خانهمقالاتکانال پی پال

کانال پی پال

کانال پی پال

کانال پی پال که به آن کانال پیش عایق پال (Pal) نیز می گویند، در واقع یک گزینه بسیار مناسب و کارآمد و همچنین مدرن برای کانال های انتقال هوا می باشد. مخصوصا در فضاهایی که نیاز به عایق نمودن دارند جایگزین بسیار مناسبی برای عایق های الاستومری، پشم شیشه، پشم سنگ، ماستیک و… می باشد.

کانال پی پال دارای استاندارد بین المللی اروپا و آمریکا می باشد و همچنین تنها محصولی است که دارای تاییدیه مسکن و شهرسازی نیز می باشد.

کانال پی پال در واقع یک جایگزین بسیار مناسب برای کانال های اسپیرال گالوانیزه نیز می باشند . مزایایی که نسبت به کانال اسپیرال دارد آن است که زیبایی بیشتری دارد، قابلیت رنگ پذیری دارد، سرعت نصب آن دو برابر بیشتر می باشد، ضد قارچ است، وزن کمتری دارد، موجب صرفه جویی در فضا می گردد، عایق پذیری آن بیشتر و کاملتر است، هزینه نصب و تولید آن کمتر است و در برابر زنگ زدگی مقاومت بالا تری دارد. همین عوامل موجب گشته است تا در بازار امروز کانال پی پال طرفداران خود را جذب کرده و توجه سازندگان و طراحان بسیاری را به خود جلب نموده در نتیجه جایگزین بسیار مناسبی برای کانال های گالوانیزه گشته است.

ساختار کانال پی پال به این صورت می باشد که از دو ورق آلومینیومی تشکیل شده که بین آنها عایق فنولیک و یا عایق پلی اورتان قرار می گیرد. کانال پی پال در ضخامت های مختلف نیز تولید و به بازار عرضه می گردد.

کانال پی پال دارای مزایای و معایبی می باشد که به آنها می پردازیم. البته که مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن می باشد.

-مزایای کانال پی پال:

-امکان شستشو دارد م به راحتی می توان آن را شست

-تا 20 درصد در سال در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و گام بسیار مهمی را در زمینه ذخیره انرژی برداشته است.

-دوست دار محیط زیست و سازگار با طبیعت می باشد به همین دلیل به طبیعت هیچ گونه آسیبی وارد نمیکند و به طبیعت باز می گردد.

-در برابر آتش بسیار مقاوم است و ضد حریق می باشد بنابراین در فضاهایی که امکان آتش سوزی دارد به راحتی می تواند استفاده گردد.

-از موسسه ساختمان سبز آمریکا دارای گواهینامه معتبر می باشد

-نصب و اجرای آن بسیار راحت و آسان می باشد و نیاز به تخصص خاص و پیچیده ای ندارد.

-قابلیت رنگ پذیری دارد

-دارای وزن بسیار سبکی می باشد به طوریکه وزن ورق های کانال پی پال 15 درصد کمتر از ورق های فلزی می باشد همین امر موجب راحتی در هنگام حمل و نصب و انبار کردن می گردد.

-استحکام و دوام بسیار بالایی دارد در نتیجه طول عمر بالایی نیز دارد و به همین دلیل کارایی آن نیز بالا می باشد.

-مواد اولیه که در ساخت کانال پی پال  بکار رفته است ضد رطوبت و ضد نشتی می باشد بنابراین در سرویس های بهداشتی و حمام ها و فضاهای مرطوب بسیار مناسب می باشد.

هنگامی که از کانال پی پال استفاده اماده می گردد باید نکات و مواردی را رعایت نمود.

هنگامی که کانال پی پال طراحی و ساخت می گردد هنگام طراحی آن باید در نظر گرفت که در ابتدای کانال دریچه قرار نگیرد و هوا به مرور منتقل گردد

در فشار و هوای بسیار بالا از کانال پی پال استفاده نگردد چرا که تحمل حجم فشار هوا در این کانال ها بسیار کم و محدود می باشد و اگر این مورد رعایت نگردد به علت فشار مثبت و منفی بسیار بالا کانال از هم جدا می گردد. برای مثال در فضاهایی مثل اگزاست رستوران های بزرگ و هوای ورودی هواساز های بزرگ

حتما از چسب مخصوص این کانال استفاده گردد تا قدرت چسبندگی خود را در دماهای پایین و بالا از دست ندهد چراکه چسب های قدیمی نا مرغوب و بی کیفیت بوده و پس از مدتی قابلیت چسبندگی خود را از دست داده و موجب از هم باز شدگی کانال می گردند.

در تمامی نقاطی که باید خم شدگی ایجاد گردد از دستگاه خم کن استفاده گردد.

در قسمت تقسیم هوا به علت وجود ضخامت ورق حدودا 2 سانت ضخامت باید محاسبه گردد.

کانال پی پال بسیار سبک می باشد و به دلیل وجود یه لایه ورق روکش آلومینیوم بر روی آن عایق بسیار مناسبی در برابر رطوبت می باشد و همچنین همین عامل باعث می گردد تا حرارت و رطوبت را نیز منتقل ننماید و هنگام تولید و همچنین نصب صدای چندانی که آزار دهنده باشد از خود تولید ننماید.

تنهای ایرادی که از کانال پی پال می توان گرفت آن است که در مقابل ضربه و فشار تحمل چندانی ندارن و مقاومت بالایی از خود نشان نمی دهد به همین دلیل هنگام نصب و اجرا نیاز به دقت بالایی دارند و باید آنها را به درستی و به طور دقیق در جای مناسب خود نصب نمود تا ضربه ای به آن وارد نشده در نتیجه آسیبی نبیند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 1 / 5. 1

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی