خانهمقالاتداکت فلکسیبل هوا

داکت فلکسیبل هوا

داکت فلکسیبل هوا

داکت فلکسیبل هوا  نوعی کانال انتقال هوا می باشد که به علت خواص منحصر به فرد و ویژگی های به خصوصی که دارد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این محصول که در بازار با عنوان کانال فلکسیبل نیز شناخته می شود از پر طرفدار ترین انواع کانال های هوا در انواع سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های سرمایش گرمایش به شمار می رود.

جهت آشنایی بیشتر با پرفروش ترین نوع این محصول به صفحه کانال فلکسیبل الاستومری مراجعه کنید.

داکت فلکسیبل هوا چیست؟

داکت فلکسیبل هوا (Flexible Air Duct) همان گونه که از نامش مشخص است دارای خاصیت فلکسیبلیتی بسیار بالایی می باشد یعنی از انعطاف پذیری بسیار بالایی بهره مند می باشد و به همین علت نیز به آسانی خم و راست شده، فشرده و باز می گردد و به هر شکل و حالت دلخواهی قابل تبدیل می باشد. به همین علت در تمامی فضاهایی که دارای شرایط عبور دشوار می باشند به آسانی قابل قرار گیری می باشد. همین عامل موجب برتری فراوان این کانال هوا نسبت به سایر کانال های دیگر نظیر کانال های صلب گالوانیزه شده است.

داکت فلکسیبل هوا را می توان در سایزهای متنوعی تولید نمود و هریک از این سایزها جهت استفاده در کاربری و شرایط خاص خود قابل استفاده می باشند. اما طول استانداردی که داکت فلکسیبل در آن متراژ قابل تولید می باشد طول های 6 متری هستند.

داکت فلکسیبل هوا را می توان در متریال های گوناگونی نیز تولید نمود. متریال هایی نظیر آلومینیوم، برزنت، پی وی سی، پلاستیک، پلی اتیلن، پلی استر و… که هریک دارای ویژگی ها و مشخصات فنی مخصوص به خود می باشند. علاوه بر تنوع متریال می توان خواصی را به داکت فلکسیبل هوا افزود تا آن را جهت استفاده در کاربری و شرایط خاص آماده نمود. درواقع به همین علت است که می توان از داکت فلکسیبل در تمامی شرایط استفاده نمود بدون آنکه هیچ آسیبی به آن وارد گردد به گونه ای که در برابر تمامی شرایط و عوامل از خود مقاومت نشان می دهد. به گونه ای که در برابر نفوذ و ورود هیچ عامل مزاحم خارجی دچار آسیب نگشته و به راحتی می تواند در طی زمان طولانی تری به فعالیت مفید و با کیفیت خود ادامه دهد. این گونه در طول عملکرد خود به سیستم هم هیچ آسیبی نرسانده و به هیچ وجه موجب کندی روند کاری سیستم نمی گردد.

جنس داکت فلکسیبل هوا

این نوع کانال هوا از هر متریالی که تولید گردد به کمک مفتول های فلزی در جای خود محکم باقی مانده و حالت فنری با مقطع دایره ای شکل به داکت فلکسیبل هوا می بخشد. به طور کلی هریک از این مواد و متریال وزن بالایی نداشته و موجب می گردد تا وزن کلی کانال بسیار پایین و سبک باشد و به همین علت است که جا به جایی و حمل و در نهایت اجرا و راه اندازی آن به سهولت هرچه تمام تر و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام پذیر باشد. بنابراین هنگام استفاده از داکت فلکسیبل در زمان تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید.

داکت فلکسیبل هوا را می توان به انواع عایق ها نظیر عایق های پشم سنگ، پشم شیشه، الاستومری، پلی استر، پلی اتیلن و… تجهیز نمود. هریک از این عایق ها نیز دارای خواص مربوط به خود بوده اما در این میان عایق الاستومری به دلیل برتری هایی که نسبت به سایر عایق ها دارد، می تواند به خوبی از داکت فلکسیبل در برابر عوامل متعددی محافظت نموده و مانع از آسیب رساندن به کانال گردد. بنابراین در میان تمامی انواع کانال های انعطاف پذیر، داکت فلکسیبل با عایق الاستومری از بهترین و به صرفه ترین انواع کانال های هوا در انواع سیستم های تهویه مطبوع و هوارسان به ویژه سیستم های داکت اسپلیت می باشد.

قیمت کانال فلکسیبل

داکت فلکسیبل هوا علاوه بر سبکی وزن، سرعت تولید و اجرای بالا، تنوع سایز، متریال و خواص، انعطاف پذیری بالا، مقاومت بسیار بالا، هزینه های بسیار پایینی را در بر می گیرد. درواقع هزینه هایی که صرف تولید آن و سپس اجرای می گردد هزینه های بالایی نبوده و درواقع با تامین بودجه بسیار معقول و مناسب می توان انواع پروژه ها را به کمک داکت فلکسیبل تولید و سپس اجرا و راه اندازی نمود.

قطعات کمکی و لوازم جانبی که جهت تکمیل عملیات تهویه و هوارسانی در یک پروژه به کمک داکت فلکسیبل مورد استفاده قرار گرفته و درواقع موجب سهولت و تسریع بخشیدن به این عملیات می گردند شامل رابط ها که اتصال دهنده دو سر کانال هوا می باشند، ساپورت ها که به صورت سقفی و دیواری سر و ته داکت فلکسیبل هوا را در جای نگه می دارند، بست ها یا همان کلمپ ها که موجب محکم و ثابت نگه داشتن کانال در جای خود بوده و مانع از شکم دادن آن در طول کانال کشی می گردند و بسیاری از قطعات دیگر که در پروژه با توجه به شرایط و نیاز پروژه و درخواست مشتری در ابعاد، اشکال و تعداد دلخواه قابل تولید و استفاده می باشند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی