خانهفروشگاهکانال فلکسیبلکانال فلکسیبل IFD

کانال فلکسیبل IFD

334,800 تومان2,548,200 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1398 میباشد. لطفا جهت دریافت مشاوره فنی و لیست قیمت جدید با ما در واتساپ در ارتباط باشید.

قیمت محصول برای یک شاخه یا کلاف کامل میباشد.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

کانال فلکسیبل IFD که همان کانال فلکسیبل با عایق پلی استر فشرده می باشد، یک کانال انتقال هوا با انعطاف پذیری بسیار بالا است که دارای وزن بسیار سبکی می باشد. کانال فلکسیبل  (IFD Flexible Duct) تحت هیچ شرایطی رطوبت را به خود جذب نمی نماید و به همین علت آب و رطوبت به داخل آن نفوذ نمی کند.

کانال های فلکسیبل عایق دار از بهترین انواع کانال های هوا می باشند می توانند برای سیستم داکت اسپیلت استفاده شوند. مزیت این نوع لوله خرطومی هوا که در حین تولید عایق شده است در کنار عایق حرارتی، کاهش صدایی است که از دمنده ها تولید میشود. در این میان کانال فلکسیبل با عایق پلی استر IFD ( Flexible Air Duct with Polyester Insulator and PVC cover) از انواع داکت های فلکسیبل می باشد که بصورت پیش عایق تولید و عرضه می شود.

کانال فلکسیبل عایق دار در محیط هایی با فشار متوسط کاربرد دارد که موجب افزایش استفاده از این محصول شده است. این کانال فلکسیبل با عایق پلی استر خاصیت فشرده شدن و پیچ خوردگی را دارا می باشد و همین موضوع باعث می شود تا بتوان به راحتی از این کانال پیش عایق در کلیه محیط هایی که از داکت اسپیلت استفاده می شود بهره برد و در صورت استفاده از این محصول هیچ گونه مشکلی در انتقال هوا در مسیر کلی کانال کشی هوا وجود نخواهد داشت.

کانال فلکسیبل IFD به دلیل پیش عایق بودن نسبت به فضای بیرون حالت حفاظت شده ای دارد . به عنوان مثال در انتقال هوای سرد هرگز اختلاف دمای هوای بیرون و داخل موجب ایجاد رطوبت در سطح خارجی کانال نخواهد شد. این کانال می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای عایق پشم شیشه باشد.

کانال فلکسیبل IFD به دلیل آنکه به گونه ای طراحی شده است که سطح داخلی آن کاملا صاف و یکدست است، هیچ گونه گرد و غباری در داخل آن تجمع نمی گردد و به طور کلی در طول کانال کشی دارای ساختاری یکنواخت و به هم پیوسته می باشد.

ساختار کانال فلکسیبل IFD چگونه است؟

ساختار کانال فلکسیبل IFD به گونه ای است که لایه داخلی آن نوار آلومینیوم لمینیت شده با پلی استر و لایه خارجی آن یک لایه روکش پی وی سی است که حکم محافظ را برای کانال هوا دارد. و لایه میانی فوم فشرده از جنس پلس استر می باشد . کانال فلکسیبل IFD در سایز ها و اندازه های متنوعی طراحی و تولید می گردد. اما به صورت معمول تولید کانال فلکسیبل با عایق پلی استر از سایز 3 تا 60 سانتیمتر در طول شاخه های 6 متر رایج است. این محصول در پروژه های خاص به صورت سفارشی در قطر های بزرگتر نیز قابل تولید است.

لوله خرطومی با عایق پلی استر

کاربرد کانال فلکسیبل IFD

از کانال فلکسیبل پلی استر در کاربری ها و مصارف مختلفی استفاده می گردد. در کاربری هایی نظیر تخلیه و انتقال هوا، سیستم های تهویه مطبوع و سرمایش گرمایش در مجتمع های مسکونی، درمانی و بهداشتی، آزمایشگاه ها، تجاری، اداری، صنعتی و… از طرفی اجرا و راه اندازی کانال فلکسیبل IFD به سهولت و سرعت هرچه تمام تر انجام می پذیرد.

به طور کلی در میان انواع کانال های انتقال هوا، آن دسته از کانال هایی که مجهز به عایق می باشند از جمله بهترین انواع کانال ها به شمار می روند چرا که وجود عایق در کانال موجب محافظت هرچه بیشتر و بهتر از آن می گردد و از کانال در برابر نفوذ و ورود بسیاری از عواملی که می تواند به ساختار کانال فلکسیبل IFD آسیب برساند محافظت می نماید به همین علت است که از کانال فلکسیبل پلی استر در مصارف ساختمانی، صنعتی، کانال کشی انواع سیستم های تهویه مطبوع نظیر داکت اسپلیت ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال فلکسیبل پیش عایق پلی استر موارد مصرفی بسیار زیادی را دارد از این کانال می توان به انتقال هوا در سیستم های تهویه مطبوع در مسیر های کانال های رفت و یا برگشت استفاده نمود. در رابطه با کانال فلکسیبل پیش عایق می توان گفت که در هنگام بروز حریق کانال فلکسیبل IFD هیچ گونه گاز سمی از خود متصاعد نخواهد کرد.

به دلیل استفاده از عایق پلی استر در ساختار این کانال فلکسیبل و سطح نرمی که داخل این لوله دارد ؛ افت فشار هوای عبوری از این کانال پیش عایق و هم چنین اصطکاک هوا در آن بسیار پایین می باشد.

کانال فلکسیبل IFD تا حد فراوانی سر و صدای ایجاد شده ناشی از فعالیت کانال و هواکش را تا میزان چشم گیری کاهش می دهد و به همین علت در فضاهایی نظیر اتاق های تمیز، بیمارستان ها و مراکز درمانی به آسانی قابل استفاده می باشد.

به طور جزئی ساختمان کانال فلکسیبل پلی استر بدین صورت است که از یک لایه ورق آلومینیوم ، یک لایه پلی استر فشرده به ضخامت 4 میلی متر و یک لایه روکش مقاوم پی وی سی تشکیل شده است. این کانال خرطومی از سایز 3 الی 24 اینچ قابل تولید بوده و در بازه دمایی 100+ الی 20- درجه سانتی گراد نیز امکان فعالیت دارد و در این بازه دمایی دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نمی گردد و به آسانی به فعالیت خود ادامه می دهد و همچنین در متراژ 6 متری قابل تولید می باشد.

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر IFD

مزایای کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

یکی از اساسی ترین برتری هایی که کانال فلکسیبل IFD نسبت به سایر کانال های هوا دارد، علاوه بر خاصیت انعطاف پذیری، امکان عایق پذیری آن در هنگام تولید است که این عمل بسیار آسان انجام می پذیرد در حالی که این امکان برای سایر کانال های هوا امکان پذیر نمی باشد. بنابراین این مسئله می تواند از مهم ترین و اساسی ترین برتری های کانال فلکسیبل پلی استر نسبت به سایر کانال های هوا باشد و همچنین به آسانی می توان از آن در فضاهای بیرون نیز استفاده نمود. همچنین وجود عایق IFD به کار رفته در ساختار کانال فلکسیبل پلی استر نسبت به سایر عایق ها خصوصا عایق های پشم شیشه که به سلامت انسان ضرر می رساند دارای برتری هایی می باشد.

از دیگر مزیت های کانال فلکسیبل IFD این مورد است که هیچ گونه گاز سمی از خود متصاعد ننموده، مانع از تجمع باکتری ها و قارچ ها شده و کاملا مطابق با محیط زیست و سازگار با طبیعت می باشد و هیچ گونه آسیب و صدمه ای به طبیعت وارد نمی نماید.

همچنین به دلیل حضور عایق پلی استر در ساختمان کانال فلکسیبل IFD، موجب کاهش بسیار چشمگیر اصطکاک هوا و افت فشار هوای عبوری از داخل کانال گشته و بدین طریق تا حد فراوانی در مصرف انرژی صرفه جویی می نماید.

کانال فلکسیبل IFD دارای وزن بسیار کم و سبکی می باشد و همین مسئله موجب افزایش سهولت در امر تولید، حمل و نقل و راه اندازی آن در انواع سیستم های تهویه می گردد. که این امر به خودی خود موجب افزایش بسیار سرعت عملکرد پروژه و کاهش زمان استفاده و اجرای آن در پروژه می گردد. که در واقع این مسئله نیز می تواند یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر برتری این کانال نسبت به سایر کانال ها نیز باشد.

کانال فلکسیبل با عایق IFD

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر وزن کمی دارد و این خود باعث می شود تا به طور قابل توجهی نصب این کانال آسان و بدون دردسر های نصب کانال های معمولی انتقال هوا انجام پذیرد. در واقع این کانال نسبت استحکام به وزن بسیار مناسبی دارد و همین مسئله موجب می شود تا از کانال فلکسیبل بتوان در مکان های بسیار متنوعی برای انتقال و توزیع هوا بدون هیچ گونه نشت هوا و کاهش فشار هوا استفاده نمود. مانند استفاده هایی که کانال فلکسیبل IFD در مجتمع های تجاری ، هتل ها ، بیمارستان ها و … جهت توزیع و انتقال هوا در سیستم های تهویه مطبوع دارد.

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر قابل بازیافت می باشد ازین رو استفاده از آن برای انسان و محیط زیست نمی تواند مضر باشد. کانال فلکسی پلی استر با توجه به جنس عایقی که دارد در مقایسه با لوله های خرطومی دیگر که عایق هایی از نوع پشم سنگ و یا پشم شیشه دارند، مقاوم تر، غیرسمی و بدون ایجاد حساسیت می باشد . کانال فلکسیبل IFD در رنگ مشکی تولید می شود. این کانال ازدمای 30- درجه تا 110+ راتحمل میکند. ضمن آن نیزکانال فلکسی پلی استر دربرابر رشدمیکروب مقاوم میباشد.

کانال کشی لوله ها پس از تولید با مشکلات زیادی روبه رو است می توان کانال فلکسیبل با عایق پلی استر را بصورت پیش عایق تولید و عرضه نمود. درواقع این یکی از مزایای تولید کانال فلکسیبل با عایق پلی استر است که می توان آن را طبق بروزترین دانش و با تکیه بر علم مهندسی به بازار عرضه نمود.

در نهایت جهت اضافه نمودن به برتری ها و ویژگی های خاصی که برای کانال فلکسیبل IFD گفته شد، هزینه های تولید و اجرای کانال فلکسیبل پلی استر بسیار معقول و مناسب می باشد تا حدی که در هزینه های پروژه بسیار صرفه جویی نموده و مانع از مصرف بی رویه هزینه ها می گردد و بدین صورت کانال فلکسیبل پلی استر در مصرف هزینه ها نیز بسیار صرفه جویی می نماید و درواقع از هر نظر جزو مقرون به صرفه ترین و اقتصادی ترین کانال های انتقال هوا در این زمینه محسوب می گردد.

کانال فلکسیبل IFD

خرید کانال فلکسیبل IFD

شرکت ابزارخان تولید کننده ی محصولات کانال فلکسیبل در انواع مختلف میباشد. تمامی محصولات ما با دستگاه های روز اروپا و بهترین کیفیت متریال تولید می شوند. محصول کانال فلکسی با عایق پلی استر که از انواع کانال فلکسی پیش عایق است را می توانید از شرکت ابزارخان خریداری کنید. همچنین میتوانید با تماس از طریق پیام به واتساپ شرکت از مشاوره رایگان بهره مند شوید و لیست قیمت کانال فلکسیبل با عایق IFD دریافت کنید.

لوله خرطومی با عایق پلی استر

در میان انواع لوله خرطومی هوا، آن دسته از کانال هایی که مجهز به عایق می باشند از بهترین انواع این کانال ها هستند که در مصارف گوناگون نظیر مصارف ساختمانی، صنعتی، انواع سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های داکت اسپلیت مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومی با عایق پلی استر نوعی لوله انعطاف پذیر است که به کمک عایق پلی استر تشکیل می گردد. این لوله خرزومی موجب کاهش بسیار زیاد صدا از دمنده می گردد و عمده کاربری آن در محیط هایی با فشار بالا می باشد. عایق بکار رفته در لوله خرطومی با عایق پلی استر از فشردگی بسیار بالایی بهره مند می باشد.

لوله خرطومی با عایق پلی استر نسبت به سایر انواع لوله های خرطوی از کیفیت بسیار بالایی تری برخوردار بوده و همچنین قیمت بسیار مناسبی را شامل می گردد و تا حد فراوانی در هزینه های پروژه ها صرفه جویی می نماید.

لوله خرطومی با عایق پلی استر (Polyester Flexible Duct) دارای ایزو 9001، 14001 و 18001 از کشور سوئیس می باشد که این مورد برای نخستین بار است که در ایران اتفاق می افتد.

لایه داخلی لوله خرطومی با عایق پلی استر از جنس آلومینیوم بوده و لایه خارجی آن از جنس پی وی سی می باشد که به صورت روکش بر روی عایق پلی استر و کل کانال قرار می گیرد و موجب می شود تا لوله خرطومی با عایق پلی استر در برابر بسیاری از عوامل و خصوصا برخورد اشیای آسیب رسان به کانال جلوگیری می نماید.

یکی دیگر از مزیت های لوله خرطومی با عایق پلی استر این مورد است که در هنگام آتش سوزی از خود هیچ گاز سمی متصاعد نمی نماید. بنابراین هیچ گونه آسیبی به سلامتی بدن انسان نیز وارد نمی نماید.

از لوله خرطومی با عایق پلی استر در کاربری هایی همچون کانال کشی رفت و برگشت سیستم های داکت اسپلیت استفاده می گردد و درواقع یکی از مهم ترین برتری هایی که این لوله خرطومی با عایق پلی استر نسبت به کانال های گالوانیزه دارد یکی این مورد استف که مشکلات اجرایی و نصب کانال های گالوانیزه را ندارد و دیگری آنکه این کانال دارای خاصیت انعطاف پذیری می باشد در حالی که کانال های گالوانیزه کاملا صلب و سخت بوده و دارای هیچ انعطافی نمی باشند.

استاندارد تولیدی لوله خرطومی با عایق پلی استر بر اساس EN 13180 بوده و علاوه بر کاربری هایی که برای آن ذکر شد، در انشعابات کانال های گرمای و سرمایش نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که گفته شد لایه داخلی و خارجی لوله خرطومی با عایق پلی استر آلومینیوم لمینیت شده با پلی استر می باشد و لایه میانی آن هم عایق پلی استر با ضخامت عموما 25 میلیمتر می باشد. به دلیل وجود پلی استر و دسترسی به سطح نرم، افت فشار و اصطکاک هوا به حداقل مقدار خود رسیده و مانع از رشد باکتری ها می گردد.

لوله خرطومی با عایق پلی استر  کاملا هوابند بوده و در برابر ضربه و پارگی کاملا مقاوم می باشد.

لوله خرطومی با عایق پلی استردر بازه دمایی 30- الی 150+ درجه سانتی گراد قابل استفاده بوده و در این بازه دمایی دچار هیچ گونه آسیب و ایراد نمی گردد.

لوله خرطومی با عایق پلی استر را به آسانی می توان در زیر سقف کاذب پنهان نموده و این گونه موجب کاهش آلودگی ها بصری ناشی از ازدحام انواع لوله ها و انشعابات می گردد.

لوله خرطومی با عایق پلی استر عموما به رنگ مشکی تولید شده و در طول های 6 متری قابل تولید و عرضه می باشد.

این کانال خرطومی انتقال هوا دارای وزن بسیار سبکی بوده و از پایداری بسیار بالایی بهره مند می باشد. به آسانی و بدون پدید آمدن هیچ گونه مشکلی می توان آن را اجرا و نصب نمود و همچنین از مقاومت سایشی بسیار بالایی بهره مند بوده، هیچ گونه بوی نامطبوع و یا گاز سمی از خود متصاعد نمی نماید و کاملا دوست دار محیط زیست بوده و صد در صد قابل بازیافت می باشد.

لوله خرطومی با عایق پلی استر دارای قابلیت جذب ضربه بسیار بالایی می باشد، در محیط گرد و غبار ایجاد نمی نماید و دارای استحکام بسیار بالایی نسبت به وزن سبک خود دارد.

لوله خرطومی با عایق پلی استر کاملا در برابر رشد و نمو انواع قارچ و میکروب مقاوم می باشد. در ارتفاع و ضخامت دارای افت بسیار ناچیز بوده و دارای دوام و عمر بسیار بالایی می باشد.

همچنین لوله خرطومی با عایق پلی استر نسبت به انواع عایق های دیگر سطح اشتعال بسیار پایین تری داشته و در برابر نفوذ رطوبت، حرارت و بخار آب بسیار مقاوم می باشد.

به طور کلی لوله خرطومی با عایق پلی استر در میان انواع کانال های خرطومی دیگر بسیار مقرون به صرفه تر و اقتصادی تر بوده و به همراه ویژگی های فراوانی که دارد بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است.

کانال فلکسیبل IFD چیست؟

این محصول یکی از پرفروش ترین انواع کانال فلکسیبل عایق دار و متشکل از سه لایه ( آلومینیم لمینیت شده با پلی استر در داخل، روکش PVC و عایق پلی استر ) است. لوله خرطومی IFD در انواع سیستم های کانال کشی هوای تازه، داکت اسپلیت، سیستم های تهویه صنعتی کانند گلخانه ها و کارخانه ها، سیستم های سرمایش و گرمایش و به طور کلی در کلیه کانال های رفت کاربرد دارد.

چرا از کانال فلکسیبل عایق دار استفاده کنیم؟

در اثر اختلاف دمای هوای داخل لوله و خارج معمولا در سطح خارجی لوله شبنم ایجاد شده و باعث نفوذ رطوبت به سقف می شود. برای جلوگیری از این اتفاق از کانال فلکسیبل عایق دار استفاده می شود به این صورت که عایق در لایه میانی باعث عدم انتقال دمای هوای داخل به بیرون می شود. همچنین با عدم انتقال دمای هوای بیرون لوله به داخل آن تا حد زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند.

تفاوت کانال فلکسیبل IFD با دیگر انواع کانال فلکسیبل عایق دار چیست؟

این محصول همانند کانال فلکسیبل با عایق الاستومری در حین تولید عایق می شود. این در حالی است که عایق پشم شیشه و دیگر انواع عایق های قدیمی مخصوص کانال به عنوان یک لاهی اضافه روی کانال کشیده می شود. کانال فلکسیبل IFD به همین دلیل بسیار عمر مفید بالاتری دارد و همچنین نسبت به دیگر انواع عایق هیچ گونه ضرری برای سلامت انسان ندارد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 3

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کانال فلکسیبل IFD”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی