خانهمقالاتعایق الاستومری ابزارخان

عایق الاستومری ابزارخان

عایق الاستومری

عایق الاستومری که امروزه همگی آن را به عنوان محبوب ترین نوع عایق در صنعت می شناسند مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده است. عایق الاستومری ابزارخان در نوع خود از جمله عایق هایی است که صاحبان صنایع با انتخاب آن کیفیت پروژه خود را تضمین می کنند. چرا که این نوع از عایق از جمله بهترین متریال به عنوان عایق حرارتی شناخته می شود.

با توجه به تغییر و تحولاتی که در قرن بیستم در صنعت تولید عایق رخ داد، عایق الاستومری با برخورداری از یک سری از ویژگی های منحصر به فرد، که به تفصیل به آن خواهیم پرداخت؛ به عنوان بهترین عایق مصرفی در صنعت شناخته شد.

عایق الاستومری ابزارخان نیز با برخورداری از همان ویژگی های منحصر به فرد، پاسخی مطلوب برای نیاز صنایع به یک عایق با کارایی بسیار بالا می باشد.

این خصیصه بسیار کاربردی و ارزشمند که عایق الاستومری را به یک عایق منحصر به فرد تبدیل می کند، همان خاصیت سلولی این عایق می باشد. در واقع در ساختار فیزیکی این عایق، سلول های کوچک با تراکم بسیار بالا به گونه ای در کنار هم قرار گرفته اند که مقاومت عایق الاستومری ابزارخان را در برابر رطوبت تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد.

در واقع همین خاصیت مقاوم بودن در برابر رطوبت بود که عایق های الاستومری را در بدو تولد به عنوان محبوب ترین نوع از عایق های مصرفی در انواع صنایع به جهانیان معرفی نمود.

خاصیت سلولی یا محفظه ای عایق الاستومری ابزارخان نه تنها موجب مقاومت بالای آن در برابر رطوبت می گردد؛ همچنین مقاومت آن را در برابر حرارت و دمای بالا نیز تضمین می نماید.

این ویژگی عایق الاستومری ابزارخان موجب می گردد تا این محصول همیشه بهترین متریال مصرفی در پروژه های لوله کشی، سیستم های تهویه مطبوع و یا حتی سیستم های خنک کننده باشد. چون در این گونه موارد مهم ترین عامل مقاومت در برابر رطوبت می باشد زیرا ذرات مایع همیشه رسانایی دمایی خوبی را دارند، بنابراین اگر این محصول در مقابل رطوبت زدگی پایدار نباشد، کارایی آن به شدت افت می کند و با اتلاف انرژی بسیار زیادی رو به رو خواهیم بود. خوشبختانه عایق الاستومری نه تنها در برابر رطوبت عملکرد عالی و منحصر به فردی دارد، بلکه از پیامد های ناشی از نفود رطوبت همچون کپک زدگی و … به خوبی جلوگیری به عمل می آورد.

عایق الاستومری ابزارخان چیست؟

عایق الاستومری در واقع متشکل از یک ترکیب الاستومریک می باشد. این ماده یک ترکیب شیمیایی تحت عنوان پلی وینیل کلراید (Polyvinyl chloride) یا (PVC) می باشد که در کنار یک ماده شیمیای دیگر که به تولید فوم (کف) کمک می کند، پایه اصلی و اساسی ترکیب را تشکیل می دهند. ماده دیگر این ترکیب منحصر به فرد همان لاستیک ساخته شده یا لاستیک مصنوعی با نام علمی ” مونومو اتیلن پروپیلین دین ” (Synthetic rubber blend, nitrile butadiene rubber / ethylene-propylene diene monomer) با نام اختصاری NBR یا EPDM می باشد.

در واقع این ترکیب شیمیایی الاستومریک و شرایط فیزیکی حاضر در طی تولید این عایق موجب ایجاد همان ساختار منحصر به فرد سلولی عایق الاستومری می گردد که می تواند آن را همواره به یک متریال درجه یک و انتخاب اول بدل نماید.

ایجاد این سلول های بسیار ریز در ساختار عایق الاستومری به این گونه می باشد که تمامی این مواد شیمایی به صورت یک ترکیب نهایی داخل کوره های بزرگی قرار داده می شوند تا با هم مخلوط گردند. طی فرآیند مخلوط شدن این ترکیبات دمای کوره به حدی می رسد که این مواد جامد به حالت کف (فوم) به درجه تولید حباب می رسند. و همین امر موجب به وجود آمدن محفطه های بسیار کوچک و ریز در ساختار عایق الاستومری ابزارخان می گردد.

عایق الاستومری

تولید عایق الاستومری ابزارخان

نکته بسیار مهم در حفظ این ساختار سلولی آن است که در مرحله بعد از ایجاد سلول ها یا همان محفظه ای کوچک در قالب ها می بایست دما را با دقت بسیار بالایی به نحوی کاهش داده تا کوچکترین خللی در ساختار سلولی عایق الاستومری ابزارخان ایجاد نگردد و سلول ها با همان تراکم حفظ شوند.

در این حالت که عایق الاستومری ابزارخان پس از عبور از قالب ها به صورت های رولی و یا لوله ای خارج شده است؛ و اطمینان حاصل نموده ایم که ساختار سلولی آن به طور کامل و بدون هیچ آسیبی حفظ شده است؛ می توانیم آن را در ابعاد و اندازه های متفاوت برش داده و بسته بندی نمود. در این زمان عایق الاستومری آماده عرضه و پخش در بازار مصرف می باشد.

خاصیت منحصر به فرد عایق الاستومری موجب می گردد تا بتوان از آن در بسیاری از پروژه ها به عنوان عایق حرارتی برودتی استفاده نمود و بهترین نتیجه را انتظار داشت. چرا که عایق الاستومری ابزارخان با برخورداری از یک ساختار منحصر به فرد می تواند نتایج مطلوبی را به دست دهد و همچنین به حفظ کیفیت و سلامت پروژه کمک شایان توجهی نماید.

کاربرد عایق الاستومری ابزارخان

از بزرگترین مصارف عایق الاستومری ابزارخان  می توان به عایق کاری خطوط و کانال های انتقال هوای داخلی و خارجی اشاره نمود. همانطور که می دانیم جهت کانال کشی خطوط انتقال هوا در گذشته از کانال های چهارگوش استفاده می شده است. اما امروزه با افزایش روزافزون محبوبیت کانال های اسپیرال، بهترین جایگزین برای کانال های چهارگوش همان کانال های اسپیرال می باشند. اما با توجه به این مهم که هنوز در بسیار از پروژه ها از کانال های چهارگوش استفاده می شود؛ لازم به ذکر است که عایق الاستومری ابزارخان برای هر دو نوع از کانال ( هم کانال چهارگوش و هم کانال های اسپیرال) کاربرد دارد.

علاوه بر داکت ها که عمده استفاده از عایق الاستومری را تشکیل می دهند؛ از عایق الاستومری ابزارخان در خطوط لوله کشی آب سرد و گرم، مانند لوله کشی ساختمان های مسکونی و یا سیستم های خنک کننده استفاده می گردد. استفاده از عایق الاستومری برای لوله های اب گرم جهت جلوگیری از اتلاف انرژی حرارتی می باشد. اما استفاده از عایق الاستومری برای لوله کشی آب سرد در واقع به منظور جلوگیری از چگالش و یخ زدگی آن به ویژه در پروژه هایی می باشد که خطوط لوله کشی در فضای باز و در مجاورت هوای آزاد قرار دارد.

از جمله موارد دیگر  که استفاده از عایق الاستومری ابزارخان می تواند کیفیت و سلامت پروژه را تضمین نماید، صنایع نفتی  دارویی می باشد. زیرا در این پروژه ها سلامت پروژه حرف اول را می زند بنابراین بسیار مهم است که در هنگام انتقال مواد، ذرات و گاز ها کوچکترین اختلالی در روند کار ایجاد نشود.

سیستم های تهویه مطبوع (HVAC) از جمله مشتریان همیشگی عایق الاستومری هستند. چرا که جلوگیری از اتلاف انرژی در این سیستم ها مهم ترین اصل می باشد. بنابراین از عایق الاستومری برای عایق کشی کلیه تجهیزات سیستم های تهویه مطبوع می توان بهره برد تا بهترین تیجه را در برابر هدررفت انرژی دریافت نمود.

قیمت عایق الاستومری رولی

خرید عایق الاستومری ابزارخان

عایق الاستومری ابزارخان علاوه بر اینکه می تواند به عنوان یک عایق حرارتی باعث جلوگیری از افت فشار و افزایش عملکرد سیستم ها در انواع پروژه های مربوط به کانال کشی، لوله های آب سرد و گرم و … شود؛ می تواند به عنوان یک عایق با عملکرد مطلوب در برابر شرایط فیزیکی نامناسب جهت محافظت از تجهیزات نیز استفاده گردد.

به عنوان مثال از عایق الاستومری ابزارخان می توان در سیستم های خورشیدی و چیلر ها استفاده نمود. در این حالت عایق الاستومری نه تنها موجب کاهش اتلاف انرژی می گردد، موجبات مقاومت سیستم ها را در برابر رطوبت و کلیه پیامد های ناشی ازآن فراهم می آورد.

از سوی دیگر استفاده از عایق الاستومری ابزارخان می تواند در محیط های باز از تجهیزات و اجزای چیلر ها و سیستم های خورشیدی محافظت نماید. چرا که این نوع از عایق به دلیل ساختار خاصی که دارد در برابر ضربه های فیزیکی مقاومت قابل قبول را از خود نشان داده است که همین امر موجب می گردد تا در درازمدت در کارایی آن هیچ گونه خللی ایجاد نگردد و هم چنان مانند روز اول با بهترین کیفیت و کارایی، اهداف پروژه را محقق نماید.

البته لازم به ذکر است هنگامی که می خواهیم از عایق الاستومری در پروژه هایی استفاده نماییم که در محیط باز و در معرض هوا قرار دارند؛ می بایست از یک نوع پوشش مسلح برای کلیه انواع عایق های الاستومری استفاده نمود.

قیمت عایق الاستومری ابزارخان

از جمله مواردی که بر محبوبیت عایق الاستومری ابزارخان می افزاید امکان تولید آن در اندازه و سایز های متفاوت می باشد که آن را برای استفاده در هر پروژه ای مطلوب می نماید. از طرفی می توان عایق الاستومری ابزارخان را در رنگ های مختلفی تولید و عرضه نمود که این خود تا حد زیادی به مقرون به صرفه بودن پروژه کمک می کند و موجب صرفه جویی در زمان نیز می گردد. چرا که با انتخاب عایق الاستومری ابزارخان، می توان عایقی در اندازه و رنگ مورد نظر داشت که دیگر نیازی به برش و یا رنگ آمیزی آن نمی باشد.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده در بالا، بیان این مورد نیز خارج از لطف نیست که با افزودن ترکیبی خاص در هنگام تولید عایق الاستومری ابزارخان می توان خاصیت آنتی میکروبالی را نیز به آن  بخشید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی