خانهمقالاتکانال فلکسی عایقدار

کانال فلکسی عایقدار

کانال فلکسی عایقدار

کانال فلکسی عایقدار نوعی کانال فلکسیبل است که به انواع عایق ها تجهیز می گردد. وجود عایق ها در انواع کانال های هوا موجب بالا رفتن مقاومت و دوام کانال هوا در برابر عوامل گوناگونی می گردد و درواقع به نوعی مانع از نفوذ و ورود عوامل آسیب رسان نظیر رطوبت، آب، حرارت، دمای بالا، گرما، سرما، حشرات مزاحم و موذی، باکتری ها و قارچ ها، مواد شیمیایی و… می گردد. علاوه بر این موارد وجود عایق مانع از انتقال صوت می گردد و در نتیجه جهت استفاده در فضاهایی که نیاز است تا سکوت کاملا برقرار باشد نظیر بیمارستان ها، اتاق های تمیز، درمانگاه ها و… بسیار مناسب است.

پرفروش ترین نوع این محصول کانال فلکسیبل با عایق الاستومری است. جهت اطلاعات بیشتر و یا خرید این محصول وارد صفحه این محصول شوید.

انواع کانال فلکسی عایقدار

کانال فلکسی عایقدار را می توان از عایق های مختلفی نظیر الاستومری، پلی استر، پلی اتیلن، پشم شیشه، پشم سنگ و… تولید نمود اما هرکدام دارای معایبی نیز می باشند برای مثال عایق پشم شیشه اگر در هوا معلق گشته و وارد ریه انسان گردد موجب پدید آمدن بیماری های ریوی و مشکلات فراوانی می گردد.

اما در میان تمامی این عایق ها، عایق الاستومری برتری های فراوانی نسبت به سایرعایق ها داشته و همین امر موجب استفاده بیشتر از آن شده است. بدین ترتیب کانال فلکسیبل عایقدار با عایق الاستومری ا بهترین و مناسب ترین گزینه ها جهت استفاده در انواع سیستم های تهویه مطبوع و خصوصا سیستم های داکت اسپلیت می باشد.

کانال فلکسی عایقدار (Insulated Flexi Duct) از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار می باشد بدین صورت که به هر شکل و حالتی در آمده و در همان حالت ثابت می ماند بدین ترتیب کاملا مناسب استفاده در فضاهای مختلف و شرایط گوناگون می باشد.

کانال فلکسی عایقدار را می توان با توجه به نیاز محیط و شرایط آن در جنس ها و متریال گوناگونی تولید نمود. برای مثال می توان از جنس برزنت، پلی استر، پلی اتیلن، پی وی سی، آلومینیوم و… تولید نمود.

هرکدام از این انواع گوناگون کانال فلکسیبل عایقدار دارای خواص و ویژگی هایی هستند که جهت استفاده در شرایط مختلف و گوناگون قابل استفاده می باشند. همچنین کانال فلکسی عایقدار را می توان در تنوع بالایی از نظر سایزی، وزن، متراژ و… تولید نمود و درواقع همین تنوع بالا است که موجب استفاده گسترده از آن در شرایط گوناگون شده است.

مزایای کانال فلکسی عایقدار

کانال فلکسی عایقدار بسیار سبک است و درواقع از هر جنس و متریالی هم که تولید گردد دارای وزن بسیار پایینی می باشد که این وزن پایین موجب سهولت هرچه تمام تر در زمینه حمل و جابه جایی کانال فلکسیبل عایقدار شده و حتی نصب و اجرای آن را هم با سهولت های فراوانی همراه می سازد. بدین ترتیب می توان هم با سرعت بسیار بالایی آن را تولید نمود و هم با سرعت بالایی آن را اجرا نمود. بدین ترتیب می توان در زمان هم صرفه جویی نموده و در مدت زمان بسیار کوتاهی تعداد بسیار بالایی از کانال فلکسی عایقدار را تولید و سپس اجرا نمود.

هزینه هایی که در جهت تولید و تهیه کانال فلکسی عایقدار صرف می شود بالا نمی باشد و می توان با بودجه پایین و صرف هزینه های پایین این لوله انتقال هوا را تهیه و تولید نمود. از طرفی هزینه هایی که درجهت اجرای کانال فلکسیبل عایقدار مصرف می گردد نیز بالا نبوده و در کل می توان با بودجه نسبتا پایین و مقرون به صرفه ای این کانال فلکسیبل عایقدار را تولید و تهیه نمود و این مسئله از مهم ترین و اساسی ترین ویژگی های کانال فلکسیبل عایقدار به شمار می رود چرا که یکی از مهم ترین مسائلی که در هر پروژه تهویه مطبوع مد نظر قرار میگیرد، مسئله بودجه و تامین هزینه هاست که باید کاملا در نظر گرفته شود و این مسئله پایین نگه داشتن هزینه ها از برترین ویژگی های کانال فلکسیبل عایقدار به شمار می رود.

لوله خرطومی با عایق پلی استر

در نتیجه کانال فلکسی عایقدار جزو مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین انواع کانال های انتقال هوا محسبو می گردد چرا که علاوه بر صرفه جویی فراوان در تامین هزینه ها، در زمان و وقت هم به علت سرعت بسیار بالای تولید و اجرا صرفه جویی نموده و همچنین در مصرف انرژی هم تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید و درواقع به عنوان یک کانال انتقال هوای کاملا مقرون به صرفه و مناسب  جهت استفاده در تمامی پروژه های تهویه مطبوع به شمار می رود.

بنابراین می توان این گونه بیان نمود که کانال فلکسی عایقدار می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایز کانال های انتقال هوا به شمار برود چرا که سایر انواع کانال های هوا نظیر کانال های گالوانیزه خصوصا کانال های چهارگوش گالوانیزه دارای ویژگی های متفاوتی هستند که موجب پدید آمدن مسائل و مشکلات فراوانی می گردد و در نتیجه موجب کاهش راندمان و کیفیت عملکردی سیستم تهویه مطبوع گشته و در طول عملکرد خود با پدید آوردن مشکلات گوناگون موجب ممناعت از عملکرد بهینه آن گشته و در نهایت موجب توقف عملکرد این سیستم می گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی