خانهمقالاتداکت فلکسی هوا

داکت فلکسی هوا

داکت فلکسی هوا

داکت فلکسی هوا یکی از پر مصرف ترین انواع کانال های انتقال هوا در دنیای مدرن امروزی به شمار می رود. چرا که با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی نیاز به استفاده از انواع کانال های انتقال هوا که موجب سهولت بخشیدن به امر باشد، کاملا ضروری و واجب است و این نوع کانال فلکسیبل دارای خاصیت ها و ویژگی ها منحصر به فرد فراوانی است که آن را از سایر انواع کانال های انتقال هوا متمایز نموده است.

ویژگی های داکت فلکسیبل کومبی

داکت فلکسی هوا (Flexi Air Duct) کاملا منعطف و حالت پذیر است به صورتی که می توان به آسانی و تنها به کمک فشار ساده دست به هر شکل و حالت مورد نظر در آورد. این خاصیت در بسیاری از فضاهایی که محدودیت فضایی وجود داشته و امکان عبور و قرار گیری در آنها برای کانال های صلب امکان پذیر نیست بسیار قابل استفاده می باشد.

خاصیت دیگر داکت فلکسی هوا سبکی وزن آن است که این سبکی وزن موجب سهولت در امر جابه جایی و نصب آن شده است به گونه ای که می توان در کوتاه ترین زمان ممکن این داکت فلکسیبل هوا را جا به جا نمود. همچنین به علت خاصیت انعطاف پذیری آن این لوله فلکسیبل جمع و فشرده شده و در هنگام انبار نمودن فضای بسیار کمی را اشغال می نماید و همچنین به هنگام جابه جایی می توان تعداد بسیار بیشتری از آن را جابه جا نمود و علت این امر اشغال فضای بسیارکم توسط داکت فلکسیبل هوا می باشد.

داکت فلکسی هوا دارای ساختار پیچیده ای نبوده و در کنار وزن سبک آن می توان به سرعت آن را تولید نموده و در مکان پروژه نصب و اجرا نمود.  این سرعت بالا در تولید و اجرا موجب صرفه جویی هرچه بیشتر در زمان شده است.

داکت فلکسی هوا را می توان در تنوع بسیار گسترده ای از چندین نظر تولید نمود. این تنوع شامل سایز کانال، متراژ، وزن و متریال می باشد. که می توان در انواع و اقسام متریال های گوناگون نظیر آلومینیوم، پلی استر، پی وی سی، پلاستیک، برزنت و… تولید نمود. این تنوع موجب گستردگی بازه استفاده از آن در اماکن و شرایط و کاربری های مختلف شده است به گونه ای که می توان این گونه بیان نمود که از داکت فلکسیبل هوا می توان در تمامی کاربری ها و شرایط استفاده نمود و هیچ گونه محدودیت و مانعی جهت استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

کانال فلکسیبل کمبی

داکت فلکسی هوا دارای سطح داخلی و خارجی کاملا یکپارچه و بدون درز و شکاف و خلل و فرجی می باشد. بدین گونه مواد به هنگام عبور از داخل آن هیچ گونه نشتی نداشته و بدین ترتیب موجب اتلاف انرژی نمی گردد و از طرفی به دلیل وجود این خاصیت در سطح خارجی آن، هیچ عامل و یا ماده مزاحم و آسیب رسانی به داخل کانال نفوذ نکرده و موجب صدمه رساندن به آن نمی شود. بدین ترتیب تا حد فراوانی بر طول عمر کانال افزوده شده و موجب می گردد تا داکت فلکسیبل هوا در طی زمان طولانی تری بالاترین بازدهی و عملکرد را از خود نشان دهد و حتی در طول عملکرد خود نیاز به تعمیرات، نگهداری و یا تعویض و جایگزینی قطعات پیدا ننماید.

داکت فلکسی هوا در برابر بسیاری از عوامل کاملا مستحکم بوده و از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد. این عوامل که شامل رطوبت، آب، سرما و گرما، شرایط اقلیمی و آب و هوایی مختلف و متنوع، حشرات مزاحم، نور خورشید، باکتری ها و قارچ ها، مواد سمی و شیمیایی و… می باشد تحت هیچ شرایطی نمی تواند به داکت فلکسی هوا آسیب برساند.

داکت فلکسیبل کومبی عایق دار

همچنین می توان داکت فلکسی هوا را به عایق تجهیز نمود. عایق هایی نظیر الاستومری، پشم شیشه، پلی استر، پلی اتیلن، پشم سنگ و… که هریک از این عایق ها دارای خواص منحصر به فردی می باشند که مانع از نفوذ و ورود تمامی عواملی می گردند که پیش تر ذکر شد و همچنین مانع از انتشار و انتقال صوت شده و درواقع مانع از ایجاد آلودگی صوتی می گردد. بنابراین یک عضو بسیار مهم و کاربردی به شمار می رود که می توان پیش از آن که داکت فلکسیبل هوا کاملا تولید گردد و یا به طور همزمان با تولید آن می توان این لوله فلکسی را به عایق تجهیز نمود. و درواقع این ویژگی نیز یکی دیگر از برتری ها و مزیت های داکت فلکسیبل هوا نسبت به سایر انواع کانال های هوا به شمار می رود.

داکت فلکسی هوا هزینه های فراوانی را در بر نمی گیرد به گونه ای که با صرف تنها هزینه بسیار اندکی می توان تعداد فراوانی از داکت فلکسی هوا را تولید نمود و حتی هزینه های که شامل اجرا و نصب آن می گردد نیز بالا نبوده و می توان با در نظر داشتن بودجه بسیار کم و محدود این کانال فلکسی را تولید و سپس اجرا نمود بنابراین در هزینه ها هم تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی