خانهفروشگاهتجهیزات جانبیتبدیل لوله هود

تبدیل لوله هود

همانطور که می دانیم یکی از انواع لوله های خرطومی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد؛ لوله خرطومی هود می باشد. برای نصب و جانمایی و همینطور استفاده بهتر و بهینه از انواع لوله های هود خانگی و صنعتی از یک سری از قطعات و اتصالات جانبی نیز بهره برده می شود. تبدیل لوله هود یکی از این قطعات می باشد که برای اتصال قسمت های مختلف لوله ویا در محل اتصال خروجی هود به لوله و … مورد استفاده قرار می گیرد.

تبدیل لوله هود چیست ؟

در واقع لوله خرطومی هود از خروجی موتور فن مرکزی دستگاه هود به دریچه ای که هوای خروجی به آن منتهی می شود؛ مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع می توان اینطور بیان نمود که لوله های هود یک نوع واسطه میان موتور هود و دریچه هوای خروجی ساختمان ها می باشد؛ که به خروجی سیستم های تهویه هوای مطبوع نیز می تواند متصل شود. به این ترتیب تمام موای نامطبوع خروجی از یک مسیر از ساختمان خارج می گردد.

لوله خرطومی هود در سایز های متفاوتی طراحی و تولید می گردد. به همین ترتیب تبدیل لوله هود نیز لازم است تا بر اساس سایز های مختلف لوله هود، دارای تنوع بسیاری در سایز و قطر دهانه ورودی و خروجی باشد. سایز های مختلف لوله هود عبارت است از 10، 12، 15، 20، 25، 30، 35، 40 و 45 سانتی متر که برای اتصال هر سایز از این لوله به سایزی متفاوت می توان از تبدیل لوله هود بهره برد.

در اکثر موارد نیاز است تا برای نصب و جانمایی بهتر لوله های هود و همچنین جهت بازدهی بیشتر، از تبدیل لوله هود استفاده نمود. به عنوان مثال در بیشتر پروژه های ساختمان سازی این مورد به چشم می خورد که از لوله هود با قطر دهانه 10 سانتی متر برای هدایت هوای خروجی موتور هود به بیرون، استفاده می گردد. این در حالی است که دریچه خروجی سایزی در حدود 12 یا بیتر را دارا می باشد. در این حالت نیاز است تا از تبدیل لوله هود به عنوان یک رابط متصل کننده بهره برد.

تمامی این لوله های هود در شاخه هایی به طول 6 متر تولید می گردد و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

نکات مهم در مورد تبدیل لوه هود

لازم است تا به این نکته نیز اشاره نماییم که با افزایش قطر لوله و کاهش طول آن می توانیم صدای تولید شده در هنگام عبور جریان هوا از داخل لوله هود را تا میزان قابل توجهی کاهش داد.

به همین ترتیب می توان در حالت دیگر اینطور بیان نمود که اگر در موردی لازم است تا طول لوله هود بلند باشد؛ بهتر است تا سایز و یا قطر دهانه آن را تا حد امکان کوچک در نظر بگیریم. زیرا این موضوع موجب می شود تا صدا به شدت کاهش یابد.

بنابراین می توان اینطور بیان نمود که برای کاهش صدای ایجاد شده در داخل لوله به هنگام عبور جریان هوا از هود به سمت دریچه خروجی، لازم است تا تناسب معکوس میان طول و سایز لوله هود را در نظر داشته باشیم.

با توجه به انعطاف پذیری و حالت فلکسیبل بالایی که انواع مختلف لوله های هود دارا می باشند؛ مزازای بی شماری نیز برای این دسته از محصولات به وجود می آید.

  • یکی از مهمترین مزیت های آن نیز حمل و نقل، جابجایی و نصب آسان می باشد. به تبع آن کلیه قطعات و لوازم جانبی آن اعم از از تبدیل لوله هود، رابط ها و …. نیز بسیار سبک بوده و نصب آسانی دارند.
  • حالت پذیری بالای لوله های خرطومی هود موجب می شود تا بتوان تا مقدار بسیار زیادی از آن را در کارتن های به نسبت کوچکی بسته بندی و به بازار مصرف عرضه نمود. همین موضوع نیز سبب شده است تا نگهداری و انبار کردن آن نیز بسیار ساده باشد. وزن سبک این محصول حمل و نقل آن را بسیار آسان نموده است و موجب می شود تا در کوتاهترین زمان ممکن انتقال و نصب آن انجام پذیرد.
  • علیرغم خاصیت انعطاف پذیری و فلکسیبل بودن این محصول، باید به این نکته نیز اشاره نمود که لوله های خرطومی هود دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه های فیزیکی و همچنین فشار های منفی بیرونی دارا هستند.
  • یکی دیگر از مزایای بسیار عالی و خوب این محصول مقاومت بالای آن در برابر رطوبت می باشد. این مورد نیز هم در مورد لوله های هود و هم در مورد تبدیل لوله هود و سایر تجهیزات و قطعات جانبی صدق می کند. با توجه به اینکه هوای داخل آشپزخانه دارای مقادیر قابل توجهی رطوبت نیز می باشد؛ لازم است تا رطوبت هوا نیز از طریق فن هود مکش شده و به وسیله لوله خرطومی هود به محیط خارج انتقال یابد.علاوه بر این مورد، در بسیاری موارد دیگر لازم است تا از لوله های هود در فضاهای باز و بدون سرپوش استفاده نمود. بنابراین نیاز است تا این محصول در برابر رطوبت نیز دارای مقاومت بالایی باشد تا مشکلی در این زمینه برای آن ها رخ ندهد.
تبدیل لوله هود

جنس و ساخت تبدیل لوله هود

جنس این لوله خرطومی و همچنین سیر قطعات مانند تبدیل لوله هود و … همگی از جنس پی وی سی ( PVC )، می باشد. البته در انواع متنوع از این لوله از ضخامت های متفاوتی از پی وی سی در تولید و ساخت بهره برده می شود.

به عنوان مثال برای ساخت لوله هود خانگی به طور معمول و استاندارد از پی وی سی با ضخامت 0.12 استفاده می شود که به همراه یک رشته مفتول فنری فولادی در بین نوار های پی وی سی در هم تنیده و به شکل مارپیچ قرار می گیرند. در واقع همین ساختار خاص و منحصر این محصول می باشد که حالتی نرم و انعطاف پذیر و در عین حال بسیار مقاوم را به آن می بخشد.

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم سایز های متنوعی از این محصول تولید و ساخته می شود که لازم است تا براساس آن نمونه های متنوعی از تبدیل لوله هود نیز در سایز های مختلف تولید و به بازار ارائه گردد.

نکته قابل توجه در رابطه با ظرفیت دمایی این محصول این است که می تواند دمایی در حدود 20 درجه زیر صفر تا 60 درجه بالای صفر را تحمل کند. این موضوع از این لحاظ حائز اهمیت می باشد که موجب می شود تا در هنگام هدایت هوای داغ حاصل از پخت و پز مواد غذایی به خارج، اختلالی در ساز و کار و عملکرد لوله هود، تبدیل لوله هود و سایر قطعات ایجاد نگردد.

زیرا در صورت به وجود آمدن مشکل برای لوله خرطومی هود که مهمترین نقش را برای انتقال هوای نامطبوع آشپزخانه به خارج ایفا می نماید؛ تمامی اجزایی که به آن متصل می شود و یا در نقطه اتصال دریچه وجود دارد مانند رابط ها و تبدیل لوله هود نیز دچار مشکل می گردد. به این ترتیب عملکرد کل سیستم تا میزان قابل توجهی افت پیدا می کند.

خرید تبدیل لوله هود

امروزه انواع متفاوتی از لوله های خرطومی هود در بازار موجود می باشند. نام های تفاوتی از قبیل لوله هود خانگی، لوله خرطومی هود، لوله فلکسیبل هود، لوله هود تهویه مطبوع و … که همگی اشاره به یک محصول یکسان داشته و برای یک مصرف خاص کاربرد دارد. به طور کلی از لوله هود برای مصارفی همچون اتصال به هود های آشپزخانه ها خانگی و صنعتی و یا شومینه های خانگی بهره برده می شود.

در بسیاری موارد لوله های خرطومی هود این امکان را نیز دارا هستند که هوای خارج شده از هود آشپزخانه را پس از تصفیه توسط فیلتر های کربن دار یا همان فیلتر های ذغالی هود، دوباره به محیط داخل باز می گردانند.

به این ترتیب به این نوع از لوله های هود، لوله هود تصفیه هوا نیز گفته می شود. زیرا همانند یک سیستم تهویه مطبوع می تواند پس از دریافت آلودگی، چربی، گرد و غبار و همچنین رطوبت هوا و … دوباره هوایی مناسب و مطبوع را به داخل اتاق برگشت دهد.

در مقابل نیز دسته ای دیگر از لوله خرطومی هود در بازار وجود دارد که دارای خروجی هوا می باشند و به وسیله تبدیل لوله هود به خروجی موتور دستگاه های هود متصل می شود و هوای مکش شده را به خارج هدایت می نماید.

نکاتی که نباید از یاد برد

با توجه به وظیفه مهمی که لوله های خرطومی هود برای هدایت و انتقال هوای نامطبوع داخل آشپزخانه به محیط خارج دارند می بایست به این نکته نیز توجه داشت که در انتخاب سایز و حتی در هنگام نصب آن نهایت دقت را به عمل آورد. هوای داخل محیط که توسط فن مکش می شود و به وسیله لوله هود به سمت دریچه هوا منتقل و سپس خارج می شود؛ بر اساس متر مکعب اندازه گیری می گردد.

این حجم از هوا رابطه بسیار نزدیکی با توان مصرفی فن و موتور دستگاه هود دارد. از سوی دیگر لازم است تا کلیه تجهیزات و قطعات دیگر از جکاه لوله خرطومی هود، تبدیل لوله هود و … نیز برای همین معیار انتخاب و خریداری شوند.

به عنوان مثال لازم است تا برای انتخاب و خرید یک هود و سایر تجهیزات آن، به سایز آشپزخانه، تعداد اجاق های گاز، نوع مواد اولیه که در پخت غذا از آن استفاده می شود؛ درجه حرارتی که عمل پخت و پز انجام می شود؛ تعداد دفعات پخت در طی شبانه روز، تعداد دریچه های هوا، دوری و نزدیکی هود به پنجره، نوع سیستم تهویه مرکزی و … توجه بسیاری شود.

توجه به این موارد می تواند در انتخاب مناسب ترین سایز لوله هود و تبدیل لوله هود نیز بسیار موثر واقع گردد.

تبدیل هود

نصب تبدیل لوله هود

به این ترتیب در مراحل بعدی کار که شامل نصب لوله هود به قسمت خروجی موتور و دریچه ها به وسیله تبدیل لوله هود می شود و حتی در مرحله استفاده از آن نیز مشکلی رخ نخواهد داد و سیستم در بهترین وضعیت و با بالاترین راندمان به کار خود ادامه خواهد داد.

در هنگام نصب این لوله خرطومی نیز لازم است تا به تمامی این موارد توجه شود. علیرغم این موضوع که لوله های هود به ویژه لوله هود خانگی و لوله هود های پلاستیکی که بسیار سبک می باشند و نصب آسانی نیز دارند؛ باید به این نکته نیز توجه داشت که در بسیاری موارد نصب ناشیانه این محصول می تواند منجر به کاهش عملکرد کلی سیستم گردد. در این حالت نه تنها دستگاه هود نمی تواند هوای نامطبوع داخل محیط آشپزخانه را به خارج منتقل نماید؛ بلکه این کارکرد طولانی مدت و عملکرد فرسایشی موتور هود می تواند آسیب های جدی به فن، لوله هود، اتصالات، تبدیل لوله هود و … وارد نماید.

بنابراین با توجه به توان موتور هود، می بایست نوع، ضخامت، طول و قطر دهانه لوله خرطومی هود را تعیین نماییم. و به دنبال آن می توان سایز و نوع تبدیل لوله هود و همچنین سایر موارد و قطعات را نیز مشخص نمود. به عنوان مثال در برخی موارد لازم است تا با استفاده از تبدیل لوله خرطومی و رابط، لوله های هود در سایز های متفاوت را به یکدیگر متصل نماییم . مثلا لوله 12 و لوله هود 15 که در این حالت می توان از تبدیل هود 15 با 12 استفاده نمود.

همانطور که گفته شد تولید تبدیل لوله هود در سایز های متنوعی صورت می گیرد که همین تفاوت در سایز موجب تفاوت در قیمت تبدیل لوله هود نیز می گردد. اما نکته بسیار مهم برای خرید تبدیل لوله هود توجه به سایز لوله هود و دریچه ها می باشد.

نکته قابل توجه در تولید این محصول همانند تولید انواع لوله های خرطومی هود، سهولت ساخت آن می باشد. به این ترتیب می توان در زمانی کوتاه تعداد بسیار زیادی از این محصول را تولید و به بازار مصرف ارائه نمود. همین موضوع نیز موجب می گردد تا همواره قیمت انواع لوله های هود در مدل ها، سایز و انواع متفاوت و سایر تجهیزات مربوط به آن ها نیز دارای قیمتی مقرون به صرفه باشند.

امروزه علاوه بر خرید حضوری لوله هود می توان از طریق سایت های فروشگاهی به صورت آنلاین نیز خرید تبدیل لوله هود و سایر قطعات و یا حتی انواع متفاوت لوله هود در سایز های متنوع را انجام داد. این موضوع موجب خریدی مطمئن، انتخابی هوشمندانه و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه می گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تبدیل لوله هود”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی