خانهفروشگاهکانال کشی هوااتصالات کانال چهارگوش

اتصالات کانال چهارگوش

برای آنکه یک کانال چهارگوش در یک سیستم تهویه مطبوع کار خود را به درستی و بدون نقص انجام داده و دچار هیچ گونه مشکلی نگردد نیازمند اتصالات کانال چهارگوش می باشد.

هریک از این اتصالات کانال چهارگوش (Rectangular duct connectors) با دقت و کیفیت بسیار بالایی مانند خود کانال های هوا تولید می گدند چراکه آنها هم توسط ماشین آلات مدرن و پیشرفته در کارخانه های صنعتی تولید می شوند.

اتصالات کانال چهارگوش را می توان به ورق گالوانیزه تجهیز نمود تا مقاومت آنها افزایش یابد چراکه بسیار مهم است تا این قطعات در برابر عوامل جوی و محیطی مقاوم باشند. چون ممکن است اتصالات کانال چهارگوش در معرض انواع آب وهوای مختلف و در محیطی خارج از فضای داخلی تعبیه گردند به همین دلیل بسیار مهم است تا در ساختار آنها از موادی استفاده گردد تا آن ها را در برابر عواملی همچون رطوبت، حرارت، سرما و گرما، حشرات و باکتری ها و انواع اسیدها و مواد مضر موجود در هوا و یا رطوبت مقاوم و مستحکم سازد تا بسیار دیرتر فرسوده گردند و این امر موجب افزایش طول عمر این قطعات گردد.

اتصالات کانال چهارگوش شامل محصولات گوناگونی می باشد. این محصولات شامل سه راهی ها، چهار راهی ها، زانویی ها، انواع تبدیل ها، شلواره ها، گسکت ها، ساپورت ها، رابط ها، بست ها، دمپر ها، دریچه ها، هود و… می باشد.

اتصالات کانال چهارگوش در یک سیستم کانال کشی وابسته به نیاز کانال و محل پروژه در قسمت های مختلفی قرار داده می شوند و به عملکرد پروژ کمک می نمایند. ذکر این نکته الزامیست که ممکن است تمامی اتصالات در یک پروژه تهویه مطبوع مورد استفاده قرار نگیرند و تنها تعدادی از آنها مورد استفاده قرار بگیرد.

اتصالات کانال چهارگوش سه راهی ها شامل سه سر انشعابی چهارگوش است که در قسمتی از پروژه که به استفاده از آن نیاز می باشد تعبیه می گردد.

اتصالات کانال چهارگوش چهار راهی ها هم شامل چهار انشعاب چهارگوش می باشد که آن هم متناسب با نیاز پروژه در جای معین خود قرار داده می شود.

زانویی ها هم زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که کانال بخواهد با زاویه ای خاص تغییر جهت بدهد که این زوایا شامل 90، 45، 30، 60 درجه و… می باشند.

تبدیل ها هنگامی مورد استفاده قرار می گیرند که بخواهیم مثلا یک کانال چهارگوش با ابعاد خاص را به کانال چهارگوش دیگر با ابعاد متفاوت متصل نماییم. نوعی هم از این تبدیل ها وجود دارد که جهت اتصال کانال گرد به کانال چهارگوش مورد استفاده قرار می گیرد که این نوع از تبدیل ها را تبدیل چهارگوش به گرد نام دارند.

اتصالات کانال چهارگوش شلواره ها هم باتوجه به نیاز پروژه تحت زوایای گوناگونی در محل قرار گرفته و مورد استفاده قرار می گیرند.

نقش ساپورت ها در یک پروژه کانال کشی به این صورت است که نگهدارنده کانال می باشد و کانال به کمک آن به دیوار و یا سقف متصل گشته و در جای خود محکم می گردد.

اتصالات کانال چهارگوش رابط ها هم جهت اتصال و مرتبط نمودن دو سر کانال ها به یکدیگر استفاده می شود. اتصالات چهارگوش ست ها یا کلمپ ها هم جهت محکم نمود کانال در جای خود و جلوگیری از هوادهی و نشتی هوا و همچنین ممانعت از شکم دادن کانال مورد استفاده قرار می گیرد.

دمپر ها در اتصالات کانال چهارگوش نقش تنظیم کننده های هوا را ایفا می نمایند. به کمک آنها می توان میزا شدت و سرعت هوای عبوری از دریچه ها را تنظیم نمود و یا حتی مانع از خروج هوا به فضا شد.

دریچه ها که آخرین و یکی از مهمترین اتصالات می باشند در سایزها و ابعاد، جنس ها و متیال هوا و اشکال گوناگون تولید می گردند تا در هر فضا متنناسب با توع کاربری و نیاز پروژه مورد استفاده قرار بگیرند. دریچه ها در انتهای کانال و جایی که هوا باید در فضا تقسیم شده و منتشر یابد تعبیه می گردد و هوای مطبوع را به فضای مورد نظر منتقل می نماید. ابعاد دریچه و همچنین فاصله آن از فضای مد نظر باید کاملا متناسب با متراژ پروژه و ظرفیت فضا باشد چراکه کوچکتر و یا بزرگتر بودن آن موجب آسیب رساندن و صدمه زدن به دریچه و کل سیستم می گردد.

هود هم یکی از مهمترین اتصالات کانال چهارگوش است که جهت منتقل نمودن هوای نامطبوع و آلوده موجود در فضا و یا آشپزخانه به خارج از فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. هود ها انواع و اقسام گوناگونی دارند و برحسب نیاز و نوع پروژه می توان از آنها استفاده نمود.

اتصالات کانال چهارگوش بسیار گسترده می باشند و اگر تولید و پس از آن نصب و اجرای آن به درستی و بدون کوچکترین مشکلی صورت بگیرد می تواند موجب بهبود عملکرد پروژه گردد و در کارایی بالا و طول عمر طولانی سیستم نقش بسزایی داشته باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اتصالات کانال چهارگوش”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی