خانهمقالاتکانال فلکسیبل داکت اسپلیت

کانال فلکسیبل داکت اسپلیت

کانال فلکسیبل داکت اسپلیت

کانال فلکسیبل داکت اسپلیت  همان طور که از نامش پیداست نوعی کانال انتقال هوا می باشد که جهت استفاده در سیستم های داکت اسپلیت کاملا مناسب است. کانال فلکسیبل داکت اسپلیت (Duct split Flexible Duct) به دلیل ویژگی های فراوان و خواص بسیاری که دارد یک گزینه بسیار مناسب جهت استفاده در این نوع از سیستم ها می باشد. کانال فلکسیبل دارای خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی بوده و کاملا حالت پذیر است به همین دلیل می توان آن را به هر شکل و حالتی که پروژه نیاز داشته باشد در آورد. به همین دلیل گستره استفاده از آن بسیار وسیع و متنوع است.

کانال فلکسیبل بسیار سبک است به همین دلیل در صورت نیاز برای جابه جایی آن و حمل تا محل پروژه این عمل به سادگی و سرعت انجام می گردد و به دلیل سبکی وزن به آسانی می توان کانال فلکسیبل را در محل پروژه اجرا و نصب نمود.

تولید کانال فلکسیبل داکت اسپلیت

سرعت تولید کانال فلکسیبل داکت اسپلیت بسیار بالا است و می توان در مدت زمان کوتاهی تعداد بسیار زیادی از این کانال را تولید نمود و همچنین به دلیل سبکی وزن این نوع از کانال هوا نصب و اجرای آن هم با سرعت بسیار بالایی انجام می گردد.

کانال فلکسیبلی که در داکت اسپلیت مورد استفاده قرار میگیرد دارای انواع ساده و عایق دار است. نوع بدون عایق آن کانال فلکسیبل کومبی است و نوع عایق دار آن کانال فلکسیبل الاستومری میباشد. جهت مشاهده، خرید و اطلاع از قیمت این محصولات وارد صفحه این محصولات شوید.

یکی از دلایلی که از کانال فلکسیبل داکت اسپلیت جهت سیستم های تهویه مطبوع گوناگون از جمله سیستم های اسپلیت مورد استفاده قرار می گیرد مناسب بودن قیمت این نوع از کانال هوا است. به دلیل هزینه های پایینی که شامل می گردد، موجب می شود تا هزینه های کلی و نهایی پروژه بسیار کاهش یافته و در نهایت در هزینه های پروژه بسیار صرفه جویی گردد.

عامل دیگر استفاده عمده از این نوع کانال عایق پذیری آن است چرا که در این گونه از سیستم ها بسیار مهم است تا کانال ها هوا مجهز به عایق باشند در برابر موارد گوناگون از خود مقاومت نشان دهند. این امر در حالی است که اکثر سایر کانال های هوا قابلیت عایق پذیری ندارند و نمی توان به راحتی آن را عایق نمود. اما کانال فلکسیبل را می توان به سادگی عایق نموده و در انواع سیستم ها تهویه مطبوع مورد استفاده قرار داد. عایق نمودن کانال فلکسیبل داکت اسپلیت یک امر بسیار مهم است چراکه از کانال هوا در برابرعومل گوناگون خواه طبیعی و خواه غیر طبیعی و شیمیایی محافظت می نماید. این حفاطت باعث می گردد که کانال فلکسیبل با عملکرد با کیفیت و خوب خود موجب بالا رفتن کارایی و بازدهی کل سیستم تهویه مطبوع گشته و در نهایت بر طول عمر آن تا حد بسیار زیادی افزوده گردد.

کانال فلکسیبل با عایق IFD

عایق بندی کانال فلکسیبل داکت اسپلیت

جهت عایق بندی کانال فلکسیبل داکت اسپلیت می توان از عایق های گوناگونی استفاده نمود که یکی از بهترین و پر مصرف ترین آن ها عایق الاستومری است. این نوع عایق بسیاری از مشکلاتی که سایر عایق ها دارا می باشند را نداشته و دارای مزایای و ویژگی های مثبت فراوانی می باشد. بنابراین کانال فلکسیبل با عایق الاستومری بهترین و مناسب ترین گزینه جهت استفاده در این نوع سیستم تهویه مطبوع می باشد.

کانال فلکسیبل داکت اسپلیت دارای تنوع بسیار بالایی از نظر جنس، سایز دهانه، متراژ و… می باشد که باعث تنوع و کاربری گسترده کانال فلکسیبل می شود. در اکثر و یا به عبارتی می توان گفت در تمامی سیستم های تهویه مطبوع از این نوع کانال فلکسیبل می توان استفاده نمود و در واقع مانعی جهت استفاده از آن در انواع سیستم های تهویه مطبوع وجود ندارد. همچنین می توان از این کانال هوا در سیستم های هوارسان جهت تولید هوای گرم و یا هوای سرد استفاده نمود و تنها تک کاربره و تک عملکردی نمی باشد.

در سیستم های تهویه مطبوع علاوه بر خود کانال فلکسیبل داکت اسپلیت که در واقع نقش اصلی و اساسی را در سیستم ایفا می نماید و بدون وجود آن سیستم ناقص مانده و نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد، از محصولات دیگری نیز می توان استفاده نموده که در جهت تکمیل پروژه تهویه مطبوع مورد استفاد قرار گرفته و به تکمیل پروژه کمک بسیاری می نمایند. این قطعات در کنار کانال فلکسیبل و با همان کیفیت و دقت بالا تولید گشته و درسیستم ها تهویه مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات شامل ساپورت ها، بست ها، رابط ها، تبدیل ها، اتصالات، دریچه های هوا، دمپر ها و… می باشند که تنوع بالای سایزی و متریال بکار رفته در این قطعات هم بالا می باشد و برای هر کابری و هر فضایی مورد استفاده قرار می گیرند.

ممکن است تمامی این قطعات در کنار کانال فلکسیبل مورد استفاده قرار نگرفته و تنها تعدادی از آنها استفاده گردند، تنوع و چگونگی استفاده از هریک از آن ها کاملا وابسته به شرایط پروژه دارد. بنابراین بر طبق مطالب ذکر شده بهترین نوع کانال در سیستم های داکت سپلیت کانال فلکسیبل داکت اسپلیت می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی