خانهفروشگاهدریچه چهارگوشدریچه سقفی چهار طرفه

دریچه سقفی چهار طرفه

دریچه های سقفی چهارگوش در مدل های متنوعی از جمله یک طرفه، دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه طراحی و تولید می گردد.

اکثر دریچه های سقفی چهارگوش به سوراخ پیچ و با فنر قابل نصب بر روی سقف های گچی، تایلی، انواع سقف کاذب و … می باشد. محل قرار گیری و جانمایی دریچه های سقفی تا حد بسیار زیادی به شرایط پروژه دارد.

دریچه سقفی چهار طرفه چیست؟

دریچه سقفی چهار طرفه برای توزیع و پخش هوا در چهار جهت می باشد. این دریچه می تواند هوا را در سمت و سویی منتشر نماید که کاملا متضاد و برخلاف هم هستند. جهت قرار گیری لبه پره های این دریچه نسبت به هم موجب می گردد تا هوای ورودی از طریق دریچه به داخل محیط با سرعت مناسبی به سطح برسد.

به عنوان مثال از دریچه سقفی چهار طرفه می توان در راهرو های یک ساختمان بهره برد. چرا که در راهرو ها نیاز است تا هوا از یک منبع ولی در چهار جهت مخالف هم توزیع گردد. به این ترتیب گردش هوای مطلوب و مناسبی را در فضلی راهرو خواهیم داشت.

دریچه سقفی چهار طرفه در مدل ها و سایز های متنوعی طراحی و تولید می گردد که هر کدام کاربرد منحصر به فردی را دارا هستند.

به طور کلی دریچه سقفی را می توان در دو مدل کلاف پهن و کلاف دورباز در بازار پیدا کرد. تفاوت عمده این دو مدل از دریچه چهار طرفه نسبت به هم در قاب دور دریچه می باشد. البته لازم به ذکر است که دریچه چهار طرفه از نوع کلاف پهن دارای محدودیت ابعادی است. به این معنی که باز شو سقف حتما می بایست حدود 5 تا 7 سانتی متر از ابعاد پشت قاب دریچه کمتر باشد تا در هنگام نصب مشکلی به وجود نیاید.

از سوی دیگر کانال کشی ساختمان می بایست به گونه ای باشد تا کانال هوا و یا داکت اسپیلت و یا در واقع لوله خرطومی هوا که از پشت به دریچه سقفی چهار طرفه کلاف پهن متصل می گردد حتما می بایست 2 سانتی متر بالاتر از تراز پایین سقف تمام شود.

اما می توان برای از بین بردن تمام این محدودیت های مربوط به سایز و ابعاد قاب و کانال متصل به دریچه کلاف پهن، به جای آن از دریچه سقفی چهار طرفه کلاف دورباز استفاده کرد.

کاربرد دریچه سقفی چهار طرفه

دریچه سقفی چهار طرفه از جمله پرکاربردترین نوع از دریچه سقفی موجود در بازار به شمار می رود. یکی از مواردی که موجب می گردد ا این دریچه هوا بسیار پرطرفدار باشد، توزیع متقارن هوا در چهار جهت می باشد که این موضوع موجب می گردد تا در محیط یک تعدیل هوای بسیار مناسب و مطلوب به وجود بیاید.

از دریچه سقفی چهار طرفه هم برای مکش و هم برای دمش هوا به کار گرفته می شود. لازم به ذکر است که در هنگام استفاده از ای دریچه برای مکش هوا، نیازی به استفاده از دمپر برای تنظیم هوا نمی باشد. از دریچه سقفی دمپردار بیشتر برای دمش هوا استفاده می گردد.

انواع مختلفی از دمپر را می توان بر روی دریچه هوای سقفی نصب نمود. دمپر پشت دریچه ای موتوری که به صورت خودکار عمل تنظیم را انجام می دهد و یا همچنین دمپر پشت دریچه ای ولومی و اهرمی که می تواند به راحتی میزان و سرعت هوای عبوری از دریچه را کنترل و تنظیم نماید.

خرید دریچه چهارگوش چهارطرفه

نصب دریچه سقفی چهار طرفه

نصب دریچه سقفی چهار طرفه نیز بسیار راحت و بدون دردسر می باشد. این دریچه را هم می توان بدون هیچ رابطی و به طور کاملا مستقل بر روی سقف پیچ کرد و یا می توان بر روی تایل های سقف کاذب نصب نمود که به آن دریچه سقفی تایلی گفته می شود؛ مانند دریچه کولر تایلی. در مجموع دریچه سقفی می بایست با کمک یک باکس رابط و یا یک طوقه به ورودی اصلی هوا متصل شود.

با کمک این باکس تبدیل می توان دریچه سقفی هوا را به انواع مختلف داکت فلکسیبل متصل نمود. تنها در این صورت است که نه تنها هیچ گونه افت فشاری در آن به وجود نخواهد آمد بلکه عملکرد دریچه به بالاترین میزان خود نیز خواهد رسید.

به طور کلی دریچه سقفی چهار طرفه را می توان بر روی سقف های گچی و یا سقف کاذب و سقف تایل 60 در 60 سانت نصب نمود. البته ذکر این نکته نیز لازم است که نصب دریچه سقفی چهار طرفه داخل ورق 60 در 60 سانت در سقف تایل 60 در 60 سانت، به صورت وزنه ای و بدون پیچ انجام می پذیرد.

الگوی پخش هوا در این دریچه به صورت دیفیوزری می باشد. از این نوع از دریچه ها بیشتر در مواردی استفاده می گردد که نیاز است تا حجم بسیار زیادی از هوا که افت فشار به نسبت کمتری و هم چنین صدای متوسطی هم دارد، در یک فضا منتشر شود. دریچه سقفی چهار طرفه برای انتشار لایه ای هوا انتخاب بسیار مناسبی می باشد که می تواند هوا را در چهار جهت به صورت لایه لایه در فضا توزیع و پخش نماید.

از این نوع از دریچه ها در مکان های مختلفی جهت انتقال هوا می توان استفاده نمود. مکان هایی نظیر ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری، هتل های مدرن و مراکز تفریحی و ورزشی بزرگ، مکان های کارگاهی و صنعتی، مکانهای بهداشتی نظیر سالن های غذاخوری، آزمایشگاه ها و … از جمله مواردی به حساب می آیند که نیاز است تا گردش هوای لایه ای با حجم هوای بسیار زیادی داشته باشیم. بنابراین می توان در این مکان ها از دریچه سقفی استفاده نمود.

علاوه بر موارد ذکر شده برای ورود و انتشار و توزیع هوا در داخل محیط، از دریچه های سقفی می توان برای مکش و تخلیه هوا نیز بهره برد. این دریچه برای سیستم های سرمایش مانند دریچه کولر سقفی  و یا دریچه کولر گرد و گرمایش و سیستم تهویه مطبوع بهترین و مناسب ترین گزینه به شمار می روند. به ظور کلی از دریچه سقفی چهار طرفه می توان در مکان هایی که ارتفاع سقف آن ها کمتر از 5 متر است استفاده نمود.

شکل ظاهری این نوع از دریچه ها موجب می گردد تا بتوان از آن به عنوان یک المان معماری در دکوراسیون داخلی نیز استفاده نمود. همانطور که از کانال اسپیرال گالوانیزه در بسیاری از مکان های لوکس مانند رستوران ها و سالن های غذاخوری مدرن استفاده می شود؛ از دریچه سقفی چهار طرفه نیز می توان جهت زیبا سازی فضا بهره برد.

لوله اسپیرال به همراه کلیه اتصالات کانال اسپیرال و این دریچه چهارگوش می تواند در رنگ ها و ابعاد متفاوت مورد استفاده قرار گیرد و به زیبایی بصری محیط تا حد بسیار زیادی بیفزاید.

دریچه چهارطرفه

انواع دریچه هوا

انواع مختلف دریچه هوا از جمله دریچه چهارگوش و دریچه گرد ، همگی قابلیت رنگ آمیزی با رنگ های پودری کوره ای را دارند و در رنگ هایی همچون کرم، قهوه ای، استخوانی، طوسی و یا حتی در رنگ های فانتزی تولید و به بازار عرضه می گردند. این موضوع می تواند بر قیمت دریچه سقفی چهارگوش تاثیرگذار باشد.

دریچه سقفی چهار طرفه از جنس آلومینیوم اکسترود شده می باشد که در برابر رطوبت و خوردگی ناشی از نفوذ آب کاملا مقاوم می باشد. بنابراین می توان از این نمونه از دریچه چهارگوش در محیط های مرطوب و یا محیط هایی که با آب سروکار دارند نیز استفاده نمود.

به طور استاندارد پهنای قاب دریچه های سقفی چهار طرفه در حدود 33 میلی متر و عمق آن در حدود 47 میلی متر می باشد. و محدودیت در ابعاد آن در کمترین سایز 15 در 15 سانتی متر است.

دریچه سقفی چهار طرفه را می توان به انواع متفاوتی از کانال ها متصل نمود. لوله خرطومی مکنده، لوله اسپیرال، انواع مختلف کانال فلکسیبل و لوله خرطومی هوا و … همگی از مواردی هستند که می توان به دریچه چهارگوش متصل نمود.

این امکان نیز وجود دارد که دریچه سقفی چهار طرفه را هم به صورت مربع و هم به صورت مستطیل طراحی و تولید نمود.

همانطور که می توان برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و دما کانال های هوا را عایق بندی نمود، و مانند یک کانال فلکسیبل عایق دار که مثلا با عایق الاستومری، عایق بندی شده است، مقاومت آن را تا چندین برابر افزایش داد، دریچه سقفی چهار طرفه را نیز می توان عایق بندی نمود.

عایق بندی دریچه سقفی چهار طرفه موجب می گردد تا بتوان از افت فشار آن جلوگیری نمود و همواره فشار مناسب و تعدیل شده درون کانال را به داخل محیط انتقال داد و از توزیع متناسب هوا و گردش مطلوب آن در محیط اطمینان داشت.

دریچه سقفی علاوه بر تهران در شهر های بزرگ صنعتی دیگر همچون شیرز ، اصفهان ، مشهد ، تبریز و اهواز نیز در بالاترین سطح از کیفیت و خدمات تولید و به بازار عرضه می گردد.

در تهران نیز دریچه سقفی چهار طرفه ابزارخان ( Abzarkhan Four way Roof Air Diffuser ) با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت نسبت به سایر رقبا به مشتریان عزیز به صورت خرید آنلاین و اینترنتی ارائه می گردد. مشتریان عزیز می توانند پس از مقایسه کیفیت جهت دریافت لیست قیمت دریچه سقفی چهار طرفه ابزاخان با تلفن این شرکت تماس حاصل نمایند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه سقفی چهار طرفه”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی