خانهمقالاتلوله فلکسی بل انتقال هوا

لوله فلکسی بل انتقال هوا

لوله فلکسی بل انتقال هوا

لوله فلکسی بل انتقال هوا یکی از انواع لوله های هوا می باشد که در انواع سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های هواسازی گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرد. لوله فلکسی بل انتقال هوا (Flexible Air Transfer) یا همان کانال فلکسیبل از پر کاربرد ترین کانال های انتقال هوا می باشد چراکه این نوع از کانال ها نسبت به سایر کانال های هوا دارای مزیت های بیشتر و معایب کمتری می باشد.

لوله فلکسی بل انتقال هوا موجب تسریع بخشیدن به عملیات هوارسانی می گردد و بدون وجود آن عملا عمل تهویه هوا صورت نمی گردد و دچار نقصان می شود. یکی از انواع پرفروش این محصول کانال فلکسیبل الاستومری است. جهت آشتایی بیشتر با این محصول به صفحه آن مراجعه کنید.

لوله فلکسی بل انتقال هوا چیست؟

لوله فلکسی بل همان گونه که از اسم آن پیداست دارای خاصیت فلکسیبلیتی و یا همان انعطاف پذیری می باشد و انعطاف پذیری آن نیز بسیار بالا می باشد به گونه ای که به هر شکلی در آمده و به راحتی می توان آن را باز و بست نمود. به همین دلیل در تمامی فضاها می تواند جای بگیرد.

لوله فلکسی بل انتقال هوا دارای وزن بسیار پایینی می باشد و به همین دلیل سبکی وزن جابه جایی و حمل آن به سهولت هرچه تمام تر انجام می گردد و به هیچ وجه نیاز نیست که وسایل نقلیه و نیروی انسانی زیادی را صرف حمل و جابه جایی این کانال هوا نمود.

یک مزیت بسیار مهمی که لوله فلکسی بل انتقال هوا دارا می باشد و اکثر سایر کانال های هوا از آن بی بهره اند خاصین عایق پذیری لوله فلکسی بل می باشد. به این صورت که می توان لوله فلکسی بل را در هنگام تولید و یا حتی پیش از آن که تولید گردد عایق نمود. این امکان موجب می گردد تا کانال هوا را در برابر بسیاری از عوامل محافظت نماید.عوامل طبیعی و غیر طبیعی همانند نفوذ حشرات، سرما و گرما، رطوبت، آب، باران،برف، مواد شیمیایی و اسیدی و… بنابراین وجود عایق در ساختار لوله فلکسی بل بسیار مهم و ضروری است. این درحالی است که برای سایر کانال های هوا یا امکان عایق نمودن وجود ندارد و یا تنها زمانی می توان آن ها عایق نمود که تولید و نصب شده باشند. که این امر مشکلات و مسائل فراوانی را با خود همراه می کند.

اما  لوله فلکسی بل به دلیل خاصیت عایق پذیری پیش از تولید و همزمان با تولید به انجام این امر بسیار مهم سهولت می بخشد.

داکت فلکسی هوا

جهت انجام امر عایق اندودی می توان از عایق های گوناگونی استفاده نمود. عایق هایی نظیر پلی اتیلن، پشم شیشه، پلی استر، پشم سنگ، الاستومری و… در این میان عایق الاستومری بسیارمناسب تر از سایر عایق ها می باشد، به دلیل مزیت ها و برتری هایی که دارد و حل نمودن مشکلاتی که سایر عایق ها دارا می باشند.

لوله فلکسی بل انتقال هوا با عایق الاستومری یکی از بهترین و پر کاربرد ترین کانال های هوا می باشد و امروزه در بسیاری از پروژه های تهویه مطبوع و تاسیساتی شاهد آن هستیم که مهندسان تاسیساتی و سازندگان از این نوع کانال انتقال هوا در پروژه های کانال کشی خود استفاده می نمایند.

لوله فلکسی بل در انواع و اقسام گوناگون بدون عایق و عایق دار و با سایزها و متراژ ها و با خواص و ویژگی های مختلفی قابل تولید می باشند و این تنوع بالا در موارد مختلف باعث شده که این کانال تبدیل به یک کانال بسیار پر کاربرد بگردد.

و می توان گفت که از لوله فلکسی بل انتقال هوا تقریبا در تمامی فضاها با هر کاربری و هر مصرفی می توان از این کانال هوا استفاده نمود و هیچ گونه محدودیتی برای آن وجود ندارد چرا که تنوع این نوع از کانال بسیار بالا می باشد.

به دلیل سبکی وزن لوله فلکسی بل نصب و اجرای آن هم به آسانی و سهولت انجام می گردد و می توان در مدت زمان بسیار کمی آن را اجرا نمود و در زمان بسیار صرفه جویی نمود.

قیمت لوله فلکسی بل انتقال هوا

هزینه هایی که صرف تولید لوله فلکسی بل می گردد بالا نمی باشد و می توان با صرف هزینه های بسیار کمی در کارخانه های تولید کانال آن ها را با کیفیت بسیار بالا و به طور بسیار دقیق تولید نمود. پس از تولید لوله فلکسی بل، هزینه هایی که صرف اجرا و نصب آن می گردد هم همچنان بالا نمی باشد و به طور کلی نیاز به نیروی انسانی زیادی هم در این قبال نمی باشد. بنابراین این سهولت در امر نصب و اجرا منجر به صرف هزینه های بسیار کمی می گردد.

به طور کلی استفاده از لوله فلکسی بل انتقال هوا بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی بوده و علاوه بر اقتصادی بودن این کانال، دارای ویژگی های مثبت و خوب فراوانی می باشد که این کانال را تبدیل به یکی از محبوبت ترین کانال های انتقال هوا در سراسر دنیا نموده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی