خانهمقالاتلوله هوای خرطومی برزنتی

لوله هوای خرطومی برزنتی

لوله هوای خرطومی برزنتی

لوله هوای خرطومی برزنتی  همان طور که از نامش پیداست، دارای ظاهری خرومی شکل است و به سادگی به هر شکل و حالتی قابل تبدیل است. این خاصیت انعطاف پذیری موجب می شود که به راحتی بتوان این لوله برزنتی را به هر شکل و حالتی تبدیل نموده و در شرایط و موقعیت های مختلفی استفاده نمود. در واقع این ویژگی منحصر به فرد لوله هوای خرطومی برزنتی موجب استفاده گسترده و متنوع از آن در بسیاری از شرایط و کاربری ها و فضاهای مختلف شده است.

همان طور که گفته شد این ویژگی یک برتری و حسن بسیار مهم نسبت به سایر انواع کانال های موجود با خود به همراه دارد چرا که اکثر کانال هایی که جهت انتقال هوا یا سایر انواع مایعات و مواد مورد استفاده قرار می گیرند، دارای ساختاری صلب نظیر کانال های اسپیرال هستند. به همین علت این ویژگی خاص و منحصر به فرد این لوله بسیار پر طرفدار است.

این خاصیت دست آوردهای دیگری را هم با خود به دنبال دارد. برای مثال به راحتی می توان این لوله خرطومی را بدون آنکه اسیب ببیند فشرده کرد و در فضای مورد نظر جای داد. این موضوع موجب می شود که فضای کمتری را اشغال کرده و در نتیجه می توان از این خاصیت در بسیاری از شرایط استفاده نمود.

لوله هوای خرطومی برزنتی از جنس برزنت بسیار مستحکم که به کمک مفتول های فلزی در هم تنیده می شود، تولید می گردد.  به همین علت در برابر بسیاری از عوامل جانبی از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد. برای مثال در برابر انواع ضربه، فشار، پارگی، کشش، لک شدگی، زنگ زدگی، آتش سوزی و… کاملا مقاوم و مستحکم است و اگر در معرض این دسته از عوامل قرار بگیرد، دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نخواهد شد. از طرفی در برابر عوامل طبیعی که در طبیعت موجود هستند و ممکن است مشکلاتی را پدید آورند از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد. برای مثال در برابر شرایط حوی و آب و هوایی گوناگون که ممکن است پدید آید، باران، برف، باد، تگرگ شدید، نم و رطوبت، حرارت و برودت بالا و… که جزو عوامل طبیعی و غیر قابل کنترل به شمار می روند و ممکن است به لوله هوا آسیب برسانند. اما این لوله خرطومی هوا در برابر این دسته از عوامل مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و موجب بروز هیچ مشکلی در ساختار لوله برزنتی نخواهد شد.

در واقع عامل دیگری هم در عدم آسیب رساندن به این لوله خرطومی دخیل است و آن هم سطح کاملا صاف و یکپارچه لوله هوای خرطومی برزنتی است که در سطح آن هیچ سوراخ و شکافی مشاهده نمی شود و در نتیجه اگر هم هر عاملی قصد ورود و نفوذ به داخل لوله خرطومی را داشته باشد، این امکان برای آن ها سد شده و مانع از ورود و نفوذ آن به داخل لوله خرطومی می گردد و در نتیجه موجب جلوگیری از آسیب رسیدن به لوله خرطومی می گردد.

این خاصیت یعنی یکدست و عاری بودن از هر سوراخ و شکاف در مورد لایه داخلی این لوله هم کاملا صادق است. یعنی لایه داخلی لوله هوای خرطومی برزنتی هم به هیچ وجه هیچ سوراخ و شکافی در سطح آن مشاهده نمی شود. در نتیجه موادی که از داخل لوله خرطومی در حال عبور هستند، در طول مسیر خود به دلیل آن که هیچ شکاف و سوراخی در لایه داخلی وجود ندارد، در نتیجه هیج نشتی رخ نداده و بدین ترتیب مواد بدون آنکه هدر بروند، به صورت تمام و کمال به سمت مقصد خود حرکت می کنند. بنابراین بدین صورت  هیچ گونه هدر رفت انرژی رخ نداده و حتی منجر به صرفه جویی بسیار در انرژی هم می شود.

مورد دیگری که لوله خرطومی برزنتی در آن بسیار صرفه جویی می نماید، در زمان بندی است. درواقع لوله برزنتی جهت تولید شدن نیاز به صرف زمان طولانی نداشته و در کم ترین و کوتاه ترین زمان ممکن می توان آن را تولید نمود و حتی از طرفی به هنگام نصب و اجرا نمودن این لوله خرطومی، می توان این عمل را در طی زمان بسیار کوتاهی انجام داده و همین امر موجب شده است که سرعت تولید و نصب لوله هوای خرطومی برزنتی بسیار بالا باشد. در نتیجه در استفاده از زمان بسیار صرفه جویی می نماید. این موضوع یک عامل بسیار مهم و کاربردی به شمار می رود چرا که در هر پروژه ای برای صاحب و مجری پروژه بسیار مهم است که پروژه خود را در کوتاه ترین زمان ممکن، کاملا سر موعد و با کیفیت بسیار بالا ارائه دهد. از این رو، این ویژگی کانال برزنتی بسیار چشمگیر است و مورد توجه قرار می گیرد.

لوله هوای خرطومی برزنتی در هزینه ها هم بسیار صرفه جو است. در واقع هزینه هایی که برای تولید این لوله خرطومی و سپس راه اندازی و نصب آن در پروژه مورد استفاده قرار می گیرد، شامل هزینه های بسیار مقرون به صرفه و مناسبی هستند که می توان با در نظر گرفتن و صرف کردن بودجه اندکی، تعداد بالایی از این لوله خرطومی را تولید نموده و همچنین جهت نصب و راه اندازی آن هم نیاز به صرف هزینه های بالا نبوده و با تامین اندک بودجه ای می توان این لوله خرطومی را در هر پروژه ای اجرا نمود.

بدین ترتیب هزینه های تولید و نصب آن بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است و بدین ترتیب در هزینه های اولیه، جاری و نهایی پروژه تا میزان فراوانی صرفه جویی می نماید. این موضوع هم یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی برای این لوله خرطومی به شمار می رود چرا که بدین ترتیب یک گزینه بسیار محبوب در میان افرادی به شمار می رود که قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارند.

بنابراین لوله هوای خرطومی برزنتی در مصرف انرژی، هزینه ها و زمان تا میزان بالایی صرفه جویی می نماید. از این رو این لوله برزنتی تمامی رقبای خود را بر کنار می کند چرا که بسیاری از کانال های هم رده این لوله خرطومی، هزینه های بسیار بالایی را متحمل می شود، موجب هدر رفت و نشتی انرژی می شوند چرا که در سطح آن ها شکاف ها و سوراخ های متعددی دیده می شود و هم چنین سرعت تولید و اجرای بسیار پایینی دارند.

لوله هوای خرطومی برزنتی را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایز دهانه دارا است. بدین معنا که این لوله خرطومی را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایزی تولید نموده و هیچ گونه محدودیتی برای آن وجود ندارد. بنابراین می توان از آن در فضاهای بسیار کوچک گرفته تا فضاهای بزرگ و گسترده و با کاربری های متنوع استفاده نمود. اما در مورد متراژ آن، یک رقم ثابت و مشخص است اما قابل تبدیل هم است. برای مثال اگر متراژی که مورد نیاز است کمتر از متراژ تولیدی لوله برزنتی باشد، می توان به آسانی آن را به متراژ کوتاه تری به کمک ابزار ساده نظیر کاتر برش داد و اگر نیاز به متراژ بالاتری از آن باشد، می توان به کمک رابط دهانه ها این لوله خرطومی را به یکدیگر متصل نمود تا به متراژ دلخواه رسید.

فطعات دیگری هم هستند که در کنار این لوله خرطومی در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات شامل انواع ساپورت های سقفی و دیواری که جهت اتصال ابتدا و انتهای لوله خرطومی مورد استفاده قرار می گیرد، انواع زانویی ها، شلواره ها، سه راهی ها، سه راه شلواره ها، تبدیل ها، سه راه تبدیل ها، چهار راه تبدیل ها و… که جهت تبدیل سایزهای متنوع از لوله خرطومی و یا اتصال به صورت زاویه دار مورد استفاده قرار می گیرند. دریچه ها که در انتهای کار جهت پخش و تقسیم هوا مورد استفاده قرار می گیرند به کمک دمپرها می توان شدت و سرعت هوای خروجی از آن ها را کنترل نمود.

قطعاتی هم جهت استفاده مخصوص و به سفارش مشتری در پروژه قابل تولید خواهند بود. هریک از این قطعات بسته به نیاز پروژه در اشکال، سایزها و تعداد مورد نیاز مورد استفاده قرار می گیرند و به روند اجرایی پروژه کمک فراوانی می کنند. لازم به ذکر است که تمامی این قطعات با کیفیت و دقت بسیار بالایی درست همانند لوله هوای خرطومی برزنتی تولید می شوند و از این رو از دوام و پایداری بسیار بالایی برخوردار بوده و موجب بهبود راندمان کل سیستم می شوند.

با توجه به تمامی مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که برای این لوله خرطومی گفته شد، می توان گفت که آن یک قادر خواهد بود که یک جایگزین بسیار مهم برای سایر انواع لوله ها و کانال های هوا و انتقال سایر مواد به شمار برود چرا که بسیاری از این دسته از کانال ها و لوله ها از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نبوده و به همین علت مشکلات بسیار جبران ناپذیری را به وجود خواهند آورند. از این رو در بسیاری از پروژه های مختلف صاحبین و مجریان پروژه به جای استفاده از آن کانال های آسیب رسان تمایل بسیاری به استفاده از لوله هوای خرطومی برزنتی دارند چرا که منجر به بهبود و بالا رفتن راندمان کاری پروژه می شود.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی