خانهفروشگاهکانال کشی هواکانال اسپیرال استیل

کانال اسپیرال استیل

کانال اسپیرال استیل یکی از انواع کانال اسپیرال می باشد که کاربری عمده و اساسی آن جهت انتقال هوا در سیستم های تهویه مطبوع و جهت تولید سرما و گرما در فضاهای گوناگون با کاربری های مختلف می باشد.

استفاده از کانال اسپیرال استیل (Steel Spiral Duct) مناسب بسیار مهم است چرا که عمل انتقال هوا و هوارسانی در سیستم های تهویه بدون وجود کانال اسپیرال تقریبا عملی غیر ممکن بوده و بدون آنها این عملیات متوقف گشته و ناقص و ناتمام می ماند بنابراین باید در ابتدا محل انجام پروژه به دقت بررسی گردد و سپس نقشه های لازم و اندازه های دقیق محل پروژه برآورد شده و توسط نرم افزارهای مهندسی دقیق و به کمک مهندسان متخصص نقشه کش تهیه گرددو در نهایت پس از انجام برآورد های لازم و بررسی های دقیق با توجه به ویژگی های لازم و مورد نیاز کانال اسپیرال مورد نظر با در نظر گرفتن سایز دهانه مناسب و متراژمورد نظر انتخب گشته و سپس آماده تولید گردد.

تولید کانال اسپیرال استیل

تولید کانال اسپیرال استیل نیز توسط ماشین آلات مدرن و جدیدی که بسیار هم پیشرفته هستند و به دنیای صنعتی مدرن امروز وارد شده اند در کارخانه های مخصوص تولید کانال اسپیرال استیل تولید گشته و آماده مصرف می باشند و به بازار وارد می شوند.

در زمان های گذشته جهت استفاده در سیستم های تولید هوای مطبوع از کانال های گالوانیزه چهارگوش استفاده می کردند و درواقع میت وان گفت ک پیش از روی کار آمدن و تولید کانال اسپیرال ابتدایی ترین و اولین کانال های انتقال هوا، کانال های چهارگوش گالوانیزه بودند که البته مشکلات و دردسرهایی را نیز با خود به همراه داشتند که رفته رفته با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی وارد شدن کانال اسپیرال استیل، بسیاری از مشکلات و مسائل کانال های قدیمی و سنتی را برطرف نموده و نسل جدیدی از کانال های انتقال هوا را به بازار صنعت و تهویه امروز معرفی نموده است که کانال اسپیرال گالوانیزه می باشد.

کانال اسپیرال استیل دارای ساختار بسیار مقاوم و محکمی می باشد و به همین دلیل در مقابل انواع ضربه و فشار بسیار مقاوم است و تاب می آورد به همین دلیل بسیار دیرتر خراب شده و آسیب می بیند و در نتیجه طول عمر آن بسیار بالا می باشد.

کانال اسپیرال دارای ظاهر بسیار زیبا و استواری می باشد به گونه ای که می توان به صورت حرفه ای از ظاهر زیبا و مناسب آن استفاده نمود و به جای آنکه آن را در زیر سقف کاذب پنهان نمود می توان به صورت روکار و در زیر سقف مورد استفاده قرار داد به گونه ای که دو جانبه بوده و علاوه بر ایفای نقش اصلی که انتقال هوا می باشد، جنبه زیبایی و تزئینی نیز داشته و از آن به عنوان دکور سقف نیز استفاده نمود.

قیمت کانال اسپیرال استیل

قیمت کانال اسپیرال استیل بالا نمی باشد چرا که هم در تولید هزینه بر نبوده و هم در نصب و اجرا نیز هزینه های بالایی ندارد و اگر به درستی و به طور دقیق نصب و اجرا گردد به دلیل آنکه در نتیجه نصب درست و اصولی نیاز به تعمیر، مراقبت و نگهداری خاصی نداشته، در نتیجه هیچ گونه هزینه های ناشی از تعمیر و نگهداری شامل آن نشده و در نهایت در هزینه های جاری و نهایی پروژه بسیار صرفه جویی می گردد بنابرایت استفاده از کانال اسپیرال استیل بسیار به صرفه و اقتصادی نیز می باشد.

می توان در ساختار کانال اسپیرال از ورق گالوانیزه استفاده نمود و در اصطلاح آن را گالوانیزاسیون نمود. خاصیت گالوانیزه کردن مانع از ورود و نفوذ عوامل مزاحم و انواع میکروب ها و باکتری ها و… به داخل کانال اسپیرال می گردد و همچنین کانال را در براربر بسیاری از عوامل مقاوم می نماید و در نهایت موجب افزایش کارکرد و عملکرد آن می گردد.

کانال تهویه

معایب کانال اسپیرال استیل

کانال اسپیرال استیل علاوه بر مزایای بسیاری که دارد و آن را تبدیل به یک کانال بسیار مناسب جهت انتقال هوا می نماید، دارای معایبی نیز میباشد که البته معایب آ« چزئی و کوچک هستند و میتوان راه حل هایی برای آنها ارائه داد.

اولین عیب کانال اسپیرال استیل این است که دارای وزن بسیاری بالایی می باشد و این وزن بالا جابه جایی و نصب آن را تا حدودی دچار مشکل می نماید.

دومین عیب کانال اسپیرال استیل این است که امکان پیش عایق نمودن این کانال وجود نداشته و تنها پس از نصب می توان آن را عایق نمود که این امر مشکلات فراوانی را با خود به همراه دارد. این در حالی است که استفاده از عایق در ساختار آن دارای مزایای فراوانی می باشد و کانال را در برابر بسیاری از عومل مقاوم نموده و باعث افزایش طول عمر و کارای کانال هوا می گردد.

اما تمامی این مشکلات قابل حل بوده و در نهایت این کانال را تبدیل به یک کانال بسیار مناسب و به صرفه و اقتصادی جهت استفاده در سیستم های سرمایش گرمایش می نماید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کانال اسپیرال استیل”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی