خانهمقالاتکانال اسپیرال تبریز

کانال اسپیرال تبریز

کانال اسپیرال تبریز

کانال اسپیرال تبریز و همچنین اتصالات کانال همگی ساخته شده از ورق گالوانیزه می باشند. استاندارد هایی که برای ساخت کانال اسپیرال در سایز و اندازه های متفاوت، قطعات و اتصالات مربوط به نصب و اجرای آن، با استفاده از دستگاه CNC تولید می گردد.

دقت و ظرافت در تعیین ابعاد کانال اسپیرال تبریز ، اندازه های شکاف ها و محل شکاف های ایجاد شده بر روی سطح کانال در خط تاشو توسط متخصصین تایید شده و با استفاده از دستگاه برش CNC ( دستگاه برش پلاسما )، صورت می پذیرد.

علاوه بر قطعات جانی و اتصالات کانال اسپیرال تبریز ؛ پیچ، مهره و واشر و … مورد نیاز مشتریان نیز در سایز و ابعاد متفاوت ارائه می گردد.

ساخت کانال اسپیرال تبریز

برای ساخت کانال اسپیرال تبریز ، ورق های فلزی به صورت دورانی حول محوری لوله ای قرار می گیرند و به صورت مارپیچی دوران داده می شوند. در این حالت لبه های ورق ها که در کنار هم قرا می گیرند به وسیله دوخت پرسی به هم متصل می گردند. این کار به این صورت انجام می پذیرد که ورق های دوخته شده و همچنین نوار های فلزی که روی آن قرار می گیرد؛ به صورت رول فرم به شکل نر و ماده فرم می گیرند و پرس می شوند.

دوخت پرسی لبه های ورق ها در کنار هم موجب ایجاد برجستگی هایی بر روی سطح خارجی کانال اسپیرال تبریز می شود. وجود این برآمدگی ها نه تنها خللی در ساخت و تولید آن ایجاد نمی کند؛ بلکه موجب افزایش استحکام و مقاومت آن در برابر صدمات و ضربه های فیزیکی نیز می گردد.

برخلاف سطح خارجی کانال اسپیرال تبریز که برآمدگی هایی با گام های منظم به صورت متوالی در کنار یکدیگر قرار می گیرند؛ سطح این کانال کاملا صاف می باشد.

مزایای کانال اسپیرال تبریز

یکی از مهم ترین مزایای صیقلی بودن سطح داخلی کانال اسپیرال تبریز آن است که در هنگام عبور مواد جامد و یا روغنی مانند مواد نفتی و سایر مواد شیمیایی، هیچ گونه تجمعی از مواد در داخل کانال به چشم نمی خورد. این نکته در صنعت هایی همچون صنعت پتروشیمی و به ویژه در پالایشگاه ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

در بسیاری موارد نیز از کانال اسپیرال تبریز جهت انتقال مواد و هوا در محیط های بهداشتی استفاده می شود. در اینگونه موارد تمیز بودن و عاری از آلودگی بودن امری انکار ناپذیر می باشد. که استفاده از کانال اسپیرال این نیاز را مرتفع می گرداند.

کانال اسپیرال گالوانیزه در انواع و سایز های متنوع جهت سیستم های گرمایش و سرمایش و همچنین جهت جابجایی و انتقال هوا و گرد و غبار، خاک و مواد زائد به کار گرفته می گردد. در بسیار موادر نیز به چشم می خورد که از کانال اسپیرال تبریز جهت سیستم های شوتینگ زباله نیز استفاده می گردد.

نوع دیگری از کانال اسپیرال تبریز نیز به عنوان داکت اسپیلت در عملیات ساختمانی و در سازه های بتنی در پارکینگ های طبقاتی، آپارتمان ها و مخزن های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال اسپیرال تبریز به دلیل کم حجم بودن، ضخامت کم و همچنین مقاومت بالا در برابر ضربه؛ به سرعت جایگزین لوله های سیمانی ساختمانی گردیده است. این کانال نیز همانند سایر لوله هایی که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گرفتند توانسته است کلیه استاندارد های منطبق بر ضوابط نظام مهندسی ساختمان را دریافت نماید. به همین علت روز به روز بر شمار طرفداران آن افزوده می گردد.

متریال مصرفی در ساخت کانال اسپیرال می تواند از جنس فولاد گالوانیزه، استیل و یا آلومینیوم باشد.

ساخت کانال اسپیرال تبریز

در حالت کلی کانال اسپیرال تبریز از ورق های فولادی ساخته می شود که پرمصرف ترین نوع از این کانال می باشد. کانال اسپیرال گالوانیزه در بسیاری از پروژه ها و کانال کشی ها مورد استفاده قرار می گیرد. و علاوه بر انتقال هوا از آن جهت جابه جایی مواد نیز استفاده می شود.

کانال اسپیرال تبریز ساخته شده از استیل بیشتر برای مکان های بهداشتی مناسب است که نیاز است تا مسیر انتقال همواره تمیز و عاری از آلودگی باشد. محیط هایی همچون آزمایشگاه ها، اتاق های پاک، سرویس های بهداشتی عمومی، آشپزخانه ها و … از جمله مواردی است که می توان از کانال اسپیرال استیل برای آن ها استفاده نمود.

از کانال اسپیرال ساخته شده از آلومینیوم می توان برای محیط هایی که درصد رطوبت بالایی دارند، استفاده نمود. به دلیل جنس آلومینیوم، این کانال در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. بنابراین بهترین گزینه جهت انتقال و جابه جایی هوا و مواد در این گونه محیط ها به شمار می روند.

گاهی اوقات نیاز است تا به دلیل تغییر مسیر در کانال کشی اسپیرال هنگام نصب کانال اسپیرال و همچنین تغییر مقطع کانال، از تبدیل ها و اتصالات کانال اسپیرال استفاده شود. جهت برقراری ارتباط و اتصال دقیق و مناسب قطعات با یکدیگر لازم است تا این کار با دقت و تلرانس دقیق کانال کشی، انجام پذیرد.

کانال تهویه

همان طور که کانال اسپیرال از جنس های متفاوت از جمله استیل، الومینیوم و … می باشد؛ اتصالات اسپیرال نیز از نوع فلنجی و یا گسکت دار در انواع مختلف استیل، گالوانیزه و یا آلومینیومی می باشد. و بنا بر درخواست مشتریان و نیاز پروژه در ابعاد و سایز های متفاوتی تولید می گردد.

اتصالات کانال اسپیرال عبارت است از انواع زانویی های 45 درجه و 90 درجه ( زانویی 30 و 60 درجه بنا بر درخواست مشتری )، تبدیل های گرد به گرد و چهارگوش به گرد، انواع سه راهی و سه راهی های شلواره، چهار راهی، دریچه گرد ویا دریچه چهارگوش ( که حتما می بایست با استفاده از یک تبدیل چهارگوش به گرد بر روی کانال اسپیرال تبریز نصب گردد ) ، دمپر ( که جهت کنترل  و تنظیم جریان هوای عبوری بر روی دریچه ها نصب می گردد) و … .

سایر قطعات مورد نیاز جهت نصب کانال اسپیرال همچون رابط، تسمه، آویز و … که جز موارد تکمیلی می باشند نیز بر اساس نقشه تاسیسات مکانیکی و یا درخواست مشتریان، ارائه می گردد.

کانال اسپیرال تبریز از جنس گالوانیزه ،از یک نوع ورق قلع اندود تشکیل شده است که این لایه قلع می تواند مقاومت آن را تا میزان چشمگیری افزایش دهد و از سوی دیگر از کانال در برابر رطوبت محافظت می نماید و از پوسیدگی و اکسید شدن آن جلوگیری به عمل می آورد.

نصب کانال اسپیرال تبریز

باید توجه داشت که پیش از نصب کانال اسپیرال تبریز می بایست آن را به طور کامل تمیز نمود. برش کانال اسپیرال باید به صورتی باشد که زاویه آن دقیق باشد. و پس از برش حتما باید تراش ها را از لبه های کانال پاک نمود. سپس قطعات را تا انتها به داخل کانال می کشیم و یا در جای مناسب خود با استفاده از پیچ های فلزی و یا پرچ هواپیما آن را ثابت می نماییم.

درست است که کانال اسپیرال در مقایسه با کانال فلکسیبل و داکت اسپیلت وزن بیشتری دارد اما می بایست به این نکته نیز توجه داشت که در بسیاری از موارد نیاز از تا از کانال گرد و از جنس فلز استفاده نمود تا مقاومت و استحکام بیشتری داشته باشد.

لوله خرطومی هوا در بسیاری موارد مانند لوله خرطومی مکنده استحکام بالایی را دارد اما در برخی پروژه های کانال کشی که در شرایط سخت فیزیکی انجام می شود؛ بهترین گزینه لوله اسپیرال می باشد.

در بسیاری موارد مسیر کانال کشی دارای پستی و بلندی های بسیاری می باشد و یا در کل طول مسیر کانال کشی موانع زیادی به چشم می خورد و نیاز است و یا از سوی دیگر شرایط آب و هوایی و جوی نامناسب است. در برخی محیط ها تشعشع  آفتاب و یا بارندگی و … تا حدی است که برای کانال کشی در محیط خارج نیاز به استفاده از کانال مقاومی می باشد بنابراین از یک داکت فلکسیبل بسیار مستحکم و یا کانال اسپیرال تبریز استفاده می گردد.

کانال کشی هوا

کانال اسپیرال تبریز در حالت استاندارد در شاخه های 3 متری تولید می گردد ولی در برخی موارد با توجه به شرایط پروژه و همچنین برای جلوگیری از پرتی ورق های فلزی، می توان آن را در طول های کمتر و یا بیشتر تولید نمود.

ضخامت ورق هایی که کانال اسپیرال از آن ساخته می شود نیز متفاوت می باشد. بیشترین ضخامت ورق جهت تولید کانال اسپیرال 1.25 میلی متر می باشد. و کمترین ضخامت 0.6 میلی متر می باشد.

مقاومت دمایی کانال اسپیرال تبریز در مقایسه با برخی از انواع کانال فلکسیبل ، بسیار بیشتر می باشد و در بازه دمایی از 20 درجه زیر صفر تا حدود 110 درجه بالای صفر می رسد. به عبارت دیگر در این بازه می تواند بدون افت فشار انتقال هوا را انجام دهد.

در ایران شهرهای بزرگ صنعتی همچون اصفهان ، تبریز ، مشهد ، شیراز و اهواز از اصلی ترین تولید کنندگان کانال اسپیرال تبریز می باشند. در تهران نیز کانال اسپیرال تبریز ابزارخان با بهترین کیفیت و ارائه بهترین خدمات در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

مشتریان عزیز می توانند کانال اسپیرال تبریز ابزارخان ( Abzarkhan Tabriz Spiral Air Duct ) را علاوه بر شیوه های حضوری از طریق تماس تلفن و یا خرید اینترنتی و خرید آنلاین تهیه و لیست قیمت را دریافت نمایند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی