خانهمقالاتانواع داکت اسپلیت

انواع داکت اسپلیت

انواع داکت اسپلیت

از لحاظ نیروی محرکه کمپرسور با همان الکتروموتور انواع داکت اسپلیت به دو دسته اینورتر و معمولی یا همون بدون اینورتر تقسیم بندی می گردد. داکت اسپلیتی که دارای اینورتر است درواقع در طراحی و ساخت الکتروموتور آن، از تکنولوژی دور متغیر یا سرعت متغیر استفاده می گردد. داکت اسپلیت اینورتر دار مزایای بسیار زیادی نسبت به داکت اسپلیت معمولی دارد به همین دلیل طرفداران بیشتری را به خود جذب نموده و در اکثر پروژه ها از این نوع سیستم بیشتر استفاده می گردد.
انواع داکت اسپلیت که پیش تر در مورد آنها توضیح داده شد را مورد مقایسه قرار می دهیم.
مطرح ترین و مهمترین و بزرگترین تفاوت انواع داکت اسپلیت، در سرعت دور متغیر آن می باشد. در نوع معمولی دور سرعت ثابت است به این صورت که یا در حالت سرعت بالا قرار دارد و یا در حالت سرعت پایین و کم. درواقع عملکرد آن به این صورت است که سرعت دورانی کمپرسور بر اساس نیاز مصرف کننده و برطبق تغییرات دمای محیط می باشد. در این حالت کمپرسور مدام با حداکثر ظرفیت خود عمل نمی نماید و مدام در دور بهینه دوران می نماید. هنگامی که دور موتور بهینه می گردد، از انرژی الکتریکی کمتر استفاده می گردد و درنتیجه در مصرف برق، مصرف انرژی و هزینه ها بسیار صرفه جویی می گردد.
در انواع اینورتر دار، بعد از شروع کار دستگاه و پس از گذشت مدت زمانی از هوارسانی، دمای فضای مورد نظر حدودا یکنواخت و یکدست می گردد اما در انواع داکت اسپلیت معمولی این مقدار دارای نوسان و کم و زیاد شدن می باشد.
در انواع داکت اسپلیت اینورتر همانند نوع معمولی آن، کمپرسور به مقدار زیاد روشن و خاموش نمی گردد بلکه دور موتور الکتریکی متصل به کمپرسور، به مقدار کمی کاهش می یابد و این امر موجب می گردد تا سروصدای بسیار کمتری ایجاد نمایند و این مورد از مزیت های بسیار کاربری است چرا که در فضاهایی که می خواهیم حتما آرامش و سکوت برقرار باشند، مانند فضاهای درمانی و بیمارستانی و مسکونی به این مورد بسیار توجه می گردد. و علاوه بر کاهش سروصدا، کاهش میزان روشن و خاموش شدن موجب می گردد تا دستگاه دیرتر فرسوده گردد و از طول عمر آن نیز کاسته نگردد.
نوع اینورتر داکت اسپلیت نسبت به انواع معمولی بسیار سریعتر و زودتر فضای داخلی را خنک و یا گرم می نمایند و دلیل آن این است که در آغاز عملیات خنک کنندگی یا گرمادهندگی به فضا، دور کمپرسور نوع اینورتر افزایش می یابد و این درحالی است که در نوع معمولی این مقدار ثابت می ماند. و در شرایطی که دمای فضای داخلی به مرور به دمای مطلوب مورد نظر رسید، به مرور از میزان دور آن می کاهد.
به دلیل تکنولوژی ساخت و مزایای فراوانی که انواع داکت اسپلیت اینورتر دارا می باشد، قیمت آن نسبت به نوع معمولی تا حدودی بیشتر می باشد و قیمت اولیه آن چیزی حدود 30 درصد نسبت به انواع داکت اسپلیت معمولی بیشتر می باشد اما به دلیل آنکه هزینه های تعمیر و نگهداری و هزینه های مصرف برق و انرژی در آن بسیار کمتر است، تا حدودی این هزینه های اولیه را جبران می نماید و در عوض انواع داکت اسپلیت معمولی شاید در ابتدا هزینه اولیه بسیار پایین تری داشته باشد اما به مرور هزینه های ناشی از مصرف برق و انرژی و هزینه های تعمیر و نگهداری از آن بسیار بالا می باشد و می توان گفت که استفاده از انواع داکت اسپلیت اینورتر نسبت به نوع معمولی آن از هر نظر بسیار به صرفه تر و اقتصادی تر می باشد.
انواع داکت اسپلیت از نظر شکل ظاهری، برند، کاربری و… نیز متفاوت و متغیر می باشد و این تنوع جهت کاربری های گوناگون در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین قیمت داکت اسپلیت عدد مشخص و ثابتی نیست و وابسته به تمام عواملی می باشد که پیش تر گفته شد. دسته بندی های دیگری نیز برای انواع اسپلیت کانالی وجود دارد که ما در این مقاله سعی کردیم به اختصار تعدادی از آنها را مورد بررسی و تحلیل قرار بدهیم.
برندهایی که برای انواع داکت اسپلیت در بازار موجود می باشد را می توان این گونه نام برد: ال جی LG، سامسونگ Samsung، میتسوبیشی Mitsubishi، سایجو دنکی Saijo Denki، اوجنرال Ogeneral، ریم Rheem، دایکین Daikin، گری Gree، تراست Trust و… که می توان بر اساس نیاز و با مطالعه و بررسی مشخصات فنی و ویژگی های هریک از این انواع داکت اسپلیت، نوع سیستم مورد نظر و متناسب با نیاز و کاربری فضای خود را انتخاب نمود و جهت نصب این سیستم نیز می توان از همان شرکت و یا فروشگاهی که این سیستم تهیه شده است درخواب نصاب متخصص داد و نصابان حرفه این کار به سرعت و به آسانی عملیات نصب انواع داکت اسپلیت را در کوتاهترین زمان و با دقت انجام می دهند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی