانال عبور داد. قیمت کانال کشی اسپیرال با وجود استحکام بالاتر در کانال اسپیرال متفاوت است.

هنگامی که کانال اسپیرال در کارخانه در حال تولید است، می توان آن را به ورقه های گالوانیزه مجهز کرد. ورقه گالوانیزه موجب استحکام و دوام بخشیدن به کانال می شود. در واقع از کانال در برابر تمامی عوامل مخرب و آسیب رسان حفاظت کرده و مانع از آسیب دیدن کانال می شود. ورقه گالوانیزه بر حسب نیاز در ضخامت های مختلفی تولید شده و در کانال اسپیرال گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرد.  قیمت کانال کشی اسپیرال در ضخامت های ورق گوناگون متنوع است.

استحکام بالای این کانال موجب شده است که دوام و طول عمر بسیار بالایی داشته باشد و در نتیجه در طول استفاده به سرعت خراب نشده و نیاز به تهیه کانال دیگری نباشد. بنابراین هرچند اگر قیمت کانال کشی اسپیرال نسبت به کانال های دیگر کمی بالاتر باشد اما این هزینه یک بار انجام شده و برای مدت زمان بسیار طولانی و به صورت مادام العمر می توان از این کانال استفاده کرد. این در حالی است که درمورد کانال های بی کیفیت شاید شما در ابتدا هزینه کمی را صرف تهیه کانال کنید اما از آن جایی که در اثر کوچکترین عوامل دچار آسیب و مشکل می شوند، شما باید هزینه اضافه تری را بابت تعمیر یا تهیه کانال جدید صرف کنید. بنابراین قیمت کانال کشی اسپیرال نسبت به سایر کانال های موجود در بازار کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است.

قیمت کانال کشی اسپیرال

همان طور که پیش تر هم اشاره شد، قیمت کانال کشی اسپیرال به عوامل بسیار متنوعی وابسته است و نمی توان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت اما به طور کلی نسبت به کیفیتی که از کانال دریافت می شود از قیمت کاملا مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار است و شما می توانید با صرف هزینه ای مناسب کانال اسپیرال را تهیه کنید یا در پروژه مورد استفاده قرار دهید. زیرا هزینه های مربوط به اجرای این کانال هم بالا نیست.

این مسئله یک ویژگی بسیار مهم به شمار می رود زیرا مسئله هزینه ها برای مجریان پروژه از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل قیمت کانال کشی اسپیرال می تواند یک گزینه بسیار مهم و یکی از مهم ترین دلایل برتری این کانال نسبت به سایر کانال های موجود باشد.

ظاهر زیبای کانال اسپیرال

کانال اسپیرال در میان انواع کانال ها شاید بتوان گفت تنها کانالی است که از ظاهری زیبا و شکیل برخوردار است. در همین راستا بر خلاف سایر کانال ها که تلاش برای پنهان کردن آن ها وجود دارد، این کانال را می توان حتی به عنوان یک عنصر تزئینی در فضا و سقف برای کاربری های مختلف کار کرد. حتی می توان آن را به رنگ های مختلفی در آورد و طرح هایی روی آن پیاده کرد تا بیشتر جنبه تزئینی داشته باشد. در این شرایط قیمت کانال کشی اسپیرال وقتی که به عنوان عنصر تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد و روی ظاهر آن کار می شود، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشد.

این ویژگی در دیگر کانال ها وجود نداشته و در واقع ظاهر زیبای این کانال هم دلیل برتری و مزیت دیگری خواهد بود.

محاسبه کانال هوا

قطعات جانبی کانال اسپیرال

کانال اسپیرال به تنهایی ممکن است در بسیاری از پروژه ها قابل استفاده نباشد و در این شرایط نیاز است تا قطعات و لوازم جانبی به کمک این کانال بیایند. بنابراین علاوه بر قیمت کانال کشی اسپیرال، قیمت قطعات هم به کانال اضافه خواهند شد. این قطعات به صورت سفارشی هم قابل تولید هستند و در کیفیت بسیار بالا و همانند کیفیت خود کانال قابل تولید هستند. تعداد، نوع و ضخامت ورق کانال های تولیدی وابسته به پروژه بوده و کاملا بر حسب نیاز قابل تولید هستند.

در ادامه به معرفی تعدادی از این قطعات می پردازیم. قیمت کانال کشی اسپیرال با وجود قطعات جانبی و کمکی تغییر می‌ کند.

ساپورت ها به صورت سقفی و دیواری تولید می شوند و در واقع دو سر ابتدا و انتهای کانال را به دیوار یا سقف متصل می کنند. بست ها و کلمپ ها کانال را در جای خود محکم و استوار نگه داشته و مانع از شکم دادن کانال می شوند. رابط ها دو کانال هم سایز را به یکدیگر متصل می کنند و جهت اتصال کانال های غیر هم سایز و برای مثال اتصال کانال چهار گوش به گرد از تبدیل های گرد به گرد و تبدیل های چهارگوش به گرد استفاده می شود و دو سر کانال ها به راحتی به یکدیگر متصل می شوند. قیمت کانال کشی اسپیرال وابسته به قطعات مصرفی هم است. به این صورت که هرچه قطعات بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد، قیمت آن هم بالاتر می رود و برعکس.

زانویی ها برای اتصال کانال هایی هستند که با زوایای مختلف نسبت به یکدیگر قرار می گیرند و در زاویه هایی همچون زانو ۹۰ درجه، ۴۵ درجه، ۳۰ درجه، ۶۰ درجه و… قابل تولید هستند. زانو تبدیل ها، سه راهی ها، چهار راهی ها، سه راه شلواره ها، سه راه تبدیل ها، کلاهک ها و… همگی قطعاتی هستند که برحسب موقعیت برای کانال تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. دریچه ها در واقع قسمت نهایی پخش هوا در فضا بوده و به کمک دمپرها که به صورت دستی یا برقی تولید می شوند شدت و میزان هوای خارج شده از آن ها کنترل می شود.

قیمت کانال کشی اسپیرال نسبت به سایر کانال ها از آنجایی که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است، قیمت مناسبی است. کانال اسپیرال در میان انواع کانال های موجود جهت کانال کشی، از ویژگی هایی برخوردار است که جایگزین مناسبی به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی